A lány olyan precízen, pontosan úszott, mintha egy
metronóm ketyegett volna a fejében, nem zökkent ki a
ritmusból, nem nézegetett oldalra, egyszóval csak bámulni
lehetett a fegyelmét.
Köszönöm a véleményedet!
Igazad van, a medence másik oldala jobb lett volna, de erről volt éppen a "csapatból" induló, így aztán itt ragadtam.
A folyamatos autofókusz működik, a nehéz a pillanat kiválasztása az indításhoz (nem mellúszásban, ott nem nagy csoda, hanem pillangóúszásnál lehet a sorozat "korai" vagy "késői", és esetleg szerencsés esetben jó is - rengeteg fotót csináltam már a medence felhabzó vizéről, illetve a hátrafelé fellendülő lábról, vagy a lebukó, "arc nélküli" fejről, arról nem is beszélve, hogy állandóan félek gyorsan haladók esetében, hogy a teljesen kinyújtott karoknál a kézfej kicsúszik a képből). Persze, ez is olyan, amit gyakorolni kell... Fogom is, természetesen.
A lágyságát szerintem egyértelműen a víz okozza. Én mindenképp a sorozatfelvételt javasolnám. Van egy olyan funkció a gépvázon, hogy folyamatos (continous) AF. Ezt kapcsold be sorozatnál. Pittyegni ugyan nem fog ha fókuszt talál (legalábbis a Canon ebben a funkcióban csöndben van), de félig lenyomott gomb mellett folyamatosan korrigálja az élességet, ha a célpont elmozdul. Ezt a Nikonod is tudja. Aztán már csak a jó időpontban kell teljesen lenyomni. Sorozatlövésnél lehet ez a kiemelkedés kezdete, egy képnek kell lennie a „holtpontban” is. A medence túloldaláról jobban jártál volna, mert akkor az arc nem lenne árnyékban és nem lenne ez a választási kényszer, hogy a csobbanó víz, vagy az arc legyen helyesen expózva. Szerintem válaszd a medence hátfényes oldalát.
További szép fotonokat!
Köszönöm a véleményedet! A fények valóban kicsit "túltengtek", de a RAW-ban egy kicsit sikerült javítani a helyezeten. A kislány olyan szépen, ritmusosan úszott, hogy könnyen lehetett egyedi képeket készíteni róla. (Egyébként is jobban szeretem az egyedi képet - nagyon bosszantó, ha például pillangónál indítok egy tizes sorozatot, és egyetlen egy használható kép sincs köztük, mert víz alatt van, lába van fenn, feje lebukok, csak a búbja látszik, kiúszik a mélységélességből, ha eredetileg a határon volt, stb...)
Nagyon jól elkapott pillanat. Jó a komponálás, annak ellenére, hogy nyilván nem sok időd volt állítgatni a gépet. Az erős fények azért látszódnak a fotón. Sorozatfelvétellel készült vagy egyedi kép?
Én sem mernék megesküdni rá, inkább lányom véleményére és a korábbi kép (http://fotosokvilaga.hu/eredeti_kep.php?id0=93928&id=fotosokvilaga-hu 93928.jpg) analógiájára (melyen nagyon erősen látszik ez a jelenség) támaszkodom.
Könnyű-e úszókat fotózni? Abból a szempontból könnyű, hogy az ember előbb-utóbb elkaphatja a mozgás ritmusát, és számíthat arra, hogy a "célpont" mikor hol lesz, milyen mozdulatot végez. A nehézség maga a víz: fröccsen, tükröz, fénymérési nehézséget okoz, kiég, néha arcot túlderít - nemegyszer olyan, mint egy kicsit engedetlen élőlény...
A vízrétegen én is gondolkodtam, nem-e az csap be, de végül arra jutottam, hogy nem, bár 100%-osan nem tudom eldönteni magam sem, azért kíváncsi vagyok, mások majd mit írnak, ők hogyan látják. Biztos nem egyszerű az úszókat fotózni, lehet véleményezni sem, azért próbálkozom. :)
Köszönöm a véleményedet! Az élesség vagy nem élesség kérdésén én is töprenkedtem a feltöltés során, és bár hiszek abban, hogy szemműtétem óta jobban látok, lányom segítségét is kértem (mint az úszásban szakértőét). Véleménye szerint megint az csapja be a szememet (mint a Kecskeméten, bent készült egyik képen is), hogy az arcon és testen egyaránt még le nem csorgott víz-réteg (víz-film?) van, ami lágyít. (A rövid expozíciós időnél előforduló jelenség - ha meg tudnám találni a kiemelkedés utáni holtpontot, amikor a mozgás megáll, és a víz egy része lefolyik, akkor hosszabb idővel is fényképezhetnék, de erre nem vállalkozom...) Köszönöm, hogy foglalkoztál a képpel, én is élesítettem, de amikor az úszósapka már zavaróan túlélesített volt, akkor sem tűnt el a testről és arcról a lágyság, ezért a víz hatása lehet.)
A pillanat ideális és a szerkesztés is tetszik, a hátsó világító bójasor nem a legszerencsésebb, de a csúcsfények visszavételével lehetne javítani rajta. Nem gyakran fotózom mozgó témát, de az 1/1000 ellenére gondolom nem bemozdult, hanem más oka lehet a lágyságnak. Talán a teleállás miatti lágyítás, vagy egyszerűen nem volt pontos a fókusz? Egy kis utóélesítéssel segítettem a dolgon, de látszik a csalásom.
Köszönöm a véleményedet! A RAW-ban egy kicsit próbálgattam, hogy a víz legyen-e ideális és az arc sötétebb, vagy fordítva - aztán úgy gondoltam, hogy a víz "fehér habzása" elfogadhatóbb (bár még egy sziluetté redukált fekete-fehér változaton is gondolkodom)...
Szia Dodó, Az erős fények ellenére nagyon jól szerkesztett és kellemes színvilágú fotót hoztál, tetszetős a kislány nagy erőbe dobása és az igyekezete a cél felé. Az erős fények a lányka előtt levő víz csobbanásán látszik, de tudom ilyen helyzetben nehéz kikerülni, de mint elkapott pillanat nagyon jól sikerült felvétel. További szép fényeket! Üdv.