Agárdy Gábor (1922-2006)
Bessenyei Ferenc (1919-2004)
Komlós Juci (1919-2011)
Kállai Ferenc (1925-2010)
Garas Dezső (1934-2011)
Lukács Margit (1918-2002)
Sinkovits Imre (1928-2001)
Zenthe Ferenc (1920-2006)
Raksányi Gellért (1925-2008)
Érdekes észrevétel! Jó így látni együtt hazánk nagy színészeit, azt hiszem ez méltó megemlékezés. A freskó is, meg a kép is. Tetszik ez a kivitelezés, bár tőled nem is várhatnánk mást! Gratulálok, megfogott!
Egy ritka példa, amikor a graffiti szép és esztétikus. A Lágymányosi híd oldalára van pingálva a Nemzetihez egész közel. Köszönöm szépen, hogy megnézted és értékelted, örülök, hogy tetszik Neked!
Köszönöm szépen az értékelést és a jókívánságot! Pont a szép rajza miatt választottam ezt a lencsét, jobb mint a gyári optikák és nem utolsó sorban olcsóbb is:) Írtam NTH-nak, de sajnos még nem volt ideje betenni a listába. Fönt egy félig kiégett unalmas ég, meg egy rakás dőlő kandeláber volt - amikért nem kár. Ez a graffiti ugyanis a Lágymányosi híd oldalára van festve - a Nemzeti mellett.
Gratulálok az új gépedhez! Most már nem kell ragaszkodnod az ISO100-hoz! ;) Remélem sok képpel boldogítod továbbra is az oldalt!
Tetszik a biciklis a képen. Mostanában én is azokra utazok. :)))
üdv.
5D :)
Gratula!!!
És mi az obi konkrétan mert azt nem látom?
A téma tetszik, a kivitel már annyira nem, simán egyenesre hagytam volna alagút marad Garas Dezső és Lukács Margit között keresztbe vágtam volna a korlátot, ezáltal lehagyva az eget.
Köszönöm:)
Tokina 16-28, egyelőre NTH még nem tette be a listába.
Nem állítom, hogy teljesen fölfogtam, de feldolgozható…
Mindenesetre óriási perspektivikus torzítás van benne.
Köszönöm szépen az értékelést!
Most már látom a torzítást ezt nehezen dolgoznám fel. Nem túl nagy nagylátó ez fullframen?
Eddig 28-ról indultál, ez ahhoz képest...
Mindenesetre szerintem nagyon jól választottál, majd megnézem élőben.
Nem túl nagy, ez egy „normális” ultra nagylátó. Az APS-C gépekhez 10-11-12 mm-ről indulnak a széleslátók. Az 1,5 crop szorzóval megszámolva ezek ekvivalens 15-18 mm látószöget adnak. Ez a 16 mm gyakorlatilag pont ugyanazt a perspektívát adja. Az a 28 nagyon sokszor oly kevés volt… évek óta vágytam egy ultra nagylátóra:)
szia hát ez igen nagyon szép lett tetszik a vágás és a kerékpáros sajnos vannak benne zavaró elemek pl villanyoszlop ,a csúnya tegek a falon de ezt gondolom csak így lehetett meglőni. ilyenkor látja az ember ,hogy mennyi neves színész nincs már köztünk. gratulálok a képedhez ,gépedhez.
Szia. Nagyon jó expó és panoráma hatás. Szép színvilág. Nagyszerű,hogy a színészek nevét is oda irtad. Nekem minden rendben a fotóval. Az adatok alapján úgy látom,mintha most váltottál volna a Canon EOS-5D Mark III-ra. Kívánom akkor,hogy nagyon sokáig használd. További jó fotózást. Üdv.
Köszönöm szépen a jókívánságot és a véleményt, igazán örülök, hogy tetszik a fotó! Igen, most váltottam, de még sok képem lesz a régi Olympusommal is:) Azért is írtam oda a színészek nevét, mert falra is oda volt írva, csak ebben a méretben nem olvasható el.
Persze hogy létezik, hisz mindig vannak hozzám hasonlóan új belépők, akiknek nem csak egy új váz kell, hanem értelemszerűen valami objektív is. A kitnek pedig pont az a lényege, hogy a vásárló az együttes árból engedményt kap, a cég pedig két terméket tud egyszerre eladni. Kitnek a 24-105-öt adták, ami klasszikus, jól bevált darab. Egyelőre ez a kettő van.
Na már látom miket vettél. :)
Ezt a Tokinát nem értem mert a Canon EF 17-40mm f/4L USM olcsóbb és nagyon jó obi a tokina a 2.8 miatt drága ami csak belső térben lehet előny de 2.8-n az az obi se rajzol szépen. A másik obi az jó, nekem is olyan van.
Sok sikert hozzá és majd teszteljük együtt.
„…a Canon EF 17-40mm f/4L USM olcsóbb és nagyon jó obi…”
Ezzel a kijelentéssel nagy tévedésben vagy barátom, a fent nevezett optika bizony kifejezetten gyenge. Az állítás akkor lenne igaz, ha a mondat végére hozzátennéd a következő két szót: APS-C gépvázon.
Elismerem, a 60D-n kimagasló teljesítményt nyújt a 17-40. Valószínű én is vettem volna egy olyat, ha végül nem a full frame váz mellett döntök. A 17-40-es remek center teljesítményt nyújt és az APS-C vázakon amúgy is csak azt a részét használja a képalkotásra. Neked a 60D-n a pincétől a padlásig pengeéles vele minden.
Azonban merőben más a helyzet, ha a teljes képkockára szükséged van. A 17-40 ekkor már nagyon gyenge. A képközéptől eltávolodva a rajzolat rohamosan hanyatlik és egy vastag perifériás sávban teljes mértékben elfogadhatatlan. Olyannyira értékelhetetlen, hogy a tesztoldalak nem egyszer nem is találtak kiértékelhető felbontást!! Márpedig egy széleslátó optikánál a marginális képalkotás is fontos (ellentétben egy makróval, vagy telével).
Tudod jól, hogy évek óta olvasgatom a teszteket, rengeteg tesztfotót is láttam, túlzás nélkül állíthatom jelenleg eléggé otthon vagyok a témában. Ez a Tokina egyszerűen nem is említhető egy lapon a 17-40-el, de még a 16-35 L II-nél is sokkal jobb. Íme néhány adat:
A Canon torzítása 17mm-en másfélszer! nagyobb, mint a Tokináé 16-on. A Canon f/4-en kétszer!! erősebben vignettál, mint a Tokina f/2.8-on. A rajzolat pedig ég és föld. Ez a Tokina saroktól sarokig éles még a full frame vázon is, míg a 17-40 pedig ezen a vázon borzalmas rajzolatú. A diffrakció a Canonnál már f/11-nél jelentkezik, míg a Tokina f/16-tól hanyatlik. Nagy különbségek ezek - csak az utolsó kivételével az APS-C vázon szerencsére nem látszik. Az igazságosság kedvéért azt is meg kell említenem, hogy a 17-40-nek van egy előnye is, még pedig az, hogy szűrőzhető, ami a 16-28-ról nem mondható el.
A Tokina ugyanolyan ügyes húzással mint a Sigma, kiválasztott az objektívpiacból egy szeletet és abban ő a legjobb. A Sigma makró objektívjei messze földön híresek és minden tekintetben kenterbe verik a nagyok gyári makró optikáit, ráadásul jobb áron. A Sigma többi objektívje viszont kevésbé meggyőző. A Tokina a széleslátó szegmenst választotta, s ott ő kínálja a legjobbat minőségben és árban egyaránt. A többi lencséje pedig nem igazán meggyőző.
A 2.8 nem csak belső térben előny. Kültéren éjszakai fotózáskor, vagy bármilyen kevés fényes szituációban sokkal tovább működik megbízhatóan az AF, ráadásul végig ki tudja használni a gépvázak kettős keresztszenzoros dupla pontosságú AF pontjait. Mindezt függetlenül a ténylegesen kiválasztott rekeszértéktől. F/4-nél ilyen lehetőség nincs.
Remélem sikerült érthetővé tennem a választásom. Ha érdekel bővebben a téma:
El is felejtettem írni, hogy nagyon szívesen mennék veletek fotózni, de engem sajnos sosem hívtok…
A Klemy is mindig meséli, hogy voltatok, de eszetekbe sem jutok:(
Tudom, hogy sokszor nem érnék rá, de ha már nem is szóltok, akkor hogyan is tudnánk találkozni…
Voltunk szombaton Ócsán de nem sok sikerrel, de szólunk majd.
- a Sigma macro dolgot meg ne terjeszd mert ez butaság. lötyög változik a tubushosz és és a kontrasztok gyengék stb ... :) szóval megbízhatóbb források után kéne nézned. Én próbáltam,teszteltem van összehasonlítási alapom.
A többit majd szóban.
üdv.Laci
Tudom, hogy voltatok, én vittem ma be dolgozni a Klemyt, ő mesélte. Pont hosszú hétvégés voltam. Az jó lenne, ha szólnátok, örülnék neki, egyszer-egyszer biztos jó lenne nekem is az az időpont, amit megbeszéltek egymással.
Dehogy butaság, mélyedj csak bele jobban a témába. A Photozone a világ talán legmértékadóbb tesztoldala.
Lapozz, és olvass, fordítsd le az írásokat. A Sigma rajza egy kicsit jobb, egyéb paraméterekben egyformák. Ezek az új (stabilizátoros) Sigma makrók felépítésükben, kivitelezésükben semmivel sem maradnak el a Canonos vetélytársaiktól. Semmi lötyögés, semmi lazaság. Volt szerencsém az Olympuson két különböző 100-as Sigma makrót is kölcsönben próbálgatnom, semmi olyasmi nem volt, amit írsz. Alig akartam visszaadni a gazdáiknak. Tökéletesen jó képeket lőttem velük kontrasztban is. Hidd el a Sigma nagyon feljött a makró területén. Ne a régi optikáikat nézd. Változik a világ.