A kép napnyugta előtt készült, de a színek akkor is elcsúsztak feltöltés közben, mert nem voltak még ennyire erőteljesek. Örülök, hogy nektek festményeket juttat eszetekbe, talán ez dicséretes dolog. Szép fényeket!
Szép kompozíció. Végigolvastam a kommenteket, amelyeket nagyon korrekt, segítő szándékú véleményeknek tartok. Az ott felvetettekre nem térek ki.
Az a benyomásom, mintha napnyugta hangulat lenne, akkor a színek valóban elcsúsznak sárgás narancsos árnyalatba, és az ott természetes.
Egyébként nekem is a festmények jutottak eszembe, amikor megláttam a fotót. Szép fényeket!
A színek valóban különlegesek lettek. A képről annyit, hogy örülök, ha te is különlegesnek tartod, és nem, nem dobnám el a képet, ugyanis az eredetin nem ilyen a fehéregyensúly. Egy másik képhez már írtam, hogy miért nem szedtem ki a nádat, de majd legközelebb kényszerítem rá magam. Örülök, hogy ettől eltekintve tetszik. Szép fényeket!
Tuljadonképpen felmerült - nem először - a digitális fotózás egyik filozófiai problémája, a kép-manipuláció szerepe, haszna és a fotósnak elfogadható, a pályázatokon megengedett mértéke.
Magam sem vagyok híve a képek túlzott manipuálásának (természetesen azt is lehet erre mondani, hogy savanyű a szőlő, mert sem tudásom, sem az elsajátításához időm, sem megfelelő látásom nincs hozzá), ennek ellenére vannak hibák, amiket illik kihavítani. Kijavottuk negatív vagy pozitív retussal, a forópapírt megválasztásával, a nagytógép blendézésével régen is. Most valóban, több a lehetőségünk, könnyebb átesni a ló másik oldalára. Ezzel a képeddel szerencséd volt, mivel a fehéregyensúly elcsúszása egy különleges effektust adott, ami "Wman"-nak kifejezetten tetszett, és én sem mondom rá, hogy rossz: egyéni, különleges, a többi hasonló fotótól megkülönböztető - de ha nincs szerencséd, lehetett volna rossz is. Akkor sem állítod be a fehér-egyensúlyt, inkább eldobod ezt a képet, ami mind kompozíciójában, mind a tükrüződésekben, mind a növényzet és lehőzet háromszög-alakjaiban különleges? Te tudod, a Te képed. Mi annyit mondhatunk (főleg a hozzáértők), hogy akár a színegyensúlyt, akár a belógó nádszálat tekintjük, ezek könnyen korrigálhatók. A döntés a Tiéd természetesen. Neked kell eldöntened, hogy eleve elzárkózol-e minden utómunka elől, vagy hogy hol húzod meg a határt. Ha úgy döntesz, hogy nem retusálsz, a Te döntésed. - ennek ellenére mi vélhetően hasonló esetben megint fel fogjuk vetni. Nem azért mert szeretjük a retust, hanem szeretjük, ha egy jó képben semmiféle könnyen kijavítható zavaró tényező nincs...
Ezt azért nem lehetett nem „kiszúrni”. Az, hogy elcsúszott a fehéregyensúly nem jelenti azt, vagy nem egyenlő azzal, hogy Te hozzányúltál volna. Ez egyszerűen úgy történt, hogy hibázott, rosszul mért a fényképezőgép. Az auto WB kültéren és elegendő fényben ugyan elég megbízható, de nem tévedhetetlen. Szóval készséggel elhiszem, hogy nem Te nyúltál bele, nem kell ezt bizonygatni. Sőt, éppen az a baj, hogy nem nyúltál bele… rawból elő lehetett volna hívni helyes színvilággal.
A fotózással kapcsolatban vallott felfogásodat, elveidet magadnak alakítod, belőled fakadnak, s mindig neked kell döntened felőlük. Véleményt viszont még megfontolhatsz róluk. Személy szerint én is nagy híve vagyok a természetességnek, a valóságos ábrázolásnak. De nem szabad átesni a ló túlsó oldalára. A filmes korszakban ugyanúgy megvoltak a retusálási és labortechnikák, amelyekkel ki lehetett javítani a kép kisebb hibáit. És használták is ezeket. A fotózásban ez teljesen elfogadott. Ezek a dolgok nem ördögtől való, alapból elutasítandó dolgok amennyiben azt a célt szolgálják, hogy a természetességet, a valódiságot adják vissza. Persze a durva átalakítások, vagy ott nem volt dolgok képbe helyezése az már nem elfogadható. (A természetfotó pályázatokon le van szabályozva, hogy mit milyen mértékben lehet és mit nem. A pályamű mellé sokszor be kell mutatni az eredeti rawot is.) Véleményem szerint nem sérül a természetesség és a valódiság azzal, hogy pár pixelnyi belógó levelet (vagy bármi hasonlót) retusálsz.
Hát tudtam, hogy te kiszúrod. Hozzá sem nyúltam a fehéregyensúlyhoz, nekem is akkor tűnt fel, mikor felraktam a képet.. Fogalmam sincs, hogy történt.. Meg tudom mutatni az eredetit is. Azért örülök, hogy tetszik. A jobb fölső sarokban lévő belógás nádszál, de nem retusálok, kivenni meg nem tudom a kompóbol jobban, mert sajna gondozatlan a táj.. :(
Elcsúszott a kép fehéregyensúlya, túlzóan sárga a fotó. A kompozíció hangulatos és nyugalmas. A tükröződés és a pompásan felhős ég sokat tesz hozzá. Végül egy kis szó szerinti apróság, a jobb képszélen a lombok felett valami "szál"-szerű kosz, vagy belógás látható.
További szép fotonokat!
Elnézést, hogy a város jellképét lehangszóróztam, illetve lámpáztam! Az idegen tárgy csak sejtetődik! Próbáltam funkciót találni neki!
Rákerestem a NETen és láttam a köztéri alkotást!
Számomra ez a kép olyannak tünik, mintha egy olajfestmény lenne egy ismeretlen festőtől a XVIII.sz.-ból és nem fénykép. Ezt az illúziómat csak a hangszóró vagy közvilágítái lámpa (pontosan nem tudom kivenni) megjelenése semmisíti meg. Tetszik a kontrasztos szinek helyett a zöldes árnyalatok megjelenítése.