Köszönöm Csaba, hogy ennyit foglalkoztál a fotóval. Megfontolom, amit írsz. Sajnos, a gépem megint vacakol, az LCD kijelzőn vagy nem is jelenik meg a beállításhoz szükséges kép, vagy csak felvillan, és újra elsötétül. A bosszantó az, hogy hol így, hol úgy teszi, még kiszámítani sem tudom, mikor mit miért csinál.
A levelet megkaptam, itt válaszolnék rá. Az eredeti kép az bizony éles, szerintem nincs vele semmi gond. A feltöltött kép finom életlenségét valószínűleg a leméretezés miatt bekövetkező "természetes" élességromlás okozta. A leméretezést nyilván nem követte utóélesítés, vagy ha igen, az nem volt megfelelő. Azért írom ezt így, mert ezen a feltöltött változaton már így is megfigyelhető a túlélesítésre utaló kontúrvonal az épület és az ég találkozásánál, míg maga a homlokzat kívánna még élességet. Az utóélesítést sokszor szelektíven érdemes elvégezni, mert az egyes képrészletek eltérő mértékű utóélesítést kívánnak. Erről a szelektív utóélesítésről van egy irományom, hogy kell a PS-ban csinálni. Ha érdekel, elküldöm.
A HDR-t ezek szerint egyetlen jpg. fájlból készítetted el. Ha ez így van, akkor nagyon ügyes voltál, hogy egyáltalán ezt a minőséget (a hibáival együtt) el tudtad érni. Messze nem szoktak ilyen jól sikerülni az egy képes megoldások. Magam részéről a továbbiakban nagyon nem ajánlom az egy jpg-s HDR-t. Sokkal inkább az egy rawból előhívott jpg expósorozatot, vagy a gondosan elkészített több expós jpg. sorozatot. Az egy kép szerintem nem jó út, a több képes kiindulási alapot ajánlom.
Kösz Gábor. Próbáltam a kocsit a gyár elé cipelni, de elég nehéz volt. A gyárigazgató meg sehogy sem akarta az én fotóm kedvéért visszavitetni a gyár elé.
Ha a gyár elé lehetett volna vitetni a kocsit, nem lett volna rajta a zsinagóga. Azt akartam, hogy mindkettőt lássátok, akármi is lesz róla a véleményetek.
Ha végignézed a galériámat, találhatsz ennél rosszabb fotót is.
A HDR nem csak a nagy kontrasztkülönbségek esetén használható, hanem akkor is, ha részletdúsabb fotót szeretnél, mint amit egy normál expóval elérhetsz. Itt a HDR-nek egy nagyon finom változatát használtam, ezért nem feltűnő. Nem kell minden HDR-es fotóról ordítania a HDR-technikának.
Üdv. és szép fényeket!
Én nem értem ezt a képet, de azt sem hogy ebben mi a hdr? Ezt sima expóval is lefotózom, itt nincsenek akkora kontrasztkülönbségek amik megkövetelnék a hdr használatát, mivel borús napsütésmentes idő volt, nincs ellenfény. Ha nem írod hogy HDR akkor fel se tűnne.
A kép mint fotó nem a legjobban megkomponált. Minden középre került rengeteg a zavaró elem, félbevágott autó, fa útfelbontás stb. Jelen formájában nem más mint egy menet közben dokumentált kép, de fotógráfiai értékkel nem bír. Legközelebb próbálj letisztultabb képet készíteni.
Ha mondjuk a kocsit a gyárral a háttérben fotóztad volna lenne mondanivalója a képnek.
Két kérdésem lenne:
1. Az eredeti kép éles? Élesebb-e ennél?
2. Mi volt a HDR kiindulási alap? (1 db jpg, vagy 1 db raw, vagy több db jpg egyetlen rawból előhívva) Ha ez utóbbi, akkor felhasználtad-e köztük az eredeti jpg fájlt, vagy csak a rawból készültekkel dolgoztál?
Kösz, Bringás, hasznos, amit írtál, ezekre figyelni fogok. Itt azonban egy egy képből progival készített HDR-rel állunk szemben, így néhány dolog, amit írtál, erre a képre nem áll meg. Tudva az egyképes HDR-ről, kíváncsi lennék, hogyan értékeled a hibák (amik tényleg megvannak) okait.
(A CD-t, amit küldtél, még nem kaptam meg, nem sikerült Tamással összefutnunk azóta, de egy Triál-verzión tanulgatom a dolgokat.) Üdv. és szép fényeket!
Szia Suncike. Ez csak egy bemutató volt, a körülményeket nem volt módomban megváltoztatni. A nagy kuszaságból igyekeztem a legkevésbé kusza nézőpontot kiválasztani. Amit látunk a fotón, azt akartam bemutatni, nincs semmi átvitt értelmezés. Szép fényeket!
A HDR kétélű fegyver, ezen a képen előnyöket és hátrányokat is okozott. Egyrészről nagyon jól sikerült és látványos színvilágot teremtettél. A látvány teljesen természetes, nagyon szép a kép dinamika átfogása, égen és földön, sötéten és világoson egyaránt ott vannak a részletek. Ezek jó dolgok. Ugyanakkor hátrányt jelent, hogy a HDR kezelés egy kevés zajt teremtett, ami az égbolt bal felső részén kezeletlen maradt, így tetten érhető. Ettől egy kicsit nagyobb gond, hogy ez eredetileg minden bizonnyal tökéletesen éles képek, a HDR miatt életlen már végeredményt adnak. Ennek oka, hogy az egyes képek pontatlanul fedik egymást, s a program nem képes élesen összedolgozni őket. Az a néhány pixel eltérés is elég hozzá, amit könnyen kialakuló vibrálás kelt, mikor a beállványozott fényképezőgépen lenyomod az expó gombot. A következőket tanácsolnám ez ügyben:
- ne húzd ki az állvány középoszlopát,
- távkioldóval (ha nincs akkor időzítővel) exponálj,
- használd az előzetes tükörfelcsapás funkciót (3 mp. nagyjából elég).
A másik megoldás, hogy a HDR-t egyetlen képkockából készíted el. Egy gondosan alulexponált raw fájlból hívod elő a szükséges expósorozatot. Ezek a képek aztán tökéletesen fognak illeszkedni, köztük az elmozdulás kizárt, a pengeélesség garantált.
Szeretném még megemlíteni, hogy bár nem tehetsz róla, de az amúgy jó kompozíció, összképét rontja az útfelújítás kordonja.
További szép fotonokat!
Nem igazán értem se a címet se az összefüggést a merci és a zsinagóga között. Amit én látok egy merci a zsinagóga előtt, de nem tudom eldönteni ki a főszereplő?! Kusza környezet, félbe vágott autó, háttal álló ember, lezáró kordon szalagja. Egyszóval káoszos. Határozott élességet nem látok, viszont túlélesítetted. Ez főleg a kupola környékén látható.
Szia Döpö.Bocsi de elvoltam veszve.Gyorsan bekukk és mentem. Igaz láttam irtál a fotoimhoz a hidasokra gondolok de ha ott nem itt megköszönöm neked a kommenteket.Látom Szolnokon voltál és smegörökitetted ezt a mercit és a zsinagogát is mőgőtte,