Gyakran nem de itt kifejezetten remek a centrumosság,a távlatosság,a fények a tartók ívei. Pirul a nap talán elrontott valamit. A fotós nem Ő ügyes volt
Azért nem borzasztó ez az obi, bár a kis képből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni ahogy megfigyeltem. Az utóélesítésen, utózajszűrésen is sok múlik.
Örülök, hogy tetszik a kép.
Mint szerkesztésében,mint szinvilágában nagyon tetszik ez a fotó!A hosszú záridő megtette hatását,ötletes lett a cím választás is.Szerintem nem olyan rossz ez a sigma nagylátó obi,a leírtak ellenére sem.
Gratulálok a fotóhoz és az elért helyezéshez!
Köszönöm szépen, örülök, hogy kibékültél a csíkokkal, nekem azok kifejezetten kedvemre valók. :) Igazság szerint ebben a napszakban nem is lehetne autó nélkül lefotózni ilyen hosszú záridővel, ilyenkor van forgalom rendesen.
Akartam is írni neked, de elfelejtettem, szóval te voltál az egyedüli, aki írta a villamost, azok a csíkok tényleg az ő nyomai, ráadásul jött is meg ment is, rezgett a híd rendesen, de nem okozott gondot végül.
Örülök, hogy ennyire tetszik.
Szia! Párszor vissza kellett térnem ide, először nem voltam biztos, hogy kellenek a fénycsíkok bele. Most már kibékültem vele. Még jó, hogy nem kapkodtam el. :) A kép alsó részén nagyon szépek a fények ahogyan visszaköszönnek!
üdv.
Nézegettem pár Canon tesztképet, nem meggyőző annak sem a minősége.
A Tokina készíti a legjobb képet. Lehetőleg a II-es változatot érdemes választani a kettő közül, mely jobban kezeli a becsillanásokat.
Jól gondolod. Szerintem is egyértelműen a Tokina. Kiváló rajzolatú a széleken is, ami nagylátónál ritkaság. Ráadásul f/2.8 a fényereje.
Különben is, már van van egy 18-35 mm-es optikád, tehát nem fog hiányozni a 16 mm feletti zoom átfogás. Ez egy céloptika, ennek megfelelően nem általános fotózásra, hanem kifejezett nagylátós fényképezésre fogod használni. Hidd el, mikor ilyen célszerszámra van szükséged, úgysem akarsz zoomolni. Kérdezd meg a Láma barátunkat, vajon hányszor használta a 10-20 mm-es zoomátfogású objektívjét a 16-20 mm közti értékeken? Szerintem nem sokat:) Az ilyen céloptikát az ember úgyis a nagylátós állásban használja. Nekem is van egy Tokina nagylátóm. Nagyon szeretem és szinte sosem zoomolok vele. Mikor használom, úgyis mindig a legnagyobb-látós állásban van rá szükségem:)) Hidd el, így leszel vele Te is.
Végül egy költői kérdés: szerinted mi ad jobb rajzolatot a 18-20 mm-es tartományban a Sigma, amin gondolkozol vagy a gyári Canon optikád? Szerinted melyiket fogod használni, abban a tartományban?
Szóval a helyedben a Tokinát választanám. Legalábbis, ha minőségi optikát és képeket szeretnél. Olvasd el a neten a kritikáit. Nagyon dicsérik.
Van egy Canon EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 IS II obim, a Sigma minőségben ez alatt van. Képszéleken olykor erősen belágyít, nem véletlenül rekeszelek amennyire csak lehet. Az éles terülteken sem túl jó a részletessége.
Ezt az objektívet szerintem kerüld el.
A Tokina az jó, csak nagyon pici az átfogása (5mm). Neked kell tudni mérlegelni, hogy az mennyire elég, én esetleg megnézném még a gyári Canont, mit tud.
Az eredetin a szélső oszlopok befelé dőlnek, ennyi a különbség csupán, itt nem áll jól a képnek a torzítás a domináns függőlegesek miatt, ezért szedtem ki. Kicsit lentebbről kellett volna lőni, csak bajos volt a dolog, mert korlát mögül fényképeztem, és a fény is kevés volt egy új expóhoz, örültem, hogy ez is sikerült. :)
Szia!
Csak gratulálni tudok remek meglátásaid vannak!
Szépen középre álltál, a sigma pedig látom hozza amit kell.
( Pont objektívvásárlás előtt állok,és a sigma 10-20 vs tokina 11-16 vannak porondon. Esetleg egy mondat erejéig ha megtisztelsz szerinted melyiket? Én a tokinát helyeztem előre de kíváncsi vagyok a véleményedre. Sigmából az f3,5-es fényerősre gondolok.)
A képhez mégegyszer gratulálok,látszik hogy elszánt vagy.
Üdv!
Nagyom gyonyoruek, de nem tul tolakodok, giccsessek a szinek. A kompozicio remek, epp ugy, mint a kontraszt es a reszletesseg.
Remek munka, gratulalok!
Gyönyörűséges kép! Legjobban a nedves aszfalt különös hangulata tetszik a fénycsíkokkal megspékelve, meg a kandeláberek szép szimmetriája, meg az, ég, meg, meg, meg...
Ja és a cím, no az is szenzációs!
A nedves út csillogása, a bemozduló fénycsíkok és a felhők húzása mind nagyon erős képi elemek. Így egyben nagyon jók, ráadásul a színvilága is igazán pompás. A szimmetriáját pedig amúgy is szeretem:)
További szép fotonokat!
Szia!
Annyira tetszik a pontos és szimmetrikus szerkesztés! Az időszak is tényleg nagyon el lett találva, hogy a végeredmyény tökéletes legyen! Annyira ügyes vagy! Gratulálok!
Judith
Szia!
Remek cím,ötletes, igényes fotó! Tetszik! A sok vonal,perem,sín és hídelem között mindig példásan teremtesz rendet és szimmetriát!
Minden jót!
üdv:ljm
Szia ! Remek a képed. Már majdnem az írtam ,hogy lemaradt a jobb oldali lámpa . Amikor "közepesbe" megnéztem akkor láttam nagyon rendben van. Na ez a nagylátószög "hibája" . Szépek a színek és a szerkesztés is rendben van. A hangulat is nagyon ott van.
Nagyon ötletes fotó, és mutatós is lett ebben az időszakban, a betonon megjelenő utolsó fények ebben a nyálkás időben rendkívül mutatósak, nagyon jó textúrát adnak. El tudnék képzelni egy másik kompozíciót is, amikor a szembe lévő oszlopok átvezetnek a képen, de ilyen hosszú záridővel nagyon nehezen megoldható a pesti forgalomban. Talán a híd elejéről valami tele tartománnyal talán....
Nem tudom eldönteni, hogy a nagylátószög torzítása utólag lett egyengetve perspektíva croppal, vagy csak szimplán cropoltál. Persze látok nagylátószöges húzást a képen, még is úgy érzem az első kandelábereknek jobban kéne dőlnie.
Mindenesetre, engem érdekelne a korrigálatlan változat is, ha megmutatod, ugyanis imádom a nagylátószög húzását a képszéleken.
Ettől függetlenül remek, és ötletes fotó, és külön kiemelném, hogy számomra végre egy olyan hosszú záridős autófényes fotó, ahol ügyelve van a kompozícióra, ahol beleraktál egy kis extrát az ND1000-rel, így tudtál napszakot váltani, nagylátószög, és nem korom sötétben este készült.