Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4579

Hálózat

Hálózat (-)

Vélemények: 20

Megnézve: 614

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Digitális manipuláció / Torna vára 2


Torna vára 2

  Torna vára 2

Fényképezőgép:

Olympus E-510

Objektív:

Sigma 50-500mm f/4-6.3 EX DG/HSM

Záridő:

1/200s

Rekesz:

F11

Fókusz:

208mm (x2)

Iso:

ISO 100

oszkor előző képei
Boldog Karácsonyt!

Boldog Karácsonyt! (-)

Tél

Tél (5)

Torna vára

Torna vára (5)

Gyere ide, megmosdatlak...

Gyere ide, megmosdatlak... (5)

.

. (5)

| Még több

Feltöltötte:

  oszkor 

Feltöltés ideje:

2009.12.28 01:39:31

Kategória:

  Digitális manipuláció

Átlag:

5 (2 szavazat)

Megtekintve:

858

Betöltve:

1059

Feldolgozható:

Nem

Torna vára 2

Újabb nekifutás...
Nem vagyok biztos az utó munka eredményében.
Így a segítségetek mérem. Mondjátok el a véleményetek.
Mint már említettem az előző verziónál a textúrát, most megkapta.
Személyszerint nekem tetszik.
De kíváncsi vagyok a nagyérdemű véleményére.
Előre is köszönöm mindenkinek!

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#25 Írta: franko 2009.12.30 10:19:24   75 6

Ha szabadna kérdeznem hogy érted el a "töredezett régi papír" effektet? Nálam 6 os a kép. :) és úgy vagyok vele hogy a digitális világban bűn nem használni a jobbnál jobb szerkesztő progikat. Ritka ahol a kép magával ragad. Nyersen. De ez lehet az én beteges elképzelésem. :) tetszik, grat, csak így tovább. ;) Jah és ment a kedvencekbe.


5.0

 

#24 Írta: oszkor 2009.12.29 07:37:14   4404 142

Hát nagyon hálás vagyok mindenkinek a hozzászólásáért, véleményéért, gondolataiért.
Mind kivétel nélkül nagyon hasznos számomra. Legyen az negatív, akár pozitív.
És valóban megmozdult valami. Hasonló volt mint régebben.
Amikor még több tanács is sorakozott egy egy fotó alatt. És nem csupán annyi, hogy szép, szépséges, nagyon tetszik, és sorolhatnám.
Lehet nem tetszik mindenkinek, de azért érdeklődést felkeltette.
Egyenlőre hagyom a témát. Azaz "titokban" művelem és próbálgatom tovább és csak akkor jelentkezem egy újabb manipulációval, ha úgy érzem érdembeli javuláson ment át.
Vagy ha megint segítségre lessz szükségem.
Még egyszer megköszönöm mindenkinek a figyelmet és a segítségét.


 

#23 Írta: filco 2009.12.28 20:37:53   4417 376

hello maxx! örülök hogy te is írtál, méghozzá nem is keveset, ugyanis te jutottál eszembe az oldalról, akinek szinte minden képe igencsak meg van dolgozva, és kialakult a stílusod, még mikor kicsibe látom egy fotód szinte biztos vagyok benne hogy a tiéd. (csak ez az első írásomba már nem fért bele)

na szóval van jó példa hogy lehet ezt az utómunkázósdit is jó eredménnyel, egyedien csinálni...

oszkor neked meg most lett mit olvasgatnod, amúgy végigolvasva mindent szerintem a vélemények közt nincsenek nagy ellentétek, az egyikben leírt nem zárja ki a másikat, és azt hiszem ez jó dolog hogy több szemszögből is meg lett közelítve a manipulálás téma. amúgy nem is emlékszek hogy képhez még ennyit okoskodtunk volna, szóval kinek tetszik, kinek nem, de jól megmozgattad a társaságot, és ez már jelent vmit:)


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: 5381 2009.12.28 20:32:09   4581 338

Érdekes a végeredmény,gondolom nem kis munkád volt vele.Ennek ellenére én jobban szeretem a beavatkozások nélküli képeidet.Ezzel nem az utómunkád minőségét kritizálom,csak mostanában inkább a valóságosabb képek tetszenek.


 

#21 Írta: Maxx 2009.12.28 20:16:02 www  3089 254

Hol is kezdjem...
Láttam az előző képedet -jobb későn mint soha :D)- az mint fotó, nagyon-nagyon tetszett (írtam s szavaztam is).
Mivel néha én is előszedem egy-egy képem átdolgozni, én tudok tekinteni erre anélkül, hogy ne hasonlítanám össze az alap képpel.
S megmondom őszintén, ez is tetszik...

Tetszik a stílus, a régiessége. Egy régi 1800-as évekbeli könyv illusztrációnak tudnám elképzelni, s annak nagyon élethű.
Szóval tetszik...

Nem mint fotó, hanem mint művészi alkotás.
Mert sztem nem vétek egy-egy képet átdolgozni, olyannak láttatni másokkal amilyennek soha nem tudnánk lefotózni, s ahogy a fejünkben él.
Ezt nevezik művészi szabadságnak...

Ráadásul itt nem egy sima fotó "feltupírozásáról" van szó, hanem egy már meglévően remek kép teljesen mássá alakításáról, ami sztem elég jól sikerült. Az eredetit át lehetett volna sokféleképp alakítani, te így alakítottad, ha máshogy lett volna, az egy másik lett volna. De te így csináltad, s a végeredmény tetszetős lett.

És igenis SZABAD letérni a kitaposott ösvényekről, szabad merni újat alkotni! Ha mindenki csak a kijelölt útját járná, mindenki csak az írt és íratlan szabályok szerint haladna, sokkal szegényebb lenne a mi kis világunk. Hisz a legnagyobb találmányok, felfedezések is a véletlen művei, vagy a szabályok direkt áthágásából született meg...

Szóval. arra buzdítalak: kísérletezz, próbálgass merészet alkotni nyugodtan, mert jó úton haladsz.

Az hogy meg mi a sok meg kevés, evidens: nincs rá szabály. Az eredmény meg a visszajelzések úgyis mutatják...


5.0

 

#20 Írta: Amarillis 2009.12.28 19:46:34   7692 545

Természetesen nem ijedtem meg:))..aki olyan igényes fotókat tud készíteni mint Te...persze, hogy nem tagadhatja meg önmagát..értem én és igazad van ki kell próbálni, mert lehet nagyot alkotni ebben a műfajban is, csak értő kéz és főleg fej kell hozzá:) A HDR képekről nekem is megváltozott a véleményem, mióta Maxx munkáit láttam. Nem értettük félre egymást :DDD...kíváncsian várom az eredményt! Sok sikert...de azért láthatok Tőled olyan "oszkorosat" is?


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: oszkor 2009.12.28 18:53:12   4404 142

Köszönöm és elfogadom a véleményed. Ugyanakkor meg is értem.
Valóban elmegy a fotó mellett, de nem is szántam fotónak.
Természetesen nincs semmi baj, hogy nem tetszik.
Ez is arról szólna, mint a fotózás. Első ránézésre ha nem tetszik, akkor nem sikerült.
Bár valószínűleg kevés ember lesz akinek tetszeni fog. És olyan is lessz akinek soha nem fog tetszeni.
Egyesek elvontnak tartják Meg stb.
Én szeretném tovább csinálni ezt, de lehet nem erőltetem rátok. Hisz nem csak az elkészítéséhez, de az értékeléséhez is kell egyfajta látásmód és beálítottság.
Mégegyszer köszi a véleményed!


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: ancsa 2009.12.28 18:45:00   14067 626

Nekem ez egy kicsit sok lett Oszkor... értem mit szerettél volna.. érzem is amit akartál.. de nekekm már ez így annyira elmegy egy fotó mellett mintha soha nem lett volna közük egymáshoz...
Az elgondolás nem lenne rossz..sőt... csak egy kicsit szerényebb változatban....
Persze ha másik oldalról nézem akkor simán belefér.. ez egy másik kategória.. másképpen kell nézni..másképpen kell érteni..látni...
Szóval nem húzok vonalat... érzéseim billegnek...

Az előbbi variácó az én szívemhez közelebb van...

Üdv:ancsa


 

#17 Írta: oszkor 2009.12.28 18:42:20   4404 142

Köszönöm filco!
Amit leírsz, mind igaz.
És majd idővel talán letisztul.
Az az igazság, hogy én már eldöntöttem és ezt a műfajt szeretném csinálni. Persze a fotózás mellett.
De valóban muszáj végigmenni azon az úton.
Addig pedig sok segítségre lessz szükségem és ebben számítok rátok!


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: oszkor 2009.12.28 18:38:12   4404 142

Köszönöm Amarillis!
A soraid már önmagában is dicsérőek, de ezek a korábbi munkáimra, hitvallásomra vonatkoznak.
Ne ilyedj meg. Nem szakítok az eddigi beállítottságommal, de szeretnék valami újat is kipróbálni.
Persze próbálkozásra volna bőven lehetőség, de én ezt szeretném, azaz ebbe az irányba szeretnék fejlődni. Mert ezek a képek nekem nagyon tetszenek. Függetlenül attól, hogy kevesek tudnak rá értékelő szemmel tekinteni.
Ez most nem volt olyan siker, de nem adom fel.
Sőt, pont azért vagyok itt, hogy segítsen a nagyérdemű.
Már én is sokat segítettem, amiben tudtam, most kicsit én is segítségre szorulok. Azthiszem ez nem bűn.

Ja én azt mondod, hogy ha öncélúvá válik a varázseszközök használata, akkor már nem beszélhetünk fotóról.
Teljes mértékben egyet értek veled.
A kategória választás is jelzi. Ez már nem fotó, és nem is szántam annak. Csak még mielőtt félre érti valaki, elmondom, hogy tudomásom van róla és ez volt a szándék.


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: oszkor 2009.12.28 18:28:59   4404 142

Köszönöm a hozzászólásod!
Végre valaki, akinek maradéktalanul tetszik.
Ezzel pont így vagyok én is.
A színvilág nekem is nagyon bejön.


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: oszkor 2009.12.28 18:27:25   4404 142

Köszönöm a véleményt!
Az a baj, hogy az eredeti valóban remekül sikerült.
Így nehéz már utána elfogulatlanul tekinteni erre a képre.
Bár lehet hogy nélküle sem tetszene.


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: filco 2009.12.28 17:52:20   4417 376

köszi hogy hasonló részletességgel válaszoltál:) valóba ezt az írásomat majd még ajánlom mások figyelmébe is, ha szükségét érzem:)
még gyorsan reagáalok vmit.. na szóval hogy hogyan tovább? azt csak támogatni tudom, hogy ismerj meg minnél több technikai fogást, dolgozgass a képeiddel, csinálj ilyet is olyat is, és mikor már úgy érzed, hogy amit elképzelsz meg is tudod valósítani, és nem ütközöl tecshnikai akadályokba, akkor azt hiszem már magad is tudni fogod hogy milyen fajta utómunka amit szeretnél csinálni, és ki fog alakulni az egyéni stílusod ebben is. addig viszont biztosan lesznek tévutak is, de ezt csak utólag tudja meg az ember hogy minek van értelme meg minek nincs, mikor már minden eszköz a kezedben van...és ezen folyamaton muszáj végigmenni...


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: Amarillis 2009.12.28 17:40:56   7692 545

Oszkor kerekre nyílt szemmel néztem, hogy Tőled látok digit. manipulációt.....amikor az oldalra jöttem a Te képeid voltak számomra a természetfotózás példái...sokszor jártam galériádban is és olvastam a "hitvallásodat" a természetről. Biztosan elcsábul az ember, ha az oldalon lát sokféle manipulációt, izgatja a fantáziáját, hogy mit tudnék én ebből kihozni... Filco nagyon jól leírta a lényegét....én nem értek a "varázs eszközök" használatához...de abban biztos vagyok ha öncélúvá válik a használatuk, akkor már nem beszélhetünk fotóról...és sajnos több példa is van erre az oldalon. A "fotós" ábrázolást, amiben benne van a készítő lelke is......a "varázslás" nem fogja kiszorítani!:) Üdv. Amarillis


 

#11 Írta: nagymis 2009.12.28 15:03:14 www  454 27

nagyon jo a kidolgozas, de oszinte leszek az eredeti jobban tetszett.. meses alkotas az eredeti ,ez viszont a maga neveben jo de eroltetett, azert ertekelem a faradozasodat de hagyd meg az eredetit az a tuti..


 

#10 Írta: oszkor 2009.12.28 13:28:24   4404 142

Filco!
Köszönöm szépen a hosszúra nyúló kifejtésed és köszönöm, hogy pot az én képem alatt tetted ezt. Mindezekért igen hálás vagyok!
Rengeteg igazságra világít rá, mivel én magam is tisztában vagyok. Ugyanakkor ajánlom ezt az írást minden társunk figyelmébe.
Tulajdonképpen mindenben egyet értek veled. De ahogy te is írod, rendelkezésre áll a technika mindenki számára. Ki él vele, ki nem. Ki tud vele élni, ki nem.
A mértéket eltalálni nem könnyű. Dehát tanulom. Bizom benne hogy lessz még jobb is.

Viszont utómunka, különböző hatások elérése kontra fotó ...
Tény, hogy az ilyen közösségi oldalak nagy hatással vannak a tanulni vágyó fejlődésére, látásmódjának kialakítására, vagy épp átalakítására.
Borzasztó nehéz, hisz mondhatom mindenki másképp csinálna valamit egy kép készítésénél. És véleményem szerint, nem épp mindég jó irányba terelődik az ember "egyénisége"
Nagyon nehéz, mert annó rengetegen győzködtek, hogy ne ellenezzem az utómunkát. Mert hihetetlen makacs módon az utómunka ellen voltam. Mindezek ellenére és örömömre mára már néhány ember meggyőzött az utómunka szükségességéről.
Most kapom a visszáját. Most ugyanaz hangzik el annyi külömbséggel, hogy mikor már ráállok az utómunkával elérhető eredmények kihasználására, akkor jön, hogy talán nem kellene.

MOST AKKOR HOGYAN TOVÁBB???

Az az igazság, hogy láttam néhány fotót, ami nagyon erősen meg volt dolgozva. Hasonlóan mint ez. És nagyon tetszett. Elhatároztam, hogy belefolyok és megpróbálom én is. Hát eddig ezt az eredményt voltam képes elérni. De nem adom fel. Mostmár elindúltam egy úton, erről már nem térek le. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a fotózást és annak tiszteletét feladnám. Hisz nem lennék rá képes.
De szeretném megtanulni ezt a fajta utómunkát és amennyire lehet kihozni a maximumot.
Na majd meglátjuk.
Nagyon köszönöm a mindenre kiterjedő véleményed. Ez mindenkinek tanulságos lehet.

Ui: Jól látod. Bizony rajzolva is van rá egy digit rajz tábla segítségével.


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: jud.eat 2009.12.28 13:10:09   17 0

Nagyon tetszik ez a régies hatást keltő kép.
Igazán tetszetős és megnyerő a számomra! :)


 

#8 Írta: somasok 2009.12.28 12:56:58 www  11114 1026

Merített papíron, több száz éves rajz. Ez volt az első benyomásom. És ez is maradt. Nagyon jó, falra, illusztrációnak, de valahogy mégsem elég fotószerű, és ami a nagyobb baj, hogy a fotó erényei, különlegességei elvesznek.
Szép fényeket!


 

#7 Írta: oszkor 2009.12.28 12:35:25   4404 142

Köszönöm szépen a javaslatot, igen hasznosnak érzem.
Van közelebbi képem is a várról.
Ezt meg fogom próbálni!
Mégegyszer köszi!


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: zso6607 2009.12.28 12:23:25   13843 177

Az utómunka következtében számomra már elvész a téma és a környezet... Talán ha szűkebb vágásban jobban a várra közelítve és némileg finomabb utómunkával... Zso


 

#5 Írta: filco 2009.12.28 11:59:28   4417 376

Még egy pár gondolat részemről:

Sokszor fogalmazódik meg nálam a kérdés, hol a határ fotó és festmény között, melyik az egyedibb, értékesebb. Manapság amilyen fejlett a digitális technika, és a fotók szabadon manipulálhatóak, még inkább egybeolvad a két műfaj, hiszen lehet rajzot beszkennelni, ps-ben dolgozni még rajta, fotóba belerajzolni, színezni, alakítani. Szóval én már sokszor csak képalkotásról beszélek, és a végeredményt is mint képet nézem, függetlenül attól hogy milyen eszközökkel készült. Így sokszor szebb eredmény születik egy rajzosított fotóból, mintha valaki azt tollal, ceruzával készíti. Sokszor jól is jön ez a technika, ha csak egy ilyen jellegű képre van szükségünk, és nem akarunk rajzolással pecsmecselni, ill eredeti rajzot csináltatni, vásárolni drága pénzekért. Már csak az egyediség kérdése marad hátra, hiszen úgy gondolom, hogy az élethűen fényképszerűen másolt festmények nem tükrözik a művész egyéniségét, így azok már szinte száraz, pontosan rajzolt, másolt darabok, ugyanezt igaznak vélem azokra a fotókra is, amire rányomunk egy effekteket, ezzel érdekes hatást elérve, de a kép már elveszti fotó mivoltát, annak jellegzetes vonásait. Véleményem szerint az utókor számára is megmaradó remek fotók egyedisége vagy abban rejlik hogy nagyon ritka pillanatot kap el a fotós, vagy jó technikai ötlettel készít vmi szokványos ábrázolástól eltérőt. Persze kellhet az utómunka is, de csak ha építőleg hat a képre.

Na ha sikerült úgy fogalmaznom ahogy gondoltam, akkor ki kellett derüljön hogy ez a kép sem felesleges és rossz, lehet helye valahol, csak sokan beleesnek a hibába hogy agyon dolgoznak mindent, koncepció nélkül, egyik képet, ílyen, a másikat olyan stílusúra, és végül az ember el is veszti a saját stílusát, irányvonalát, és csak ettől intelek óvva…

Így ezt a fotót tekinteném egy jó, érdekes kísérletnek, mindig hasznos lehet a manipulálási lehetőségek ismerete, de tartom az álláspontomat hogy az előző verzió a természetesebb, fotó-hűbb, hangulatosabb, így bemutatásnál, pályázatra küldésnél azt tartanám előrébb a rangsoraban.

Ha az előző kép ismerete nélkül kellene véleményeznem, ugyanezeket írnám, annyi különbséggel, hogy nem ismerve a másik verziót, nem hiányolnám e helyett, így gondolhatnám azt is hogy egy viszonylag unalmas fotót próbáltál feldobni ezzel az effektel, de ugye itt nem erről van szó.

(Ezt csak a végén zárójelben ezektől függetlenül jegyzem meg, sokszor beleesek a hibába, hogy egy fotó utómunkánál nagyon elszalad velem a ló, valamint rajzon is annyit pecsmecselek hogy már kezdi elveszteni vonalvezetését, stílusát.)

na jó hosszú olvasnivalót csináltam neked, tovább nem fejtegetném a témát, mert napokig lehetne diskurálni róla, de a végén azt hiszem bele őrülni mindenki, ugyanis valószínű nincs teljes igazság…és végül soha nem lenne vége az érvek-ellenérvek listájának.

Szóval ez már rég kikívánkozott belőlem, aztán most végre le is írtam…J

üdv


 

#4 Írta: oszkor 2009.12.28 11:15:54   4404 142

Nagyon köszönöm az őszinte véleményt és természetesen nincs harag.
Filco tökéletesen megfogalmazta azaz észrevette, vagy meglátta a képben, amit el akartam érni.
Viszont tudtam, hogy az eredeti után nem tudjátok majd önállókép ként nézni és nem tudtok viszonyítás, összehasonlítás nélkül álláspontot foglalni.

Valóban egy teljesen másik kép lett belőle.
Valóban nincs semmi szerepe a ködnek és egyéb alkotó elemeknek.
Amit mondott Filco: Egy régi rajz szerű hatást próbáltam követni.
Persze ha nem sikerült, elfogadom. Hisz részemről is csak egy próbálkozás. Kezdek belemenni mélyebben az utómunkába, de még a mértékét nem tudom eltalálni. Rá kell éreznem mikor áljak le.

Szóval arra kérek mindenkit, még ha nehéz is, úgy tekintsetek erre a képre, hogy nem az előzőhöz viszonyítsátok, hasonlítsátok.

Véleményeket bátran írjátok őszintén, mert abból fogok tudni előrébb lépni e téren.
Előre is köszönöm!


 

#3 Írta: Gusto 2009.12.28 11:01:40   1065 0

Ugye nem harapsz meg ha azt mondom az előző ugyan ilyen képed messze felülmúlta ezt?! Sajnálom de megint negatívat írtam:(


 

#2 Írta: Bringás 2009.12.28 10:27:35   28277 1150

Őszintén csak annyit szeretnék mondani, hogy ez nem tetszik. A filco tökéletesen leírta, hogy miért. Az eredeti verzió viszont nagyon tetszett, arra szavaztam is.
További szép fotonokat!


 

#1 Írta: filco 2009.12.28 08:09:48   4417 376

hello! végülis érdekes hatást értél el, de szinte teljesen más kép lett belőle. számomra így egy régi rajz hatását kelti, ami már sokhelyen kifakult, elvesztek a részletei. azt hogy a vár a ködből emelkedik ki, már kevésbé érzem. na szóval könyv borítóra vagy hasonló el tudom képzelni ennek is a felhasználását, de mint önálló fotó az előző verzót kifejezőbbnek, erősebbenk érzem.


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympus E-510

Képek az alábbi objektívvel:

Sigma 50-500mm f/4-6.3 EX DG/HSM


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1450 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat