Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 5095

A fiúk a bányában dolgoznak...

A fiúk a bányában dolgoznak... (5)

Vélemények: 6

Megnézve: 518

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Sport / Magasra lendítsd a lábad!


Magasra lendítsd a lábad!

  Magasra lendítsd a lábad!

Fényképezőgép:

Nikon D5100

Objektív:

Nikkor 18-300 mm f: 3.5-6.3 AFS DX VR

Szűrő:

UV

Záridő:

1/1600s

Rekesz:

F4.2

Fókusz:

38 mm

Iso:

ISO 320

Készítés helye:

Európa Magyarország Gyula

Dodó előző képei
Érkezz le, mielőtt dobsz! (Bringásnak ajánlva)

Érkezz le, mielőtt dobsz! (Bringásnak ajánlva) (-)

Jól lendítsd hátra a karod...

Jól lendítsd hátra a karod... (-)

Éva néni, az valahogy úgy lehetett...

Éva néni, az valahogy úgy lehetett... (-)

Öröm

Öröm (-)

Tengeralattjáró

Tengeralattjáró (-)

| Még több

Feltöltötte:

  Dodó 

Feltöltés ideje:

2014.09.24 18:49:10

Az adatlap szerkesztve:

2014.09.24 20:00:50

Kategória:

  Sport

Átlag:

-

Megtekintve:

690

Betöltve:

1253

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

atlétika, D-SLR, kültéri, magasugrás, színes, vaku nélkül, versenyző

Magasra lendítsd a lábad!

Városi diákolimpia, 2014.
sam2014

Hagyományos "ollózó" technika.
(Sajnos nem vettem vissza az ISO értéket, amikor hirtelen
kisütött a Nap)

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#21 Írta: Dodó 2014.11.22 16:35:39   11000 727

Mint "Bringás"-nak írtam, sajnos, egyéb feladataim voltak... Talán most egy kicsit jobban tudok majd a fotózásra is időt fordítani (igaz, hogy nem is nagyon fényképeztem, de azért vannak még régebbiek, amiket nem mutattam meg).


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: Dodó 2014.11.22 16:33:37   11000 727

Elnézést a nagyon is elkésett válasszért, de először "tanfolyáson" voltam, aztán tanultam a licence vizsgára (sikerült, de egyre nehezebb vén fejemmel az ilyen iskolásdi), közben itthon felszaporodott a munka. Igazad van, de ezek a szelektív feladatok (pedig nagyon szépen leírtad a egy képnél) valahogy nem váltak a rutinom részévé - hogy finoman fogalmazzak. Az objektívvel kapcsolatban teljesen egyetértek, és nem mentség, hogy szoknunk kell egymást az új objektívvel. Igyekeztem egy kicsit jobban kihasználni a lehetőséget a távolugrás fotózásánál.


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: SzEjO157 2014.11.13 15:17:37   2842 176

Kedves Dodó! Kevés képet láttam Tőled mostanság. Hiányolom, mert érdekesek, izgalmasak. Remek élet ill sportképek.Szíveskedjél minket gyönyörködtetni


 

#18 Írta: Bringás 2014.10.04 14:33:19   28277 1150

A csúcsfényeket akkor valószínűleg elég lett volna szelektíven visszahúzni, csak ott ahol szükséges, nem pedig globálisan az egész képen. A szelektivitás elve sokszor jobb az általános beavatkozásnál.
Ha messzebbről, de teleállásban készíted el ugyanezt a képkivágást a sportolóról, akkor a szűkebb látószög miatt a hátsó alakokból jóval kevesebb lesz a képben és mosottabbak is lesznek. A profi sportfotósok nem véletlenül dolgoznak mindenütt a világon azokkal a hatalmas ágyúcsövekkel:) Ráadásul, ha jóval messzebb vagy, akkor talán nem lesz zavaró, ha olykor elvillantasz egy vakut…


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: Dodó 2014.10.01 18:21:35   11000 727

Köszönöm a véleményedet - majd ebbe is csak belejövök lassan...


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: Dodó 2014.10.01 18:17:12   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Igazad van, a gyerekversenyeken a hátsó "sorfal" szinte elkerülhetetlen (sőt, volt olyan kép is, ahol hátul valaki - a versenyre való felkészítettség jeleként - gyakorolta a láb lendítését...). Szerintem az (is) hibaforrás lehet, hogy nem kedvező fények miatt a csúcsfényeket nagyon "lehúztam" és ezt nem tudtam megfelelően kompenzálni, ettől fakó a talán a kép.
Ha minden igaz, akkor a vizsga után az ellenkező irányból készült fotót is feltöltök a magasugrásról, hátha azon ez a hiba nem látszik.


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: Bringás 2014.09.30 14:54:56   28277 1150

Az elkapott pillanat nagyon jó és a versenyző mozdulata is kifejező, szép, sutaság nélküli. A fotózási magasságot én jónak tartom, mert így a versenyzőt a saját magasságából láttatod. Az alsóbb nézőpont szerintem is még hatásosabb volna, de azzal jelentős kockázata lenne az arc eltakarásának. A fényekkel nem volt szerencséd. Nem csak azért, mert túl kemények voltak, hanem azért is, mert hátulról kapták a versenyzőt. (Ha a srác bal lábas lett volna, akkor legalább pont szemben futott volna a nappal.) Ez van. Nekem nem tetszik a háttérben álldogálók sorfala, de ez is olyan körülmény, amivel nincs mit kezdeni. (Amolyan „egy dolgozik, a többi nézi” hatást kelt bennem.) A kép színei kissé fakók.
További szép fotonokat!


 

#14 Írta: SzEjO157 2014.09.28 22:04:22   2842 176

.


 

#13 Írta: SzEjO157 2014.09.28 22:03:46   2842 176

Izgalmas is humoros is. Jól elkapott pillanat,mert együtt fókuszált a fotós és edző szeme. Ez a fotó értéke, a külcsin sem haszontalan, de ne az vezéreljen minket. 5 pont


 

#12 Írta: Dodó 2014.09.28 12:03:29   11000 727

Köszönöm az ötleteket! Sajnos, a napszak, időjárás és a Nap állása nem mindig befolyásolható, de a próbaugrásnál vakuzás, és az ég "feláldozása" a beállításnál jó ötletek. (Legrosszabb vagy legjobb? esetben, ha egyszer "nagy leszek", és értek az utómunkához, akkor a nagyon fontos képeken - bár ilyenek nem hiszem, hogy lesznek a praxisomban - "teszek rá" egy kis kék eget..)


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: tengelic 2014.09.28 10:07:58   4788 388

Van megoldás a fényekkel kapcsoaltban. Az eslő az,hogy nem verőfényes napsütésben kezdesz ilyen témát fotózni,hanem felhős időben.amikor szort a fény és kevesebb a az ég és a horizont alatti rész kontrasztja. A másik az,hogy próba ugrásoknál vakut használsz és erre előtte engedélyt kérsz. VAgy nem delelőre áló nappal vetekszel,hanem kora délelőtti,vagy késődélutáni időszakban,úgy,hogy nap mögötted álljon. Vagy manuális módban beállítod egy alakra a fényt és megelégszel azzal,hogy a felhők hátul kiégnek,de meg lesz az ugród legalább. Max egy kis pseudo hdr el (egyképből dinamika emeléssel ) megpróbálsz egy kis háttérrészletet előcsalogatni,de ez sem hoz vissza részleteket onnan ahol van kiégés.


 

#10 Írta: Dodó 2014.09.27 19:12:57   11000 727

Nos, azt hiszem, hogy a telítettség kezd az utóbbi időben nemegyszer elmaradni - vagy bennem van a hiba, vagy (ha ezt mindenáron tagadni szeretném), akkor a monitoromban (bár ez a kevésbé valószínű, inkább a csúcsfényekkel való manipulálás után nem korrigáltam megfelelően). Nagyon hosszabb fókusszal nem nagyon sikerültek a képek, mert - ezt a mozgást kevésbé ismerve - nemegyszer egy kis láb, vagy fellendülő kéz lemaradt. (Pedig jó lett volna a háttér elmosásának). Ezt is tanulni kell, na. Az úszásnál mer sejtem, mi következik itt még nem


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: Dodó 2014.09.27 19:05:49   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Igazad van... nem nagyon tudtam magammal mit kezdeni, most voltam először géppel a kezemben magasugráson. Jó magas matracra ugrottak, megpróbáltam ugyan mögé térdelni, de akkor meg nem nagyon láttam az ugrót, csak az utolsó pillanatban. Ennek a megoldása valóban a kézi távolság-beállítás lehetne, mivel akkor már nincs ideje az auto-fókusznak "beállnia", erre meg gyűjtöm a bátorságot. Svenkelés... hm... először vízszintesen kellene begyakorolni...
Még egy kérdés ezzel kapcsolatban: azt tapasztaltam, hogy hiába állítom a fénymérést pontszerűre, az ég háttere előtt az alak besötétedik. Amikor lányom ugrált a trambulinon, akkor vakuval lehetett deríteni, de versenyen nem ildomos. Van valami megoldás?


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Dodó 2014.09.27 18:55:09   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Tényleg sikerült eléggé jól megfagyasztanom a levegőben. A jobb oldalon vagy itt vágtam el, vagy még három-négy, szorosan egymás mellett álló gyerek lenne rajta, mert őket csak csonkolással tudtam volna "kezelni". A cipőnél valóban szűkös, de mellett már egy másik cipő kezdődött. (Bocsánat, most kezdtem ennek a sportágnak a fotózását, és még magam is keresem a helyem, még ott is, ahol oda állhatok, ahova akarok...)


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Dodó 2014.09.27 18:50:51   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Ha jól emlékszem, éppen átevickélt a léc fölött, nem sokkal ugyan, de megvolt.. Az élesség jó, de egy kicsit kisebb mélységélességgel nekem jobban tetszene, de így jött ki a lépés...


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: tengelic 2014.09.26 20:24:10   4788 388

Alacsonyabb nézőpontot választottam volna. A háttér inkább egy égbolt legyen,mint a hátul álló versenyzők. Az épület teteje belevág az ugró hátába. Érdemes lenne lassabb zárral svenkelni . Levinni az isot a minimumra és 100-200 as zársebességgel érzékeltetni a bemozdulást úgy,hogy végig a versenyzőn tartod a gépet,de a távolságot előre állítsd be ! Kapcsold ki az autófókuszt. Pontosan ki tudod mérni mekkor a távolság a léc és te közötted. Használj nyugodtan gyors sorozatot. A stabilizátort is kapcsold ki!


 

#5 Írta: Vertkutya 2014.09.26 19:54:25   4049 355

Szia Dodó. Gratulálok a sport fotó elkapott pillanatához. Jó a rekesz és záridő beállítás. Tetszik a pillanat befagyasztása és örülök, hogy nincs bemozdulás. Jobb oldalt egy kicsivel több teret hagynék. üdv.


 

#4 Írta: Zsírláma 2014.09.25 17:36:09   6929 488

Jól elkapott póz, egy kis telítettség szerintem mehetne még. Nem ismerem a körülményeket, de távolabbról, nagyobb fókusztávval még jobb lenne, erősebben leválna a háttérről.

Üdv!


 

#3 Írta: B_Janik 2014.09.25 12:22:02   2407 225

Szia!
Ismét nagyon jó az elkapott pillanat,az ugrás mozdulata jól kivitelezett az ifjú atléta részéről,én is remélem hogy nem verte le a lécet mert centikre volt tőle,vagy még közelebb.A csúcsfények szerintem jók a fotón,a kép élessége szintén helyén van,ésa színvilág is megfelelő számomra.
Összeségében ez is egy igazi jól kivitelezett sport fotó.
Gratulálok hozzá,és még sok szép felvételt kívánok!

Üdv:János.


 

#2 Írta: Dodó 2014.09.25 08:15:02   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Kicsit féltem, hogy a csúcsfények nagyon erőteljes "visszahúzása" ront a fotó minőségén, de ezek szerint elviselte még. A kép kissé ferdére sikeredett, kiegyenesítése után ennyi hely maradt csak fenn (túl közel voltam), én is jobban örülnék nagyobb helynek, de ennyi maradt. A hálót rögzítő acélrudat (ami a gyerek "fejéből nőtt ki") klónozással eltakartam, mert azzal tényleg nagyon idétlenül nézett volna ki...
Úgy emlékszem, hogy ezt nem verte le.
Sajnos, az igazsághoz hozzátartozik, hogy magas- és távolugrással egy-egy testnevelés-órányit foglalkoztak (sőt, a vezető asszisztensnőm fia elmondta, hogy ők még el sem jutottak idáig), és így indultak a versenyen. Lányom a 200 méteres futást azért rontotta el, mert úgy "taktikázott", mint úszásban: 50 méterig a többiekkel együtt, és aztán gyorsítani, amihez "szárazon" rövid volt a táv. (Miután volt atléta anyja "kiokosította" a megyei váltón első indulóként 20 métert vert rá az aranyérmes lányra). Szóval nagyon jó ez a sport, csak az atlétikát is ugyanúgy tanulni és gyakorolni kellene, mint az úszást, ezt egy vagy két délutánnyi felkészülés (amit a testnevelők a saját szabadidejükből áldoznak) nem tudja pótolni...


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: Ilacsi 2014.09.24 21:08:03   6516 276

Szia Dodó, Nagyon jól elkapott pillanat, remélem nem verte le a lécet a kisdiák. Tetszetős a szerkesztése, mert a téma jól kiemelkedik a háttérből. A színvilága remek, természetazonos. Fölül annyi teret hagytam volna, mint alul a versenyző lábánál. További szép fényeket. Üdv.


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Nikon D5100

Képek az alábbi objektívvel:

Nikkor 18-300 mm f: 3.5-6.3 AFS DX VR


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1010 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat