Olvasgattam a párbeszédeket és távol álljon tőlem, hogy magamra is vegyem a leírtakat, de mint nyomdász, valószínűleg nemigen fogom tudni elengedni az élességet. Mindig mindennek pengeélesnek kellett lennie. Nálam ez szakmai ártalom. És ide is begyűrűzött. ;-)
A képed viszont olyan, mint egy festmény. Az ellentétes átlós vonalak pedig érdekes játékot adnak a képhez. Grt, mert szerintem nagyon érdekes.
Hihetetlen jól beszéltél. Más a hülye rokonokat lefotózni ,más magamat a Kossuth szobor tövében ,más az eskövői fotó ( már egy kicsit lehet agonizálni ) ,és más az amit ez az oldal kíván . Itt a beretva éles macrótól ,a gyönyörű tájképeken át ,az állatok ,,a természeti jelenségek ,csendéletek .Mind mind a maga műfajában ,a maga elvárásaival . A nagybácsimat nem fogom lágyítani ,meg fotosopolni, de a macró élesség nélkül semmi ,viszont van egy két olyan téma ,ahol az élesség ,rontja az illúziót . Egy kép éles , az egy objektív dolog . A lágy rajzú ,kilaborált kép pedig egy szubjektív dolog .
festészet..most kurvára(bocsánat, hogy ezzel a szóval élek most) beletrafáltál a fotózásról, legalábbis az én fotózásomról kialakult gondolati világomba
nagyon jó a gép-ecset párhuzam
de mindeközben, gondolom Te is, roppant mód alázatos és tisztelet teljes vagyok azok iránt, akik a fotózást klasszikus mivoltáért szeretik, nem pedig egy eszközként-mint én-tekintenek a vasra, ami "csak" az elalváshoz kell, hogy elkezdhessek álmodni...
úristen ezt milyen szépen írtam:D ezt megjegyzem:D
szóval én így állok...
Szia Thugedge ! Köszi szépen az elismerést . Jóleseik az ,hogy egyet értünk . Az élesség csak egy képessége a gépnek ,és az obinak . Persze ember az ,aki az élességet megtalálja ,beállítja . De én a fotózást a 20-21 .század egyik festészeti ágazatának tartom . Ezen sok festőművész felhorkanna ,de a gép az ecsetünk . Ha ez igaz ,akkor az is igaz ,hogy ecst ,és nemcsak rotring ceruza. Lehet ,hogy hülye hasonlat ,de a festett képek közül is ,nem elsősorban az élességet nézik. Az életszerűség csak egy dolog . Az illúzió ,az érzés . Még egy példa . Azt mondanám neked ,hogy légyszi 3 hónap múlva állj elő egy képpel ,ami a arról szólna ,amit azok az emberek láttak ,akik egy ideig halottak voltak . És mit láttak akkor ,amikor meghaltak . Fényt ,lágyságot ,szelíd homályt .Ha ezt művészi fokon valaki megcsin.ná,akkor világszenzációt készítene . Olyan illúziót adna ,hogy mindenki borzongna...De nem lenne éles a kép .lágy lenne valószínű.Érzéseket indítana el bennünk . Ennyi .Bocsi
Igen Norbi ! Kimondtad a varázsszÓt . KATEGORIA ,Mindent a kívánt kategóriába kell kezelni : én azt a macrot nagyon meg sem nézem ,aminek nincs éle . Viszont ,-ha megnézed - a képeim 95 százaléka hangulat .Éppen azért ,mert én technikában úgy sem tudom hozni a "piaci " elvárásokat . Egyszerűen ,nem tudok ahhoz eleget .Viszont az érzéseim kifejezésére ,meg a tetszésem kinyilvánítására elég jó kategória a hangulat . Ebbe több belefér . Ha azt mondod ,egy álca mögé bújok ,vállalom. De én akkor sem leszek képes olyan képeket készíteni ,mint a legmodernebb gépek macroi .Jó a d100 , de én csak ennyit tudok belőle kihozni . Talán majd az évek:-)
Igen ismerem Robert Capa t,rengeteg képét végignéztem már..igen ,a kategoriára nagyon oda kell figyelni,de sokan nem tulajdonitanak kellő figyelmet erre,ami az egyik legfontosabb tényező,hogy a néző miként nézi,elemezi,értékeli a fotókat.
Igen ,néha ki kell mondani ,hogy elismerünk vkit .Nem egy kamionos oldalon vagyunk ,ahol inkább egymás lekezelése csak ,és kizárólag a módi .Nem csak szlengekben fölényeskedünk ,humorral álcázva ,mindazt ami valóban a saját személyiség torzulásunk . Nem szabad hogy önelégültek ,legyünk . El kell ismerni ,hogy mi ami sokkal jobb mint mi/én ,affelé törekszünk .Szerintem ezek az érzések hajtanak ,alulról tolnak fölfelé,ahelyett hogy saját magamat húzom föntről fölfelé .Nem szeretem az önelégültséget . Ez némi magyarázat Csillának is ,hogy itt róla váltottunk szót :-)
ké Norb i ! értem .Nekem van egy-kettő rossz tulajdonságom . vagy nem rossz ,a jó ég tudja . Kizárólag az érzéseim után megyek ,amikor egy képet laborálok. Nem érdekel a technika , nem is nagyon értek hozzá. Na ez ,az ami néha elvisz túlzásokba. Néha el lehet fogadni ,de alapjában véve nem tudatosan törekszem a legfontosabb dolgokra . Ancsa "lepke halála " remélem jól idéztem - képére írtam egyszer ,hogy nekem meghatározta egész fotós törekvéseimet a Capa ,egy fotóriporter halála című képe. Akkor azt mondtam ,hogy válasszuk külön a dolgot .Mi a tanulmánykép ,vagy szakmai kép ,vagy tesztkép ,vagy dokumentáció ,és mi a kép ami az önkifejezés eszköze . Na ebbe már sokkal több csúsztatás is belefér . Kérlek nézd meg a képet a netről .vagy gondolom ismered :-)
Vállalom! Én Csilla rajongó vagyok . Csak utánozni lehet .olyat nem tud senki . Miért ,mert iszonyatos érzékkel van ellátva . Nem csak macrózni tud .Bármihez nyúl az eredményes . Pl az arcképei .Érdemes megnézni őket . Na .az a színvilág egy érzést keltett bennem ,de Bellásan szeretném kergetni eme illuziókat :-)
Bocs Csilla ,de kihozta a beszédkörnyezet .
Köszi Norbi ! Tartom azt ,hogy nem egy az éles ,és a lágy . És nem hiba ha valami lágy . Az elismerés jó az embernek ,de nem mindenáron .Félre ne értsd . Vannak képek ,amiknél alapkövetelmény a beretva élesség . Talán ezt figyelembe kellene vennem...Értem az észrevétel jelentését ,majd legközelebb erre is odafigyelek . :-)
Köszönöm ,és szép fényeket
Elment másodjára is a válaszom . Most harmadjára röviden ,mielőtt megint ledob a net .
Szóval egy lágyító effekten ment át a cucc ,mert túl kontrasztosan nem volt szép a háttér . E miatt a kép -azt gondolom -összetéveszthetően ,nem életlen ,hanem lágy .De ha nagyon nem jól látom .akkor beletörődöm :-) Itt valóban a színvilágra tetem a hangsúlyt .Nekem a Kos ,Csilla képei meghatározóak . Ott sok mindenre ihletet kaptam . Azt űzöm több -kevesebb sikerrel .Köszönöm Somasok ! szép fényeket !
Igen,ha nem a technikai oldalát nézzük a fotóak,akkor kiváló hangulatot sugároz,a szinek fények nagyon hangulatosak lettek,az ,hogy életlen meg lágy lett az technikai hiba.Összeségében hangulatos felvétel.
Üdv Norbi
Szia Evike ! ezt a képet nem környezet ismerete órára szántam illusztrációként :-) Ne keress benn természetes színeket . Mondhatni szándékosan esett áldozatul ,nem szelektív színmódosítást hajtottam végre ,hanem cuzammen az egészet kezeltem egyben . kerestem ezt a futurisztikus színvilágot . Szegény kis szita is áldozatul esett .:-) Üdv
A hangulata nagyon szép lett azzal az arany színnel megint, de valamiért nem értem hogy a szita szárnya miért lett lila, az egy picit zavaró számomra, valahogy nem illik rá, de biztos van okod:) Amúgy nagyon jó kis kép lett, olyan illúziós.
Grat.
Szia Maria ! köszi ,hogy benéztél .Számomra sokkal fontosabb volt mindig az a hangulat , ami árad a képről ,mint az hogy megtartsam a technika vívmányait .Persze fontos ,sőt alapkövetelmény ,de mindig arra gondolok ,hogy ez nem egy környezet ismeret könyv ,vagy tudományos gyűjtőmunka ,hanem egy művészeti oldal . Az élességet nem lehet megtartani minden áron . Helyesbítek ,az én eszközeimmel nem tudom megtartani . Nem lenne etikus ,ha az életlen képeimet védeném ,de tényleg van benn vmi. Eleve amikor készítek egy képet ,egy lágyító (hamvasító ) szűrőn áteresztem . Könnyen megtévesztő ,ha vmi életlen ,vagy lágy . Lehet ,hogy itt érzed az életlenséget :-)
Rájöttem, az tetszik, hogy a hangulatért simán beáldozod a pengeélességeket! Ez jóóó! Az élesség a makro-kategória alapkövetelménye (vagy majdnem), a hangulat legyen például ilyen jó hangulat. :-))