Fantasztikus időjárási viszonyok ehhez a szép helyszínhez. Akármikor is kellett kelni hozzá, megérte. Ez a párából előbukkanó formavilág magával ragadó. Néztem a kolléga feldogozását, ami előnyére vált a fotónak, letisztultabb úgy a színvilág, de nekem is igazán tetszik. Üdv, Gyula
Káprázatosan szép fényhatások,Ajnácskő remekül kiemelkedik a látványos felhőkből.A gyönyörű hajnali pillanat biztosan kárpótolt a korán kelés miatt.:)
Gratulálok a fotóhoz és az elért helyezésekhez!
Utómunkában tájnál is ugyan azok az elvek. Kép karakteres részét még jobban kiemelem, kevésbé karakteres részét tovább tompítom.
Backlight-os témára visszatérve szerintem az a fontos, hogy az ember próbáljon törekedni egy naturális kidolgozásra. Nem legyen túl kontrasztos, csak amit ki kell emelni. Színekben meg maradni nem nagyon elszállni. Egy ellenfényes kép kevésbé színes, azt kifordítani az ellenkezőjére nem szabad. Surlóban lehet, és jól is működik.
Ajánlom tanulmányozásra Peter Sabol képeit, persze nem csak a tájképeket. Ő egy divatosabb, modern irányt képvisel. Vigyázat, a többi horvát szerzőhöz hasonlóan ő sem veti meg a vivid színeket.
Igen, olvastam pár könyvét, néhány a birtokomban is van, csak sajnos a példáit 80-90%-ban az emberábrázolás különböző területeiről meríti, táj és természeti témákról keveset ír.
Szerintem, mint ahogy az élet sok más területén is, a hogyan-nál sokkal fontosabb a miért.
Sokan nem szeretik a stílusát, de én mégis Scott Kelby könyveit ajánlanám. Főleg, ha PS-ben kell utómunkázni - persze más rendszerekre is megfeleltethetőek a példái. Ő nem csak azt mutatja be, hogy adott képet miként dolgoz ki, hanem hogy miért úgy fotózza meg ahogy és miért azokat a témánként eltérő módszereket, elveket használja az utómunkában amiket. Szerintem iránymutatónak nagyon jók a könyvei, azontúl meg a saját ízlés és a gyakorlat számít.
Sokkal szebb lett, pedig csak egy leméretezett jpg-ből dolgozhattál. A kérdésem az lenne, tudsz-e valamilyen weboldalt, ahol ilyesmi utómunkákat lehet megtanulni lépésről lépésre? Mert bár nagyon korrekt leírást adtál, sőt még képekkel is illusztráltad, mégis számomra úgy 50%-ban "kínai nyelven" szól. Ilyen mélységű utómunkákban sajnos már (még) nagyon elveszett vagyok. Az egyes csúszkákról nem tudom, mire valók, pontosan mit változtatnak, legfeljebb kísérletezéssel látom a változást, de attól még nem fogok rájönni, mi is történik pontosan, mi a funkciója. Véletlenül rátalálhatok egy jó megoldásra, de az tudatosnak egyáltalán nem nevezhető.
Wb ment vissza hidegebb felé.
Csúcsokat vettem vissza, mélyeket picit összetoltam. Ment egy tonemap csak a mélyekre paramterikus maszkkal. Plusz szintén csak a mélyek kaptak egy enyhe blurt visszafogva multiplyban. Sárgák szaturációját visszavettem, zöldekbe kicsit toltam. Csak a csúcsokra ment egy orton szerű lágyítás végül egy picit húztam az egész kép kontrasztján.
De még nagyon sokat lehetne ezzel játszani.
(Darktable, Winre sajnos nincs rendesen működő verzió.)
Szerintem ellenfényes témánál a mélyekre kell figyelni. Nem szabad túl kontrasztolni, de érdemes visszahozni egy kevés részletet a nagyon mélyek tömörítésével. Ez így leírva hülyén hangzik, de kb úgy működik mint az unsharp maszk. Színekkel meg sokat kell játszani, sokszor nem is érdemes. Ellenfényben kopnak ki a színek, a nyár meg amúgy sem egy túl karakteres évszak színügyileg.
Sárga témában meg lehet érdemes lenne egy monitorkalibráció. A friss képeiden sok a sárga a világos felhőkben. Lehet te a jól csinálod szemre, csak már becsap a monitorod.
Az 1:1 áttétel simán fölvisz. Nem az a lényeg, milyen magasan jársz, hanem hogy milyen meredek az út:) Ide azonban autóval mentem. Ha biciklizem, a távolság miatt már előző este el kellett volna indulnom és egész éjjel kerekeznem, hogy hajnalban itt legyek. Köszönöm, hogy írtál, örülök, hogy tetszik!
Köszönöm Szilárd a részletes értékelést! A színvilága nekem sem tetszik maradéktalanul. Biztos vagyok, hogy sokkal szebben is ki lehetne dolgozni. Utómunkákat tekintve nincs túl sok kreatív ötletem, ha neked van, szívesen venném. Monóban nem néztem, igazából eszembe sem jutott, de lehet, hogy megérne egy misét. Örök gondom, hogy a ködös, párás képek mennyi kontrasztot kapjanak, mert minél nagyobb a kontraszt, annál kevesebb pára látszik. Ha van kedved, feldolgozható…
Örök gondom, hogy a ködös, párás képek mennyi kontrasztot kapjanak, mert minél nagyobb a kontraszt, annál kevesebb pára látszik. Köszönöm Gergő az értékelést, örülök, hogy bírja a tetszésed :))
Annak ellenére,hogy nagyon finom képet hoztál,biztos vagyok benne,hogy ott ez sokkal ütősebb lehetett. Nem mindennap látható jelenséget sikerült megörökítened. Szép lett!
Szia, Remek fotót készítettél Ajnácskakő váráról, a felhők között a hajnali köd igen hangulatos látványt nyújt. Számomra a jobb oldali hegycsúcs ívelése zavaró, de ezzel együtt remek kompozíciónak tartom. Üdv.Ili
Nagyon szép tájat találtál izgalmas körülmények között. Ami engem zavar, az a színvilága. A csúcsfények környékén jelentkező sárgás elszíneződés piszkos, koszos hatást kelt. A halvány kék, halványzöld és a képet uraló piszkos sárga így együtt szerintem nem esztétikus. Monóban nézted?
Szemét dolog kontrasztszegény tájképet kidolgozni. Ezzel a felvétellel érdemes foglalkozni, nagyon attraktív. Grat!
Bringas!
Megint lencsevegre kaptal valami igazan szepet. Csodassak ezek a reggeli surlofenyek. Kar hogy a var oldalan nem tarnak fel tobb reszletet. Persze ez mit sem szamit!
Rendkívüli hangulata van a képednek ezekkel a ködös foltokkal, és ahogy a nap megvilágítja a ködöt. A kompozíciód is nyerő számomra, a kissé kontrasztszegény kép a köddel együtt jön, de jól is áll szerintem most, és a minőségét sem vágja így oda. Egy szó mint száz, ahogy te fogalmaznál: Bírja a tetszésem! :)