Köszi Csaba, sosem tudtam volna ezt megfogalmazni, még térben is elhelyeztél mert valóságban a Nap tőlem balra volt lemenőben ez adta az alaphangulatot , de vissza is kellett mennem a balra eső tóhoz mert éreztem ott már le is bukik, az előző lementés kép már ott készült és még jó sok mert rengeteg madár volt:) itt egyse....örültem nagyon, hogy részletesen írtál
további szépeket üdv Éva
Gergő, a kép szerintem valósághű. Nem vetted figyelembe, hogy ez a fotó telével készült, méghozzá egy 4/3-os gépvázzal. Ez azt jelenti, hogy amit itt látunk az a teljes „éggömb” csupán 3 fokos, parányi tartománya. Ugyanakkor az emberi szem látótere horizontálisan 150-160 fok, vertikálisan 120 fok. Magam is szoktam alkalmazni ezt a „trükköt”, amikor összhatásában, vagyis a mi emberi látóterünkkel nézve nem túl látványos alkonyban van részem. Ilyenkor hiába is fényképezek standard vagy nagylátós objektívvel, a fénykép ugyanolyan „vacak” lesz, mint amilyen a látvány élőben volt. Ha viszont telével, egy a Naptól nem túl távoli, de kicsiny területrészt fényképezünk, akkor bizony ezt a színvilágot fogjuk megkapni. (vagy a körülményektől függően nagyon hasonlót) Így lehet mégis szép színeket kihozni, egy amúgy nem túl szép alkonyból - telével. Azért tűnik mégis úgy, hogy nem valósághűek a színek, mert a helyszínen persze sosem láthatod ilyennek őket, hiszen a szemeddel mindig a teljes látómeződdel érzékelsz és mindig a nagy egészet dolgozza föl az agyad. Nem tudod azt megtenni, hogy csak egy parányi darabkát láss. A fényképezőgép viszont meg tudja tenni:) Próbáld csak ki. Telézd meg a következő naplementét az ablakodból.
Éva, nekem a színek tetszenek és a kiválasztott kompozíciós részlet is bejön. Jól ráéreztél, hogy 4/3-on sok lenne a homogén égbolt, a vágás jó döntés volt. Egy kicsit még így is nagynak, illetve homogénnek érzem. Most lenne tökéletes, ha volna ott néhány repülő madár sziluettje, de ebben a szerencsében nem volt részed. Nagyon nyugalmas.
További szép fotonokat!
Szerintem, de ezt Ti jobban tudjátok, a naplemente körüli fényeket az automata fehéregyensúly elveszi kicsit, mint ezen a képeden mintha elvesztek volna az ottani akkori fények , ez az automata számomra olyant dobott , hogy elveszett a hangulata, pedig ha ezt látom nem is kattintok......lehet hangulat kategóriában kellett volna töltenem....
Igen, sejtettem a válaszod, ismerlek Téged, hogy nem variálod a képeidet. Még is úgy érzem nekem a kép akkor sem valósághű, inkább olyan szándékosan helytelenül megválasztott fehéregyensúlyt érzek rajta, és nem pedig a naplemente aranysárga színeit.
Csak érdekesség képen lefuttattam rajta egy auto fehéregyensúlyt. Érzésem szerint ez volt az ott látott látvány, amit csatoltam. Persze, hogy ettől a tiéd jobb, az kétségtelen, de az összkép még is úgy gondolom, hogy még sem az igazi.
Na nem kötözködni akarok, inkább csak magyarázni, hogy mi az ami nem jön össze nekem valahogy összképét tekintve.
Szia Gergő!
Köszönöm véleményed semmi gond ezzel, de ez nem kidplgozás, ahogy én szoktam semmi különös utómunka az előző naplementés kép előtti színek, tehát ezért nem ff az már tényleg feldolgozás lenne nem ez a fotó, de megértelek
további szépeket üdv Éva
Most ez a fajta kidolgozás nekem nem jön át annyira, nem is az a bajom, hogy nem valósághű, egyszerűen ez a sárga, nem szép sárga, illetve hiányolok belőle egy kis izgalmat, egy picit nekem egyszerű ez a helyszín, a kompo... Minimálnak sok, tájképnek meg egy picit kevés. Ötletem nincs, hogy hogy is lehetne ezt másképp... Talán egy feszített víztüköröllel, FF-ben... a tónusokra alapozva egy jó minimál lenne belőle.
Szia Éva, Remek és kellemes színvilágú fotót hoztál. A nap utolsó fényei szépen megvilágítja a ködbe levő tájat. A meleg színekben a víz felületén jól mutat a tükör kép. Szép látványban lehetett részed. Üdv.Ili