szia
igazad van . ez egy szubjektív műfaj . visznt vannak alkotók , - magamat is ide sorolom - , hogy túl mélyen , reflexszerűen kialakultak eljárások , amik minden képüknél ,szinte sablonosan előjönnek , én nagyon szeretem a harmadolós tagozódást , mindig vissza-vissza térek , és más szempont alább esik .
köszi
szia :)
deb
Szia! Persze én ezt megértem, mindenkinek máshogy jön át egy fotó, más tetszik. Nekem kicsit sok az alja, elvonja a szemem a nyájról, ezért is írtam, hogy túl messze van, talán ha feljebb emeled, de akkor meg az ég lesz sok.. :D Szóval olyan dolog ez, hogy mindenkinek máshogy tetszik. :)
szia berkilac
igazán köszönöm véleményezésedet .
két dolog volt ,amiben kevésbé tudatosan , inkább ösztönösen , vagy véletlenül döntöttem .
ez a kép exp.értékeinek megválasztása .állvány , tele ,éppen megvolt . éppen készen lettem az apparáttal ,még ugyan a kétszerező latban volt ...a blende tökre nyitva volt ,amikor megindult a bodri ..irgalmatlan porfelhő , és a gyönyörű látvány ,pillanat alatt látványos, dinamikus képpé változott . M módban gyorsan utána mentem 1/250 el . ez a minimum volt a vágtázó bürgék bemozdulása végett . ha szűkítem a blendét , a mélységélesség érdekében ,a bürgék egymásba csúsztak volna :))
üdv
deb
ja
én nem értek ehhez a ps- melóhoz
lécc írnál róla
Szia Debella!
En nem boncolgatom a dolgot. Nekem nagyon tetszik a foto es a tema is. Bar....nagyobb melysegelesseg jol jott volna. Ugy ertem, ha az eloter is eles lenne.
Pld.: ebbol az allasbol meg loni egy par kepet ugy, hogy egyre ozelebb hozod a fokuszt. Majd PS-el osszekovacsolod a latvanyt.
Persze ez csak egy felvetes!
Szep fenyeket Debella!
szia alessza
még valami eszembe jutott...nem dolgom a képet saját véleményemnek megfelelően megvédeni , hiszen a dolgok lényege vészne el , mert ez egy véleményezős oldal . de egy dolgot nem érzek .ha van egy sorozat , amihez tisztelettel ,szeretettel térek vissza , - szerintem több századik alkalommal - ami a magyar pusztát mutatja , a maga tipikus jelenségeivel ,a maga óriási terével , ....itt ott egy kis emberi , állati mozgás , többnyire fű legelő , szántás , ilyen , olyan termés ,tanyák . ez évszázados jellemző , a városiasodás ,amiben élünk ,kevésbé . rendre azt kapom , kicsi a fő téma.
rendre kéne megmagyaráznom , nincs fő téma ,vagy minden fő téma . én nem tanyát ,nem tehenet , nem kaszáló embert ,vagy épp nyájat fotózok , hanem ezeket a pusztában.
valami ilyesmi gondolataim lettek .
köszi
szia :))
nekem éppen a harmadolás jön be . a fő téma a felső harmad szélén, a középső felső peremét meghatározva . ez a vágtázó nyáj ...a másik fő téma ,a kutya ,aki a munkáját végzi .
épp a harmadoló vonalra tart rá . nagyon dinamikus kép ,melyet a porfelhő érzékeltet . nekem nem zavaró az alsó harmad , sőt a mélységet növeli .
grat . jól beleillik a sorozatba
szia
köszi az észrevételt .
3/2 ben szoktam a képeimet megszerkeszteni . sajna ez hozza magával , ha néha kevésbé illő részletek is vannak . a mélységélességgel próbáltam mahinálni :))
évtizedekkel ezelőtt sok képet kaszáltam , ilyen - olyan méretre . ahogyan az albumba belefért .
ma pont az ellenkezőjét gyakorlom . egységesítettem a képek külméretét , és arányait . a 19/9 is ehhez közel áll . igaz .
viszont ha a méretarányokat megtartom, változik a 2/3 os szerkesztés fő szempontjai . pl. a kutty nem esik vmilyen harmadba .
ilyenek .
üdv
deb