Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 5039

Jászberény Wolverines vs. Budapest Grizzlies

Jászberény Wolverines vs. Budapest Grizzlies (5)

Vélemények: 12

Megnézve: 1047

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Makró / Vendég a kertben


Vendég a kertben

  Vendég a kertben

Fényképezőgép:

Canon EOS-1100D

Objektív:

Sigma 70-300mm f/4.5-5.6 APO DG Macro

Záridő:

1/100s

Rekesz:

F5.6

Fókusz:

238 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Dusnok

B_Janik előző képei
Eső után

Eső után (-)

Játék

Játék (4.83)

Sárkányhajó

Sárkányhajó (-)

Virágzik

Virágzik (-)

Csobogás

Csobogás (4.83)

| Még több

Feltöltötte:

  B_Janik 

Feltöltés ideje:

2015.06.25 10:46:03

Kategória:

  Makró

Átlag:

4.55 (4 szavazat)

Megtekintve:

616

Betöltve:

1042

Feldolgozható:

Igen

Vendég a kertben

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#16 Írta: Bringás 2015.07.20 09:38:33   28277 1150

Dehogynem! A fotósok makróban a manuál fókuszt használják legtöbbször. Viszont a manuál fókusz csak abban az esetben jöhet szóba, ha a témát annak rendje-módja szerint be lehet állványozni. Egy szita sajnos nem ilyen. Természetmakróban az állványozás csak növények és más hasonló statikus témáknál jöhet szóba. Rovarok csak ritkán (csípős hajnalokon, mikor még mozgásképtelenek) tűrik el, illetve várják meg. Amúgy marad az autofókusz. Ilyenkor a fotós azt teheti, hogy rövid, 3-4 kockás sorozatokat lő a témáról. Többször is. Ha pontatlan is volt az AF, a fotós kezének instabilitása miatt a sok rövid sorozatú képkockából jó eséllyel lesz legalább egy, ahol pontos helyre esik majd a fókusz.


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: Bringás 2015.07.20 09:38:29   28277 1150

Ez így van, ahogy írod, bármit is helyezel föl egy optikára (előtét, konverter, közgyűrű) az rontani fogja az autofókuszálás sebességét és pontosságát is.


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: gytoth 2015.07.18 12:01:12   3915 211

Manuál fókusz nem jöhet szóba? Én nem makróztam még, ezért nem tudom, használható módszer-e makrónál, de gyakran kapcsolok bizonyos esetekben manuális fókuszra, sokszor hasznos.


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: B_Janik 2015.07.18 11:46:54   2407 225

Sziasztok!

Köszönöm hogy megnéztétek és véleményeztétek a fotómat!

"piktor":Maximálissan igazad van,a Raynox önmagában eggyáltalán nem könnyíti meg a fókuszálást,sőt még sokkal nehezebb lett.Legalábbis a Sigma teleobi esetében.Sajnos a Canon telére nem tudom feltenni mert 72mm-es a szűrőmenet.A gép előre-hátra mozgatása állvánnyal eggyütt millimétrek esetében kissé körülményes,de nem lehetetlen.Tudom létezik makró sín is erre a célra de az sajna nincs.Azért majd próbálkozok tovább a meglévő eszközökkel.

"Bringás":Az apró tárgyakra még jó fényviszonyok esetében is nehezen fókuszál ez az optika szerintem.Ha fel teszek rá akár közgyűrűt akár előtét lencsét azzal csak rontok még ezen a helyzeten.Ha pedig mindezt gyengébb fényviszonyok között teszem akkor szinte lehetetlen fókuszt találni.
Könnyen lehet hogy a záridő helytelen megválasztása is rontott a dolgon.
Remélem legközelebb jobb lesz.

Üdv:János.


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: Bringás 2015.07.12 18:28:35   28277 1150

Látod, látod, mennyivel másabb a makró ezzel az optikával. Telével nagyon jól lehet makrózni, ha kellően közel tudsz menni. Itt mondjuk fókuszálási problémák vannak. Tudnod kell, hogy a Sigma (és minden más nem Canon objektív) lassabban és pontatlanabbul találnak élességet, mint a gyári üvegek. Ezt figyelembe kell venni a fotózáskor. De az is lehet, hogy nem ez volt a baj hanem a záridő. Reciprok szabály!!!! Ide legalább 1/200 kellett volna.
További szép fotonokat!


 

#11 Írta: piktor 2015.07.06 00:20:05   471 35

Szia! Előttem már mindent leírtak, ami segíthet még jobb képek készítésében, de a színek tetszenek és az elgondolás is jó volt. Arra azért felhívnám a figyelmed, hogy a Raynox tapasztalataim szerint nem fogja megkönnyíteni a fókuszálást, sőt célszerű lehet manualban is kipróbálni az obin, hogy a fókuszt nem a gyűrű tekergetésével próbálod befolyásolni, hanem a gép előre-hátra mozgatásával.


 

#10 Írta: B_Janik 2015.06.28 15:27:03   2407 225

Jason Statham:Remélem hogy előrelépés lesz számomra a Raynox lencse,bár ez rajtam is múlni fog.Hasonló tapasztalataim nekem is vannak a fókuszálásal kapcsolatban.Lehetséges hogy nem csak a fény hiányával van a baj.Mindenesetre gondoskodni fogok a megvilágításról is.Köszönöm a hozzászólásod!

Noname The Hunter:Örülök hogy leírtad véleményed a kérdéssel kapcsolatban.Hasznosítani fogom mindenképpen,van külső vakum.Bíztos gyorsít majd a fókuszáláson a segédfény.Köszönöm.


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: JasonStatham 2015.06.27 22:50:26   399 37

Szia! A raynox majd más univerzumba fog repíteni azt garantálom!! Az obi szerintem nem a fény miatt lassú inkább mert nem "látja" találja a szitát. Nekem is ha a 100-300 as marad "betöltve" és látok egy szitát nagyon nehezen fókuszál rá olyan mintha vékony lenne számára sőt a 3-4 mm eres pókok bogarak is kifognak rajta (fókuszál folyamatosan de nem talál fókuszt), ekkor kell a raynox!! Szerintem ki esnek ezek a parányi dolgok a fókuszából.


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: NonameTheHunter 2015.06.27 16:38:27 www  7629 197

Láttam a főlapon, így válaszolok :)
Fókuszálás.
Lehet gyorsítana rajta, ha kapna egy kis segédfény.
Ami érkezhet vakuból, vakuvezérlőből, vagy egy egyszerű zseblámpából is :)
Már ha elvisz oda a fény :)


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: B_Janik 2015.06.27 15:26:56   2407 225

Sziasztok!

Igazán örülök hogy ilyen sok vélemény érkezett a fotómhoz,köszönöm hogy megnéztétek és véleményeztétek azt.

Jason Statham:Örülök hogy így is tetszik,köszi a magas pontszámot,valóban jobb lehetne ha több látszana a szitából,most ennyire sikerült.

dmc:Hát igazat kell hogy adjak,az élességet illetően esküszöm hogy a szemen volt az élesség exponáláskor,nem értem hogy csúszott el.A szerkesztést a körülményekhez próbáltam igazítani.

Sunslayer:Igen,a fentiekben írtam hogy az élesség és a fókusz valahogy elcsúszott.Köszi a tanácsot,tudom Neked is van ilyen objektíved,gyönyörű fotókat szoktál készíteni vele.
Egy észrevétel:iszonyú lassan és nehezen fókuszál gyenge fényviszonyok között.(?)Erre van valami megodás?Mert így a legszebb napszakokban (hajnal,naplemente környéke) nem nagyon tudom használni makróhoz.Alig találtam meg a főszereplőt mikor belenéztem a keresőbe.

Ilacsi:Örülök hogy a felsorolt hibák ellenére tetszik a felvétel.Készítsének a körülményei:épp bográcsban főztem halászlét a vacsihoz mikor megláttam a szitakötőt.Nincs még ilyen fotóm ezért mindent hátra hagyva rohantam be a gépért.Hát ennyire futotta az igyekezetből.:)

SzEjO157:Köszönöm a bíztató szavakat és a megelőlegezett magas pontszámot is.Igyekezni fogok jobb fotókat készíteni a jövőben.

Zsírláma:Nagyon nehezen fókuszált a gép,ez a nézőpont jónak tünt a körülményekhez képest.Arra én is kíváncsi vagyok a Raynox-al hogy boldogulok.:)


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: Zsírláma 2015.06.25 22:34:04   6929 488

Szia János!

Sajnos tényleg nem a szemeken van az élesség, ez fontos lenne, így sajnos elrontott kép. Nézőpontban asszem lehetett volna még kicsit jobbra menni, balra nézve, hogy ellensúlyozzuk a jobb felső mosott növényt.
Na majd a Raynox-szal... :)


 

#5 Írta: SzEjO157 2015.06.25 18:40:59   2842 176

Mindent leírtak,nincs mit hozzátennem.Ügyes és igéretes fotó.
Tetszik. Lelkesen jó kedvel tovább. Gratulálok. Egy előleg jeles


5.0

 

#4 Írta: Ilacsi 2015.06.25 17:20:58   6516 276

Szia János, Nagyon szép színvilágú felvételt készítettél, jól mutat benne a kis vendéged. A háttér szépen mosott és zajmentes, de sajnos a növények egy kicsit elvonják a figyelmet a fő témáról, de gondolom adott pillanatban ez a lehetőséged volt. A fókuszálása jó lett, de mivel a bordó színű virág kezdemény előtte volt, így az kapta elsősorban az élességet. Egy szűkebb szerkesztés jobb lett volna, mint ahogy Gergő írta, de nekem így is tetszik. Üdv.Ili


4.2

 

#3 Írta: Sunslayer 2015.06.25 17:11:34 www  837 69

A színvilág és a szerkesztés nekem tetszik. A fények is kellemesek, a fókusz viszont egy kicsit előre csúszott a virágra és az első lábakra, a szem már kihalad az élességi síkból. Ismerem ezt az obit ekkora gyutávnál én 7.1-en szoktam indulni makróban, úgy picit jobban karcol és jobban férek a dof-ba.
Üdv András


 

#2 Írta: dmc 2015.06.25 15:04:57   3495 147

Szia!

Sajnos az élesség nem a szemeken volt, hanem a virágon.
A háttér elég zavaros, kusza, szerkesztésében sem igazán tökéletes. A szitakötőt egészen a széléig ki kellett volna engedni, és jobbra nagyobb helyet hagyni.


4.0

 

#1 Írta: JasonStatham 2015.06.25 14:50:54   399 37

Szia! Nagyon jó kép lett nekem tetszik! Én kicsivel több részletességet mutattam volna a szitából, de így is jó! Megy az 5 pont!


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Canon EOS-1100D

Képek az alábbi objektívvel:

Sigma 70-300mm f/4.5-5.6 APO DG Macro


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1013 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat