Kolor Autopano Giga, ugyan ez se rakta össze tökéletesre, de nagyon jó (meglepően profi) érdemes megnézned.
Thugedge módszerének ott látom értelmét, hogy egy átlag obival tudsz olyan mosott hátteret amit egy nagylátóval képtelenség... portrénál. (meg ha túljutsz ezeken a nehézségeken)
Jól hangzik, csak épp a jelenség, amiről beszélgettünk nem a sarkok felé mutatkozik. Ha a vignett lenne a felelős a akkor a panorámakép alsó-fölső képszélein viszonylag szabályosan ismétlődne.
Én PTGui-t használok. Az egyetlen hiba amit észrevettem, hogy az előtérben lévő geometrikus formák illesztésénél gyakran hibázik. Ez viszont tájképeknél, amelyekről a panorámáim nagy százaléka szól ritkán fordul elő.
A thugedge által leírt és alkalmazott ún. Brenizer metódus, vagy panoráma nem talált utat a szívemhez. Természetesen utánaolvastam, hogy képben legyek, tudjam miről van szó, de nem igazán tetszik, illetve nem találtam értelmét egy ilyenfajta kínlódásnak. Nem hiszem, hogy valaha is alkalmazni fogom, így aztán tapasztalat híján érdemben sem tudok hozzátenni a buktatóihoz. Azonban olvastam róla, hogy ez a probléma bizony sok fotósnál jelentkezik, aki alkalmazza a módszert. Érthető módon, ha nincs elegendő kontrollpont - márpedig életlen képen mitől lenne? - akkor a panoillesztő progi tehetetlen…
Na még egy gondolat, miután panorámáztam megint igaz nem tájat hanem portrét, lehet, hogy az objektív sarok felé való sötétedése okozza a problémát és ugye a panorámaprogram nem válogat, így simán előfordulhat, hogy valamelyik kép széle kerül be az egészbe. (jó magyarosan megfogalmazva)
Azt még had kérdezzem meg milyen programot használsz panorámára? Próbáltam Thugedge módszerét és a mosott részeket nem nagyon tudja összeilleszteni a PS / PTGUI sem.
Nagyon szép munka! Látok én is némi érdekességet a fények terén, de szerintem nem zavaró. Nem egyszerű ilyet összerakni, én tudom. Nekem még az obim is vignettált, sokat szenvedtem egy-egy 3-4 képkockás összefűzésnél, noha a programok korrigálják ezt ha beállítod. Gratulálok hozzá!
üdv.
Mivel Bogi lusta írni, én írok megint. Nem látott olyat, amit nem tudott volna a természet, a fény, a hullámok, esetleg a levegőben levő pára hatásával megmagyarázni. Lehet, hogy ennek az is oka, hogy legutóbb informatikus haverom a gépen a már elhasznált házat stabilabbra cserélve a monitorról is valami olyasmit morgott, hogy szerinte az lesz a karácsonyi ajándék, amit vennem kell magamnak.
Szóval az "ártatlan és kritikus" gyermeki szem sem látta, joggal csodáltam meg.
Megint csak az örömömnek tudod hangot adni, mivel a kapott "segítség" ellenére sem látom az "inkriminált" területeket. Holnap megkérem Bogit, hogy nézze meg, ha már szememként funkcionál... Nekem egy fantasztikus panoráma, aminek a technikai kérdéseit vitatni nem tudom, de azt a semmihez nem hasonlítható balatoni hangulatot tökéletesen visszaadja. Jártam már tengerpartokon, de ebben az egyben igazat adok a dalnak: "Nekem a tenger a Balaton". (Még akkor is, ha az alakomat ott sem úszom karcsúra). Gratulálok és 5 pontot is küldök.
Köszi "Bringás", örülök, hogy érdemben hozzászóltál!. Persze az is megnyugtató, hogy Te is látod ezeket a halvány színeltéréseket... "Cikára" nem sértődtem meg, csak nem értettem, mit nem ért (vagy nem lát) a hozzászólásomon. Tényleg "kötekedésnek" véltem. Üdv.!
Azokat a színsávokat, illetve (Tihany felé) a világosabb foltokat én is látom, sajnos nem jöttem még rá, hogyan lehet PS-ban szépen "elsikálni". Az érdekes az, hogy pl. a "Tihanyi" világos foltok, három képkockán is rajta vannak és egyiken sem változtatják a pozíciójukat, holott a kamera közben elmozdult. Ha pusztán logikára támaszkodok, akkor ez azt jelenti, hogy ott valamiért világosabb volt a valóságban. Okosabbat nem tudok hozzátenni.
A szóban forgó sávosodást többször is megtapasztaltam. Nem feltétlen zárnám ki azt sem, hogy esetleg az átmenetes szürke okozza, de egyelőre bizonyítani vagy cáfolni nem tudom, csak egy ötlet a részemről. A napsugárzásra, vagy egy finom árnyéksávra, vagy párásságra is gondoltam. Elgondolkoztató, amit a telés tapasztalatodról írsz Laci, mert a tele ugyebár közelebb hozza a dolgokat és ha ez esetben hatványozottan mutatkozik a jelenség, akkor a logika szerint arra utal, hogy a valóságban is létezhet, és lefényképezted a szóban forgó dolgot. Ugyanakkor ennek ellentmond az, hogy ezt a sávosodást az egyes képkockáimon nem tudom tetten érni, vagy legalábbis nagyon bele kell magyaráznom, hogy látom őket.
A legerősebb a gyanúm arra van, hogy az összerakó szoftver teszi rá a sávokat, hiszen bármennyire igyekszik az ember, mikor több mint 180 fokot fotóz meg, azt lehetetlen azonos módon exponálni. Még akkor is, ha fix blendével és zárral dolgozol, nagy megvilágítás különbségek lesznek az egyes kockák között. Ezt persze a szoftver valahogy megpróbálja kiegyenlíteni. Azonban ha túl nagy a különbség, akkor lehet nem tudja összedolgozni az árnyalatokat és foltok, sávok képződhetnek. Én legalábbis erre gyanakszom. Ezen a képen pl. van majdnem szembe nap, oldalról sütő nap és hátba sütő nap is - ami óriási változatosságot jelent.
A másik hibaforrás a WB. A fenti irányokba mind más és más fehéregyensúly az ideális. Fotózhatsz auto WB módban és akkor színezettség különbségeid lesznek az egyes képek közt, vagy fotózhatsz fix WB-vel, de akkor meg lesznek kissé természetellenes színű kockáid. A szoftver ezeket a különbségeket is ki kell egyenlítse, vagy ha nem tudja, ott színkülönbség fog mutatkozni. Egyelőre ennyi gondolatom van a problémáról.
Köszönöm Alajos a véleményezést, nagyon örülök, hogy tetszik Neked! Az utca nevét nem tudom megmondani, a fonyódi kettős hegy mindkét csúcsán kilátó van. Ez a Boglár felé eső csúcson lévő kilátóból készült.
Nem azért írtam, hogy sértődés legyen a dologból, csak nem értettem. Ha valakinél olyan képet látok, ami olyan helyen készült ahol én is jártam akkor összehasonlítom a saját ugyanarról a témáról készült képemmel és megpróbálom a következtetéseket levonni.
Nos, megnéztem saját panorámámat ami a mellette lévő kilátóból készült, és az enyémen sokkal jobban megfigyelhető a sávosodás (telével 200mm kb 60 kép tanúhegyekről párás időben).
Ha panorámázok, akkor manuálban egy átlagolt záridővel és állandó rekesszel fotózok. Elméletileg emiatt ilyen problémám nem lehetne, felhőtlen égboltnál a napsugarak hatását is ki lehetne zárni, elméletileg, de gyakorlatban szerintem ez okozza.
Amire még gondoltam az a képek elkészülte között eltelt idő.
Ennek a problémának a megoldására lettem volna kíváncsi nem szőrszálhasogatásként illetve kötekedésként írtam.
Ha annak vetted elnézést kérek.
Kedves "cika01"! Nem "ciki" amit írtam, azt is írtam: "elhanyagolható"! Tehát nincs jelentősége, de azért elmondom neked: Az én képernyőmön a Balaton egész jobb oldalán a hegyeken kettő, a móló fölötti hegyeken meg egy - a többinél halványabb elszíneződést látok. Ha így van, akkor esetleg itt érhető nyomon az összerakás, ha nem így van akkor meg bocs! Tovább már nem "fésülöm" a dolgot, biztos rossz a képernyőm vagy a szemem. Ha nem, akkor meg "Bringás" majd válaszol. Amúgy meg ötöst adtam rá, na üdv.!
Azt szoktam mondani, hogy a déli partban az északi part a legszebb. Én egyel odébb jártam, a bal oldalon lévőben, lőttem egy panorámát én is, csak a tanú hegyekre koncentrálva.
Gyönyörű panoráma, felhők, táj, gratulálok!
Szia!
Ismét egy remek panoráma felvétel.Szépek a színek nagyon jó az ég a sok felhőkkel.Fonyód ezen részén ahol a felvétel készült
szerintem még nem voltam.Merre van melyik úton?
Üdv:Alajos
Szia Drusza! Most mondjam azt a "közhelyet", hogy rád ismertem alapból? Nos, ez a pano is tökéleles! Nekem a legszebb látvány a vízen árnyékot vető felhők. Jó sok képből kockázhattad (talán itt-ott érzékelhető némi színváltozás, de elhanyagolható). Gyönyörűek továbbá a túlpart tanú-hegyei. Gratu! Üdv.!