Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 5382

Hegyek melyen

Hegyek melyen (5)

Vélemények: 6

Megnézve: 472

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Csendélet / Eldobott IKON


Eldobott IKON

  Eldobott IKON

Fényképezőgép:

Olympus E-510

Objektív:

Olympus Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6 Digital ED

Záridő:

0,3 - 1,6

Rekesz:

F8

Fókusz:

14 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Budapest

Bringás előző képei
Őszi képkocka

Őszi képkocka (5)

A szikla meséje

A szikla meséje (5)

Látkép a kazánból

Látkép a kazánból (5)

Őszi pihenő

Őszi pihenő (5)

Sárkányölő angyalok

Sárkányölő angyalok (5)

| Még több

Feltöltötte:

  Bringás 

Feltöltés ideje:

2011.11.06 18:21:35

Kategória:

  Csendélet

Átlag:

5 (15 szavazat)

Megtekintve:

771

Betöltve:

1549

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

HDR, mozdony

Eldobott IKON

Igen, így csupa nagybetűvel. Hisz a 424-és sor. mozdony a magyar vasút barátainak, szerelmeseinek valaha volt legnagyobb ikonja. A 424-es gőzös legendás járműtípus. Írók, filmesek és zenészek ihletője. Kiemelt helyet foglal el az emberek nosztalgikus emlékezetében.

A magyar ipar egykori büszkeségét 1924-től 34 éven át gyártották. Összesen 514 darabot építettek belőle. Ebből 149 került külföldre, főként II. világháborús jóvátételként, de 20 mozdonyból pl. hadisegély lett, amit Észak Korea kapott a koreai háború idején.

A 424-es igazi acélmonstrum, eltörpül mellette az ember. Ez talán érzékelhető is e szemmagasságban készült fotón. Méretei lenyűgözőek. Teljes hossza 21 m, ami gyakorlatilag akkora, mint egy mai személyvagon. Szolgálati tömege 85 tonna. A víz szükséglete 21 m3. Ha belegondolunk, ez egy kisebbfajta medencébe is bőven elég lenne. A szerkocsi szénkészlete 9 t.

A 424-es nem csak méretében, hanem erejében is lenyűgöző. Engedélyezett gőznyomása 14 bar, (!) melynek köszönhetően 90 km/h sebességgel tudott húzni egy 450 tonnás gyorsvonatot. 1400 tonnás teher esetén 50 km/h sebességre volt képes. A 424-es gőzös beceneve "Bivaly" lett.

Első útját 1924. április 22-én futotta Budapest és Vác között. Hanyatlása a ’60-as években kezdődött, mikor nem tudta tartani a lépést a MÁV új beszerzésű dízel- és villamos mozdonyaival. Utolsó útjára 1984-ben indult, azóta csak a nosztalgia vonatokat továbbítja. Hírmondóként 3 működőképes darab maradt belőle. Szolgált 60 évet.

sam2011

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#40 Írta: döpö 2011.12.20 22:29:41   9512 764

... meg a valóságban is...


Válasz hozzászólás
 

#39 Írta: Bringás 2011.12.20 21:43:47   28277 1150

Köszönöm szépen, örülök, hogy ez is tetszik Neked!

De hogy érted az hogy: „jó itt is”?? Csak ide töltöttem föl…


Válasz hozzászólás
 

#38 Írta: döpö 2011.12.20 21:29:19   9512 764

Igen, ez az, bár eléggé levetkőztették szegényt.
Amikor feltetted, ez valahogy kimaradt a véleményezésem köréből, de nagyon jó itt is! Gratulálok!


5.0

 

#37 Írta: Bringás 2011.11.23 15:27:36   28277 1150

Köszönöm szépen örülök, hogy elnyerte a tetszésed! Az Istvántelki Főműhelyben van és zárt üzemi terület, nem lehet csak úgy bemenni.


Válasz hozzászólás
 

#36 Írta: Bringás 2011.11.09 13:59:16   28277 1150

Fotósparadicsom:)
Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik!


Válasz hozzászólás
 

#35 Írta: Mariamaria 2011.11.08 19:09:29 www  7226 380

Ez egy csuda hely! És a HDR remek telt színeket hozott, hibátlan szerintem.


5.0

 

#34 Írta: Bringás 2011.11.08 13:44:22   28277 1150

Nem vagyok különösebben vasútbarát, szóval nekem ez inkább munka, de a 424-es az 424-es, engem sem hagy hidegen - pedig már rég kihűlt:) Egy-kettő még valószínűleg lesz ebből a sorozatból, a természetfotók közt elbújtatva - nehogy csömört kapjatok tőle. Köszönöm, hogy Neked is „írnod kellett” ehhez a képhez, s örülök, hogy elnyerte a tetszésed!


Válasz hozzászólás
 

#33 Írta: szujam 2011.11.08 10:39:26   3512 183

Megunhatatlan témául szolgálnak számomra ezek az öreg gőzösök, s látom így van ezzel a nagyérdemű is. Jogos a sok elismerő és érdeklődő komment, a szemlélőben az "ehhez írni kell" gondolata villan fel, amikor megnyitja ezt a képet. Én először vele is a Vasúttörténeti Parkban találkoztam, de a lényéről már ott is sok mindent elárult, hogy édesapám ennél a mozdonynál töltötte a legtöbb időt nosztalgiázással és érdeklődéssel. Nagyon jó ez a sorozatod, gratulálok ehhez a képhez is, s remélem lesz még folytatás!

Üdvözlettel.


5.0

 

#32 Írta: Bringás 2011.11.08 09:37:23   28277 1150

Köszönöm a véleményed, örülök neki!


Válasz hozzászólás
 

#31 Írta: Bringás 2011.11.08 09:36:52   28277 1150

A helyzet az, bármennyire is szomorú az elmúlás, nem lehet mind az 500-at megmenteni. Ez itt a Közlekedési Múzeum tulajdona, így talán még van remény, hogy egyszer megszépül. Köszönöm az értékelést, örülök, hogy elnyerte a tetszésed!


Válasz hozzászólás
 

#30 Írta: Bringás 2011.11.08 09:33:36   28277 1150

Köszönöm szépen és örülök neki!


Válasz hozzászólás
 

#29 Írta: Bringás 2011.11.08 09:32:58   28277 1150

Köszönöm szépen a véleményt, örülök, hogy megérintett, hogy emlékeket idézett, s hogy tetszett ez a kép!


Válasz hozzászólás
 

#28 Írta: Bringás 2011.11.08 09:29:23   28277 1150

Köszönöm szépen, igazán örülök, hogy tetszenek a fotók!


Válasz hozzászólás
 

#27 Írta: Bringás 2011.11.08 09:27:38   28277 1150

Pedig néha nagyon elegem van belőle, és alig várom, hogy hazaérjek:)
Igen, a pusztulás mindig szomorú minden érző lélek számára, ugyanakkor az is tény, hogy nem lehet mind az 500 darabot megőrizni. Ennek ez a sors jutott… Bár nincs minden veszve, mert a gőzös a Közlekedési Múzeum tulajdona, csak épp nekik sincs pénzük semmire. A hajtórúd a gőzösök leglátványosabb eleme, nekem leginkább az hiányzik róla.
Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed, az érzéseid, őszintén örülök, hogy elnyert Téged a fotó és az infó!


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: zso6607 2011.11.07 19:48:15   13843 177

remek matuzsálem + hangulat, gratulálok!


5.0

 

#25 Írta: alalat 2011.11.07 17:33:35 www  10883 854

Szia!
Igen ez egy ikon.Csodálkozom, hogy ennyire hagyják feledésbe merülni.Nálünk a vasútnál szintén van egy kívülről felújított darab kiállítva.
Kivéló részletgazdag felvétel.
Üdv:alalat


5.0

 

#24 Írta: Bogár Ferenc 2011.11.07 16:47:36   145 0

Nem nagyon van mit írnom. Egyszerűen tetszik. Úgy ahogy van az egész.


5.0

 

#23 Írta: Mikrós 2011.11.07 16:35:18   4325 456

Sajnos, hogy így kell látni...! Szerencsére én még fénykorából ismerem, a fiatal -ill. gyerekkoromat "hozza elő". Az ismertetőd nagyon jó, ezeket az ember nyilván nem tudta eddig. A fotó plasztikus, valósághű, mintha ott állnék előtte. Üdv.!


 

#22 Írta: nünüke 2011.11.07 15:21:43   386 20

Szia Bringás! Nagyon jó ez a vasúttörténeti sorozat! Szépen kiexponált, remek kompozíció mind. Gratulálok a nap- és a hónap képéhez is! Szép fényeket!


5.0

 

#21 Írta: somasok 2011.11.07 15:19:27 www  11114 1026

Örömmel olvastam a leírásodat, sugárzik belőle a vasút szeretete...(És , bár én is utaztam 424 vontatta szerelvénnyel, s ment a szemembe szikra, mikor fejemet a szélbe fúrva nézelődtem, sok újdonságot tudtam meg tőled (vagy inkább régiséget?)
A fotó briliáns, de egyúttal elszomorító is; ilyen ipartörténeti emléket így, ilyen körülmények között tartani!!!
Az is felmerült bennem, hogy a csarnok(?) van a mozdonyért, vagy fordítva?
Ütközők, munkahengerek hiányoznak...
Na, ilyen dolgokat látva kívánkozom vissza sokszor a "boldog békeidőkbe". Tudom, hogy az 914-ig tartott csupán, de ez a szellem, ami létrehozta valahol ott kelt életre...


5.0

 

#20 Írta: Bringás 2011.11.07 11:12:03   28277 1150

Köszönöm az elismerést, igazán örülök, hogy mind látványában, mind szellemében bírja a tetszésed!


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: ívker 2011.11.07 10:50:55   1521 215

A részletes leírás ugyan ojan érdekes mint maga a kép.Nagyon jól sikerult megmutatni a óriás monstrumot ami egyben nagyon szép és nosztalgikus technikai emlék


5.0

 

#18 Írta: Bringás 2011.11.07 08:59:16   28277 1150

Köszönöm a dicsérő szavakat, az elismerést, öröm számomra, hogy ez a véleményed!


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: Hümi 2011.11.07 08:50:51   1454 44

Szia Bringás...!

Megiknt egy szokásosan tökéletes kép...remek dinamikája van a fotónak...szerkesztés...tisztaság...élesség...pazar...gratulálok...:)

üdv.


5.0

 

#16 Írta: Bringás 2011.11.06 22:40:14   28277 1150

Köszönöm a bőséges értékelést, jól esett olvasnom az elismerést, öröm számomra, hogy utat talált a szívedhez.


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: Bringás 2011.11.06 22:29:56   28277 1150

Igen, minden elmúlik…
Köszönöm, hogy írtál, örülök, hogy megérintett a kép!


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: nakoev 2011.11.06 21:58:27   6169 548

Ez a fenséges darab és a többi "testvére" is csodálatra méltó a szememben. Nem csak monumentális méretei szerint - de a leírás alapján is .
Az már csak "hab a tortán" számomra, hogy rajongok a rozsdás, töredezett és egyéb sérülésekkel bíró régi tárgyakért - mint modellekért:-)
A képteret teljesen kihasználva szerkesztetted - így alaposan szemügyre tudom venni a kisebb részleteket is - pl "nagyonbaba" a csarnok tartóoszlopán keresztbe csavarozott acéllapsor rozsdája, ahogyan lefelé haladva egyre intenzívebbé válik:-)
üdv: nakoev


5.0

 

#13 Írta: skaresz 2011.11.06 21:23:31   1339 110

Szia! Így tűnik le a világ dicsősége. Gyerek koromban még működtek ezek a monstrumok. Nagyon szép, szomorú kép.
Szép estét:Karesz


 

#12 Írta: Bringás 2011.11.06 20:09:05   28277 1150

Néha bizony van egy kis gond, mert tér szűkössége rákényszerít, hogy közel menjek, de így talán "izgalmasabbak" a fotók:) Köszönöm szépen az értékelést, igazán örülök, hogy ez a véleményed!


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: Bringás 2011.11.06 20:04:11   28277 1150

Köszönöm szavaid, igen jól esett olvasnom őket. Őszintén örülök, hogy ennyire tetszenek ezek a képek!


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: Bringás 2011.11.06 20:01:17   28277 1150

:)


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: Bringás 2011.11.06 20:00:51   28277 1150

Köszönöm szépen az elismerést, őszintén örülök, hogy elnyerte a tetszésedet!


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Bringás 2011.11.06 19:59:10   28277 1150

Igen, én is:) Ez egy olyan, hogy mindenki megfordul és utánanéz… Köszönöm az értékelést, öröm számomra, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Bringás 2011.11.06 19:57:27   28277 1150

Szokott lenni "rendszeresen" így pótolhatod más alkalommal. Köszönöm a véleményezést, örülök, hogy mind látványában, mind leírásában örömödet lelted benne!


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: benji7 2011.11.06 19:48:24   159 30

Szia
nagyon tetszenek a vonatos képeid , ez különösen.
biztosan nehéz egy ilyet megkomponálni hogy melyik része amiről már le kell mondani mert nem fér bele a képbe.
Úgy látom a képeiden mindig a lényeg van.


5.0

 

#5 Írta: Diver 2011.11.06 19:33:47   2708 171

Szia Bringás !
Nagyon jó ez a kép, olyan szívet gyűrő annak ki egy picit is szereti a vasútat. Monumentális darab az enyészetnek kitéve ezen a helyen, szebb időket megélve, sokat szolgálva ezt a hazát egykori szimbólumként. Aki élőben látta megmozdulni nem feledi azt a lassú indulást amiben az erő benne volt. Lassan indult, de határozottan, nem hagyva kétséget afelől, hogy gond nélkül elhúzza a ráakasztott terhet.
Köszi ezeket a képeket, így megmaradnak momentóként !
Üdv" István


5.0

 

#4 Írta: akebono 2011.11.06 19:12:33   56 6

Ja, igen es a komment hozza, 101 % :)
akebono


 

#3 Írta: akebono 2011.11.06 19:11:27   56 6

Szia bringas,
Nagyon szuper kep :) Mekkora vas! Iden volt szerencsem jarni Yorkban egy nagyszeru vasutmuzeumban. Ugyhiszem ertekelned, mert latom, h teged is lenyugoznek. Ismet csak gratulakok. Szep fenyeket!
akebono


 

#2 Írta: jules44 2011.11.06 18:39:00   5741 444

Nagyon jó kis fotó lett ebből is.Gyerekkoromban csodálattal néztem ezeket a "szörnyeket",hogy milyen hosszú kocsisort tudtak maguk után húzni.Gratula.


5.0

 

#1 Írta: Brúnó 2011.11.06 18:33:01   768 59

Szia! Gyerekkoromban én is utaztam ilyen gőzmozdonnyal. Élvezet volt nézni ahogy a füst szállt a kéményéből.... Ha igaz, ilyen mozdonnyal volt az idén egy nosztalgia utazás, de nem tudtam ott lenni. Jó fotó, tetszik. A leírás szintén! Üdv


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympus E-510

Képek az alábbi objektívvel:

Olympus Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6 Digital ED


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1161 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat