Szia! A szemen lévő szabályos körre gondoltam. De az lehet, hogy a vaku becsillanása. Nem lenne feltűnő de a háttér mosottságán ez elég éles.
Szép napot:Karesz
Köszönöm a véleményedet! Megnéztem az eredetit a hölggyel, sokkal nem lettem okosabb, mert ott is el van mosva, de úgy tűnik, hogy felül ezüstös vagy valami egyéb világos (vagy a vaku szórt fényében világosan csillanó) szemfesték, alul pedig nem tudok másra gondolni, mint egy kicsit táskás szemre felvitt púder? vagy amit mostanában a hölgyek alkalmaznak, és a vakufényre így reagálhatott. (A sötét szem alatti-feletti világos részre gondolsz, ugye?)
Fordítva válaszolok... Köszönöm a részletes véleményt, abból tanulok. Az élességállítást centrálni fogom (most nem azon volt), a portrét én is szívesebben csináltam volna messziről, de egy oszlop megakasztott, pedig az objektívnek lett volna tartaléka (csak a vaku fénye lehetett volna kevés). Külső vakut használtam, ezen a gépen Olympus vaku volt, nem derítésre állítottam, ez igaz. Mivel a terem mennyezete sötétzöld volt, a teljesen függőlegesre állított külső vaku fényét szinte elnyelte (szemben egy fehér vagy világos mennyezettel), ezért a függőlegestől 15 vagy 20 fokkal döntöttem előre, minél itt, mivel közelről készült a kép 15 fok lehetett az előredöntés, ahol 150-180 mm volt a távolság, ott 20 fok. Nem magamat akarom mentegetni, de az az érzésem, hogy az Olympus amilyen kiváló a külső képekre, annyira problémás a benti fotóknál. Klári fotóstársunk írja, hogy az E-620-as az ISO 400-at is bírja, sajnos az 520-as a 200-as ISO-t viseli, a 420-as pedig - ha nagyon alulexponálok, gyermeteg hittel bízva a RAW formátum korrigálhatóságában, akkor nemegyszer ISO 200 mellett is színzajos... (Csak a) nincs pénzem másikat venni, b) ehhez megvannak a szükséges objektívjeim, c) alapjában véve nagyon szeretem, és kinti felvételeknél képességeimnek megfelelőnek tartom...)
Köszönöm a véleményedet! Nem tudom, mitől vannak, mert a vaku ugyanolyan állásban volt, mint azelőtt - próbáltam a RAW-ban javítani, de akkor annyira elszálltak a fényviszonyok, hogy bele kellett törődnöm. Remélem, a fekete-fehér változat jobb lesz...
Köszönöm a véleményedet! Tulajdonképpen arcokat és arckifejezéseket gyűjtöttem, ezért ilyenek a képek. Az, hogy emberek ülnek a sorokban talán érdekes emlék 10 év múlva, de keveset fejez ki a kongresszus hangulatából (kivéve, ha a sorok üresek, de ilyen - szerencsére - nem volt). Egyszer, egy háziorvosi továbbképző tanfolyamon adtunk elő hárman: Ungár Prof. (a heroikus és korábban elképzelhetetlen nőgyógyászati műtétek hazai apostola), Horváth Ákos (tüdőgyógyász alapszakvizsgával a tüdőtumorok sugaras és gyógyszeres kezelésének legnagyobb hazai tudora), még én. A háziorvosok részéről a két üléselnök volt ott. Mivel minden vándorcirkuszban szabály, hogy ha legalább egy fizető néző van, az előadást meg kell tartani, elmondtuk egymásnak a nagyon igényes előadásokat - na ott, nem kellett volna nagytotál, azaz csak a teremről....
szia dodó
olvasva az 5-ös kommentedet , arra gondoltam ,hogy a élességállítást vedd középpontosra ilyenkor .ne több ponton mérjen gép .hanem szigorúan a kereső közepén . ott fixáld..majd a szerkesztés // aranymetszés , kifelé ,befelé tekintés // és nem lesz gond . nekem egy profi ismerősöm azt mondta ,aki egyébként a délmagyarország napilap fotósa , hogy portrét felejtsem el 150 -200 mm alatt . én ezen tovább nem agyazok . neki elhiszem .racionálisan nézve is igaza van. tág rekesz .//a szűk dof végett// élességállítás AF // középre// vaku kizárólag csak derítésre ,..ha csak au beépített kompakt vakud van ,akkor egy kis árnyékolópapír . iso egy picikét mehet feljebb . én ebben nem vagyok gyakorlott , de tág szemmel nézem hogyan csinálja . ő egy nikon d700 al nyomul.
üdv ,és eln .a hosszas komentért
Valamivel jobb a kidolgozás,de a fókusza bal vállon van. Tű éles a ruha halszálka mintája,az arcon viszont részletvesztés van. Talán nem kellene mindig a nagy totál.
Köszönöm a véleményedet! Sajnos, mivel saját szememmel még világosban sem látok annyira, hogy manuálisan állítsak élességet, ezzel az objektívvel és tág rekesszel érnek meglepetések (a másik képen a mögötte ülő hölgyre élesített, pedig nem azt akartam - itt meg nem az arcra, hanem a hajra... mivel a gépemben nagy kártya van, inkább több képet csinálok, hátha valamelyiken eltalálja az automatika, hogy mit szeretnék...)
Igyekeztem a jellegzetes arckifejezéseket elkapni. Sajnos, amikor úgy helyezkedtem, hogy senki ne legyen mögöttük, akkor nem vágtak érdekes arcot, így meg, hogy egymás mellett és mögött ültek, csak arra tudtam törekedni, hogy a lehetőség szerint elmossam. Köszönöm a véleményedet!
szia dodó .
ez már sokkal jobb .
tényleg látszik vmi döbbenet a főhős arcán . nehéz portrét készíteni . szakik ,-lehet - majd most is mondják kár azért a bal felső félbevágott arcért .
tudom ez életkép ...talán belefér .
gratulálok dodó . próbált meg a fekete fehéret is :))