Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 5434

Erdő mélyén

Erdő mélyén (4.85)

Vélemények: 8

Megnézve: 493

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Tájkép / .


.

  .

Fényképezőgép:

Olympus E-300

Objektív:

Olympus Zuiko 14-54mm f/2.8-3.5 Digital

Záridő:

1/160s

Rekesz:

F4.5

Fókusz:

54mm

Iso:

ISO 100

oszkor előző képei
.

. (5)

Dedynki

Dedynki (5)

Utazás

Utazás (-)

.

. (-)

.

. (-)

| Még több

Feltöltötte:

  oszkor 

Feltöltés ideje:

2009.11.12 01:38:26

Kategória:

  Tájkép

Átlag:

4.55 (4 szavazat)

Megtekintve:

801

Betöltve:

983

Feldolgozható:

Igen

.

Na itt a színes verzió.
Mostmár mondjátok meg a frankót, ne kíméljetek.
Nem sértődöm meg.
Ha pedig annyira gáz, akkor törlöm, nehogy kövessék mások.

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#19 Írta: Rayer 2009.12.21 17:38:22 www  462 14

it jol jöt volna a égbolt miat a átmeneti filter.


 

#18 Írta: oszkor 2009.12.20 16:12:04   4404 142

Igen. A kiégett éggel volt a probléma.
Én lezártam magamban ezt a képet.
Úgy, hogy azóta is a falamat díszíti.
Köszi!


 

#17 Írta: 5381 2009.12.19 22:30:13   4581 338

Gondolom a kiégett ég volt problémás.Szerintem nem gond,esetleg a felét le is lehetne vágni.A táj,a színek és fények mind tetszenek.


 

#16 Írta: oszkor 2009.11.13 19:27:36   4404 142

Dehogy bántottál meg Kedves! Szó sincs róla.
Tényleg nem ezt vártátok tőlem és ideje volt tisztázni magamban néhány dolgot. De ez nem azt jelenti, hogy megbántódtam. Sőt köszönöm a támogatást.
Az van, hogy kicsit másat akartam mint az eddigi fotóim. Megpróbáltam, nem jött be. Ezért vagyok itt és mások is, hogy véleményt kapjak.
Egyébként jóvolt ez, mert már kicsit uncsi volt, hogy mindég csak pár szavas véleményeket kapok.
Mégegyszer köszi és haragról szó sincs senki irányában.


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: erz 2009.11.13 13:16:01 www  4797 276

"Most "büntetésből" adok rá egy négyest, mert tőled jobb képre számítottam" ezt én írtam a 6-os hsz.-ban

"Tőlem nem ezt várták." ezt Te írtad a 8-as hsz.-ban

Ebből gondoltam, hogy megbánthattalak. És azon kívül pedig az értékelésem megírása után olvastam el amit az ff verzióra kaptál, ami elég sok negatív dolgot tartalmazott már eleve, nem hiányzott, hogy én is még egy lapáttal rátettem, úgy éreztem. De sajnos ezt mind utólag. Ha előbb olvastam volna az ff változatra írt kritikákat is, akkor nyilván nem írok ide.

De most már megnyugodtam, hogy nem haragszol, és szent a béke.:-)


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: oszkor 2009.11.12 23:24:12   4404 142

Jujjj, valami nagyon nagy félreértés van....
Nem bántottál meg és örültem a véleményednek.
Esetleg ha kitérnél rá, mivel is nyilvánítottam ki sértettségem.
Vagy valaki másról beszélsz?
Jajjj, ne haragudj már, én nem..... :-(


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: jules44 2009.11.12 20:38:47   5741 444

Szerintem se kell levenni,mert igazán jól sikerült.Szépek a fények ahogyan megvilágítják a már lombhulló fákat.Ilyen esetben nem nagyon szoktak sűrü felhők lenni.A dombok és völgyek váltakozása jó szerkesztésre utal.Gratula.


 

#12 Írta: kenobi 2009.11.12 13:38:43 www  1733 116

Nekem a kettő közül a FF verzió jobban tetszik. Sokkal jobban tetszik. Itt szépek ezek a rozsdás-aranyszerű szinek, de a FF hordoz magában egy kellemes hangulatot, amit itt a szinesnél nem érzek.
Pára miatt én is kaptam már(vegyed vissza a kéket) felkiáltással,... engem nem zavar a pára.
Az éggel kapcsolatban meg az én véleményem az, hogy ezekhez a meleg szinekhez abszolút nem menne egy kék égbolt. Más egy zöldben vagy sárgában pompázó táj, de itt sokkal jobban erősíti a szineket...szerintem.
UI: Még tartozol nekem egy véleménnyel!!!! hogy legyek én bátor, ha Te sem akarsz azzá lenni??!!


 

#11 Írta: norbus30 2009.11.12 13:37:55   2244 201

Szóval..semmi gondd a képpel,ici picit párás a levegő.és kontrasztszegény a égbolt.Mindig nem fotózhatunk "jó" magas Kelvin sárgás pirosas neplementés fényekben.Nézzétek meg,és ajánlom Vincent Munier természetfotós oldalát ,képeit,aki egy elismert természetfotós,többek között profi..mien borus ,párás hangulatú vad,és természetfotói vannak.Ha például valaki a ködös Angliát szeretné megmutatni,vagy a Himalaya monszun ideje alatti időjárást,fényeket természeti jelenségeket..és tegyük fel ,hogy nem voltak "jók" a fények...akkor eleve el van itélve a fotó mert legalább nem 7000 Kelvin a szinhőmérséklete...Nekem is volt már novemberi hónapban,18 órakor készült fotóm..és tényleg jók voltak a fények akkor..de megkritizálták,mert pirosas-sárgásak a fények a K miatt.Ha valaki borus képet,párás képet akar megmutatni nekünk,csak nyugodtan..csak legyen helyesen exponálva,és technikailag legyen ok."JÓ FÉNYEKET


 

#10 Írta: FreeVili 2009.11.12 13:18:11   1382 84

Szia
Makkanjak meg, ha értem, hogy mi a probléma ezzel a képpel! Elolvastam minden hozzászólást és még mindíg nem értem (lehet, hogy velemi is baj van? :) ).
Ha ezen a képen gond a fehér rész (a pára), akkor többet nem fotózhatok havas tájat pl.??? Nem lehet párás időben fotózni? Ha nincs min. pepita minta a kép minden egyes négyzetmilliméterén, akkor nem jó?
A'szem becsavarodtam a kérdésektől, amit ez a szitu' felvet. A fényképnek szerintem hűen kell ábrázolnia valamit. Ha valakinek tetszik a párás idő és meg akarja fogni egy tájképbe csomagolva, akkor az a kép már eleve nem lehet jó?
Na, mind1...
Nekem tetszik. Jöhetnek a kövek...
Üdv
Vili


 

#9 Írta: erz 2009.11.12 13:06:14 www  4797 276

Gondoltam én arra mikor elkezdtem ponttal értékelni, hogy lesznek olyanok akiket megsértek. Sajnos ez meg is történt. Hidd el rendesen féltem, hogy erre az értékelésemre mit fogsz válaszolni, és a legrosszabb be is következett. De ez van, ami megtörtént, megtörtént.

Mindezek után egy dolgot tudnék tanácsolni, éspedig, hogy ezt a képet töröld le és próbáld meg elfelejteni a negatív kritikákat amit kaptál rá. Amit tanultál belőlük esetleg ha tanultál valamit, azt viszont ne felejtsd el. Meglátod pár nap múlva már nem is fogsz rossz szájízzel gondolni a dologra.

Én ugyanígy jártam egy képemmel, de nem itt hanem a blogomban kaptam rá egy nagyon finoman megfogalmazott negatív kritikát, ami annyira rosszul esett, hogy egy napig betege voltam a dolognak. Persze tökéletesen igaza volt az illetőnek, én ezt tudtam is, de mégis. Fogtam magam és letöröltem a blogbejegyzést képestől mindenestől, és innen is levettem a fotót. A számítógépemen persze megvan és az okulás is megtörtént. Nem felejtem el, de próbálok még egyszer nem hibázni.

A másik dolog pedig: természetesen mindenkinek vannak mély pontjai amikor semmi sem megy úgy ahogy kéne. Ilyenkor szerintem nem érdemes erőltetni az alkotást mert úgysem születnek olyan fotók amivel elégedett lehet az ember. Amikor viszont úgy érzed, hogy madarat lehetne fogatni veled, egyszerűen megszáll az ihlet és a legegyszerűbb témákból is remekműveket hozol ki. És meglátod, a mélypontok nemis olyan mélyek, legalábbis hamar elmúlnak.

Na még egyszer bocsi, ne haragudj, ha megbántottalak.


 

#8 Írta: oszkor 2009.11.12 12:43:15   4404 142

Köszönöm a hozzászólásod!
Maximálisan igazat adok neked. És köszi az őszinteséged, és hogy megpróbálsz útba igazítani. Jólesik.
Nemrég írtam, hogy alkotási válságban szenvedek. Valami fordulópontra értem (én így nevezem magamnak) és gyakran nem tudom eldönteni jó e vagy sem. Vagy a mostani tudásom elérte a maximumot amit kibírok hozni magamból. És ettől több nem lessz bennem. Kicsit össze vagyok zavarodva, így lehet nem kellene egyenlőre erőltetnem. Vagy csak túl fáradt vagyok. Kicsit pihenek azt hiszem.
Mindegy mire fogom, nem old meg semmit. Tényleg magamban kell tisztáznom. Az idő múlásával biztosan meg is történik.
Mégegyszer köszönöm és további szép fényeket.


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: oszkor 2009.11.12 12:17:15   4404 142

Mindenek előtt köszönöm a hozzászólásokat!
Külön köszönet az őszinte véleményekért.
Az igazat megvallva, nagy csalódás ez a két kép nekem.
Írjátok a hibáit, többen is...
Közben nekem változatlanul nagyon tetszik. Ezek szerint valami baj van velem.
Kiégett égbolt... tényleg szebb lenne ha nem így lenne. Én meg megragadtam az alkalmat, hogy jól ki tudtam égetni. Puff neki. Nem jött be.
Kontraszt?... Keveslitek, míg én csökkentettem, mert úgy gondoltam még jobban kiemelem a levegő páratartalmát. Ez sem jött be.
Kész vagyok. :-(
Na van egy nagyon komoly fotós ismerősöm, aki már elismert a szakmában. Megmutatom már neki is.

Természetesen nincs harag senki részére. Sőt köszönöm a segítőkészséget és hogy őszinte véleményt kaptam.
Tőlem nem ezt várták. Mindenkinek vannak mély pontjai. :-)
További szép napot mindenkinek, én meg mehetek dolgozni...:-(


 

#6 Írta: Lisa 2009.11.12 08:04:00   1243 67

Le ne merd venni, annyira szép így színesben. Már betettem a kedvencekbe. Első gondolatom az volt, hogy egy női test domborulataira emlékeztet. FF-ben abszolút nem jött át ez az érzés. Mesés. Gratulálok!


5.0

 

#5 Írta: erz 2009.11.12 07:48:24 www  4797 276

A különleges színű mező és a szelíd lankák tetszenek, de a kiégett égbolt engem is rettentően zavar. Persze azt tudom, hogy nem mindig a fotó minősége a legfontosabb, de tájképeknél nagyon is fontos. Ha az égboltot teljesen levágnád és tennél rá egy adag kontrasztot akkor jobb lenne, de akkor sem tökéletes, mert égbolt nélkül suta a tájkép.
Most "büntetésből" adok rá egy négyest, mert tőled jobb képre számítottam, ha egy kezdő követte volna el ugyanezt, akkor 4,2-re értékelném.:-) Remélem ezért nincs harag:-)


4.0

 

#4 Írta: TiSza 2009.11.12 07:32:27 www  2256 95

Szép színei vannak, de néhány dolog miatt mégis van hiányérzete az embernek. Itt pl. zavaró az ég "hiánya", ff-ben nem. Nálam egyértelműen a másik változat a nyerő. De az nagyon.


 

#3 Írta: zso6607 2009.11.12 07:02:38   13843 177

Szia! Az éggel kapcsolatos véleményem megegyezik a ff változatnál írtakkal (azaz sok a részlettelen ég, ezért vágandó).
Úgy látom, hogy majdnem szembe nappal fotóztál, ezért középrésztől kezdve (fás terület) már eléggé kontraszttalan. (És ide kellett volna a jó kontraszt, hogy a lemenő Nap fényében az őszies mező színei jobban érvényesüljenek.)
A hosszú árnyékokból is ítélve a fényeid jók lehettek, ezért más irányból fotózva a kontraszttalanságot és az ég kiégését is meg tudod majd a következő alkalommal szüntetni (az utóbbit nagy valószínűséggel, ha mégsem akkor marad a hdr vagy átmenetes szűrő).
Az vitathatatlan, hogy természetes, hangulatos, de ebből a témából több is kihozható, szerintem.
Üdv, Zso


4.2

 

#2 Írta: ilevvy 2009.11.12 06:20:18   4968 542

Na azért ez sem kutya :) Nekem nagyon tetszik a szines verzió is, sőt, jelen esetben semmi bajom az ugymond "kiégett" égbolttal. Őszi tájkép, gyönyörű rozsdaszinű a fű, a táj, ehez ez a világos égbolt illik... egy őszi hűvös párás napon ilyen az égbolt és kész... minek annak kéknek, meg felhőkkel tele lennie. Talán annyi (ezt a másik képnél is akartam irni) lentről vágnék egy nagyon picit, a bal sarokban eltünnének azok a kis fényesebb foltok...


5.0

 

#1 Írta: oszkor 2009.11.12 02:01:46   4404 142

Igen, igazad lehet. Biztosan járok még erre valamikor. Bár ilyen fények nem mindég vannak.
Majd még próbálkozom.
Köszönöm!


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympus E-300

Képek az alábbi objektívvel:

Olympus Zuiko 14-54mm f/2.8-3.5 Digital


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból

Ölyv portré (-)

Vélemény: 0

Megnézve: 10

0.1673 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat