Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4955

borzas

borzas (5)

Vélemények: 6

Megnézve: 711

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Sport / Kentaur kupa - 2010 (1)


Kentaur kupa - 2010 (1)

  Kentaur kupa - 2010 (1)

Fényképezőgép:

Olympus E-420

Szűrő:

UV

Záridő:

1/1000s

Rekesz:

F4.5

Fókusz:

40 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Békéscsaba

Dodó előző képei
Megvan!

Megvan! (-)

Hideg reggel a verseny második napján

Hideg reggel a verseny második napján (-)

Bogi küzd...

Bogi küzd... (-)

Mikor írják már ki???

Mikor írják már ki??? (-)

Start - felkészüléstől a vízbeérésig

Start - felkészüléstől a vízbeérésig (-)

| Még több

Feltöltötte:

  Dodó 

Feltöltés ideje:

2010.09.25 23:41:19

Kategória:

  Sport

Átlag:

-

Megtekintve:

799

Betöltve:

1164

Feldolgozható:

Igen

Kentaur kupa - 2010 (1)

Expozíció korrekció: -0,7

Kentaur Kupa - 2010.
Délelőtt még a szűrőnapon kellett az onkológiai sátorban kuksolnom majd a fájdalomcsillapításról előadnom - amire kiérkeztünk délután, már csak a vigaszdíjas futamot tudtam fényképezni, mert egy fenékkel két lovat nem lehetett megülni...

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#35 Írta: Dodó 2011.08.31 10:14:07   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Lányom - ameddig az allergiája nem tette kockázatossá a virágzó növények közi kilovaglást, ami az egészben az igazán érdekes, s nem a körök rovása a pályán - lovagolt, bár a vágtánál emiatt abbahagyta, és talán ősszel-télen folytathatja. Nekem annyi "hasznom" volt belőle, hogy magam is megtanultam megülni a lovon (sajnos, ízületi panaszaim miatt az óra felében ügetni, felében meg a derekamat nyújtogatva léptetni tudok csak), és többé-kevésbé bejáratos lettem ebbe a sajátos és meglehetősen zárt szubkultúrába. Voltam versenyen egészségügyi biztosítást végző orvos, adtam injekciót lovaknak - s miután megszoktak, bárhova mehettem, ahol a verseny és a magam biztonságát nem veszélyeztetem. Így aztán volt módom elég sok fényképet csinálni, meglehetősen "jó" helyekről, s volt, amelyik sikerült is (bár bevallom, hogy nekem azok a kedvenceim - mert nehezebb elkapni a pillanatot - amikor a lő négy lábbal a levegőben van az akadály felett...
(Most az úszással kerültem közelebbi kapcsolatba lányom révén, ahogy az újabb képeimet látod).
Mivel nem akarok idegen tollakkal ékeskedni, ez volt az a kép, melyen "Imre" fotóstársunkkal online kapcsolatban beszélve tanultam az utómunkát - így a minőség az ő érdeme.


Válasz hozzászólás
 

#34 Írta: 4D 2011.08.31 00:19:05   419 46

A legjobb lovas fotód szerintem. Ebben benne van minden. A szerkesztés is jó. A lovas, és a ló összhangja, egybeolvadása a legnagyobb erénye egy ilyen fotónak. Tudom, mert próbálkoztam vele párszor, és nem sikerült igazán:-)
Gratulálok.


 

#33 Írta: Dodó 2010.10.03 00:51:25   11000 727

Köszönöm a véleményedet; tényleg megtisztelő!


Válasz hozzászólás
 

#32 Írta: döpö 2010.10.02 20:43:56   9512 764

Ez a lovas viszont egy fenékkel üli meg a lovát és méghozzá nagyon jól. Jó a fotó, szépen örökítetted meg, van benne dinamika. Szerintem a kompozíció is jó, semmit nem szerkesztenék másképp. Üdv.


 

#31 Írta: Dodó 2010.09.27 20:53:46   11000 727

Én is... de ahogy a versenynaptárt nézem, illetve az egyéb programokkal (lányomnak úszás, nekem kongresszusok) egybevetem, lehet, hogy ez már tavaszra tolódik... egy esély van, ha nem mossa el az eső, majd meglátom. Még egyszer köszönöm!


Válasz hozzászólás
 

#30 Írta: Diver 2010.09.27 20:48:18   2708 171

Nagyon szívesen és örülnék, ha sikerülne ! :)


Válasz hozzászólás
 

#29 Írta: Dodó 2010.09.27 20:44:24   11000 727

Érdekes a gondolat, mivel eddig mindig annak örültem, hogy sikerül az ugrásban "megállítani" a lovat, de sok igazság van abban,. amit mondasz, mindenképpen dinamikusabb lenne a kép, svenkeléssel (ha nem is feltétlenül ugratáskor, az akadály megközelítésekor). Ki fogom próbálni a következő adódó alkalommal... Köszönöm az ötletet!


Válasz hozzászólás
 

#28 Írta: Diver 2010.09.27 20:20:00   2708 171

Szia Dodó !
Végignéztem a lovas képeid. Tetszenek, de úgy érzem lehetne még egy kis pluszt is belevinni a képekbe. Arra gondolok mikor egy versenyautót fotóz valaki a ringen körözés közben először úgy, hogy ki van merevítve, mint itt a lovaid. Aztán rájön, hogy mennyivel mutatósabb az mikor azt látni, hogy az autó éles, de a kerekek mozgását látni, mert mosottak, érezni a mozgást. Na most itt is úgy érzem, hogy így lehetne érdekesebbé tenni a képeid. Bemozdult lovak, de éles szemek. Svenkelésre gondolok. Tudom nehezebb feladat, de mindenképp mutatósabb. Ha van rá módod szerintem próbáld ki. Remélem nem vetted okoskodásnak amit írtam, egyszerűen gondolkodom, hogy miként lehetne csúcs képet csinálnod.

További szép képeket !
Üdv' István


 

#27 Írta: Dodó 2010.09.27 17:22:34   11000 727

Megnézem...van... ma felrakom, ha semmi nem jön közbe, illetve ezzel kezdem a "napot" itthon.


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: zso6607 2010.09.27 16:00:14   13843 177

Sorozat esetén arra gondoltam, hogy talán van még olyan is, amikor a ló mind a 4 lába levegőben... Kíváncsi lennék...


Válasz hozzászólás
 

#25 Írta: Dodó 2010.09.27 12:07:56   11000 727

Köszönöm a véleményedet - nem mertem kontrasztot jobban emelni, vagy élesíteni, mert a múlt alkalommal sikerült egy sorozat képet túlélesítenem... Mivel amúgy is van a képpel mit tennem, ezt is korrigálom majd...


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: jules44 2010.09.27 09:40:52   5741 444

Nagyon jó dinamikus pillanatot kaptál el.Látszik,hogy a lovas már a következő feladat megoldására összpontosít.Nekem egy kis kontraszt hiányzik.Gratula


 

#23 Írta: Dodó 2010.09.27 07:59:05   11000 727

Köszönöm! Sorozat volt, a rendelkezésemre álló rövid időt (utolsó futamra rétem ki) használtam ki arra, hogy az Olympust életemben először - "szazsa" segítségével szerzett elektromos exponáló-zsinórral - állványról kipróbálja, és úgy lőjek vele sorozatot. Sajnos, amire belejöttem volna, a 7 versenyző teljesítette a pályát. Majd jövőre... Esetleg egy négy képes sorozat? Megnézem


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: zso6607 2010.09.27 06:32:11   13843 177

Ide mégegyszer vissza kellett térnem. Ez nagyon ott van a szeren. Az oszlop vágáson kívül még a szalagkordon retusálását is javasolnám > csúcs kép. (nem tudom, esetleg expo-sorozat is készült?)


 

#21 Írta: Flame 2010.09.26 22:27:11 www  3562 167

:D:D:D


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: Dodó 2010.09.26 22:22:38   11000 727

Előbb-utóbb el is megyek.. de valahogy nem kaptam kedvet az anális erotikához...


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: Flame 2010.09.26 22:11:51 www  3562 167

Pedig Te mint orvos tudod, hogy nagyon fontos:) Engem bódítottak és közben megkértem a kezét-mondván hogy ő az egyetlen férfi aki, kívűl-belül ismer:)


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: Dodó 2010.09.26 22:06:10   11000 727

Nem szeretem én sem, ha a hallgatóság csendben alszik, azt meg még kevésbé, ha hangosan... Ne emlegesd, nekem is mennem kellene kontrollra, csak valahogy hajlamos vagyok elfelejteni...


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: Dodó 2010.09.26 22:04:23   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Az akadály megvolt mind a két oldalon végig, így "szabadon" vagdostam belőle, s úgy éreztem, hogy valami kell a függőleges tartókból is... hogy ennyi vagy kevesebb? - nem tudom, lehet, hogy egy kicsit még el lehetett volna hagyni. A délutáni ég meglepően jól mutatott (engem is meglepett), bár egy kicsit már a színeken lehet érezni a délutánt. Lovas nélkül? Hát... olyat még nem láttam (bár biztosan izgalmas lenne), de az ellenkezőjét igen, ha nem is versenyen. A hazai gyakorlat az, hogy az akadály előtt a lovas felemelkedik ("kikönnyít"), ezzel egyben jelzést is ad a lónak, és előrehajolva (-dőlve) segíti az ugrást és tartja rövid szárral a ló fejét. Létezik egy másik forma is, amikor az akadály elé érve a lovas erősen hátradől, úgy húzza meg a szárat, és szinte emeli fel a ló fejét és ezzel jelzi, hogy ugrania kell. Egy ilyen idomítású lovat láttam, amelyik az akadály előtt - mivel nem a szokott jelet (segítséget) kapta értetlenül megtorpant, és a nyeregből kiemelkedő lovas a ló feje felett egyedül (egyébként szép stílusban) "vette az akadályt". Izgalmas kép lett volna, de nem fotózni voltam. (Ja, és a szabályok szerint együtt kell ugraniuk...)


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: Flame 2010.09.26 22:03:23 www  3562 167

"Prezentációs technikák" órán kifejezetten ajánlották az ilyen megoldást, hiszen a gyerek is úgy tanul - mert olvasni még nem tud - hogy képekhez köti a hallottakat, sőt tanulástecnika egyik alapvető kérdése, hogy az adott hallgatónak melyik tanulási stílus a célravezetőbb. Vannak kifejezetten vizuális alkatok...mint pl. én is. Ahogy leírtad a colonoskopos vizsgálatot....brrrr.
Nekem nem régi tapasztalatom az egy fenékkel egy lovat sem mindig könnyű megülni érzés...még mindig sajog:D


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: Dodó 2010.09.26 21:53:05   11000 727

Igazad van... a vagy minden vagy semmi szerint vágtam, úgy, ahogy mondod, valóban kifejezné az akadály fogalmát is, és jobb lenne az átló is...


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: Dodó 2010.09.26 21:51:47   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Egy nagyon-nagyon régi emlék merül fel bennem ezzel kapcsolatban: orvostanhallató koromban, amikor a béltükrözés, különösen a bél magasabb szakaszait is áttekintő vizsgálat elterjedni kezdett Magyarországon, és a gyakran sebészek által használt merev, csak az alsó szakaszokat mutató berendezések mellett megjelentek az akkori száloptikás, hajlékony, a belgyógyászat fegyvertárába tartozó eszközök, egyszer gyakorlaton átvezényeltek bennünket egy előadást meghallgatni. Nem tudom miért, talán azért, mert kevés volt az érdeklődő, és nem akarták megsérteni az előadót. Az előadását valami olyasmivel fejezte be, hogy felmerül a kritika, képes-e megfelelni a belgyógyászat ennek az újabb kihívásnak, azaz képes-e egy fenékkel több lovat megülni. Előadása záródiájaként a "puszta ötös" képét vetítette, melyen egy lovon - ha nem is ülve, de állva - öt lovat irányít a lovas... (Szóval nehéz, de nem kizárt...) - Bocsánat, lehet, hogy ez mindenki másnak unalmas, de én akkor határoztam el, hogy minden előadásomba rakok képeket, hogy valami emlék maradjon akkor is, ha a szöveget már mindenki elfelejtette...


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: szazsa 2010.09.26 20:09:48   643 157

Jó dinamikus kép, ilyenkor megfordul a fejemben én hogyan készítettem volna. Nem ismerem a helyi körülményeket a látószöget viszont jónak találom. A ló feje előtt van a nagyobb tér, tehát nincs olyan érzésem mintha a jószág ki akarna ugrani a képből. A nagyobb térből következik, hogy a fehér oszlopnak is szerepelni kell, mivel megvan a maga funkciója, mégpedig tartja a keresztrudat, amit a fotón is érzékeltetni szükséges. Ugyebár az egy kicsit furán nézne ki, ha az akadály csak úgy a levegőben levitálna. Ami engem megfog az a szürkéskék égbolt, kellemes kontrasztot és fényeket kölcsönöz az egész képnek. Ha szabad hülyeséget is mondani akkor én meg kíváncsi lennék egy ilyen ugratós jelenetre lovas nélkül. Na az lenne a tuti díjugratás :-)
Gratulálok a fotóhoz.


 

#12 Írta: zso6607 2010.09.26 16:31:12   13843 177

A függőleges fehér oszlopig vágnám, de úgy hogy még a talpa sarka bennmaradjon, azt meg retus...


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: Flame 2010.09.26 15:46:27 www  3562 167

Egyfenékkel két lovat...sokszor még egyet is nehéz..:D

Nagyon jó pillanatban sikerült elkattintanod a géped. Nagyon jó kis dinamikus kép. Ügyes szerkesztés. Jellegzates díjugrató mozzanat. Gratulálok.


 

#10 Írta: thugedge 2010.09.26 15:33:30   5549 280

na ezt nem tudtam, köszi az infot


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: Mariamaria 2010.09.26 14:47:54 www  7226 380

A ,,filmes" hatás valóban adja a keret, most, hogy mondod :-) Gyönyörű sport a lovaglás, csinálj minél több fotót ha lesz rá alkalmad:-)


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Dodó 2010.09.26 13:14:42   11000 727

Úgy tanultam, a jó lovas ismérve, hogy ilyenkor már - bízva a lovában, és tudva, hogy ezen az ugráson már korrigálni ettől a pillanattól nem vagy nem sokat tud - a következő akadályra koncentrál, arra, hogy miként vezesse majd arra rá a lovat. Innen jobb felé kellett kanyarodni, azt figyeli. A vágással kapcsolatban már "zso6607"-nek írtam - megpróbálom majd megint, hátha jobban meg tudok vele barátkozni. Köszönöm a véleményedet!


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Dodó 2010.09.26 13:09:33   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Először én is levágtam a jobb oldalt, de aztán olyan furának éreztem, hogy ott "lóg két pózna a levegőben", és inkább visszatettem.. Pedig sajnáltam, hogy ezzel az átlós szerkesztést is megbontottam.


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: Dodó 2010.09.26 13:06:47   11000 727

Bárcsak átnyergelhettem volna... de amire odaértem, már alig volt mit fényképezni a környéken már nem lesz lovasverseny, s ma ugyan van a megyén kívül, de szemerkél az eső, kevés a fény, így örültem, hogy a lustaságom (meg a más feladatok) győztek... A kerettel egy kicsit "film-szerűvé" próbáltam tenni, és mivel az úszásnál "bejött" itt is próbálkoztam; egyébként lehet, hogy igazad van, de oldalt nem akartam "zárni". Köszönöm a véleményedet!


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: Dodó 2010.09.26 13:01:44   11000 727

Valóban igyekeztem egy kicsit az akadályból is bemutatni, hogy jobban értelmezhető legyen a kép. Az aura nekem is feltűnt, elsősorban az égen - nem tudom mi okozhatta (illetve valószínűleg az utómunkában csináltam valamit, amit nem kellett volna... Köszönöm a véleményedet!


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: thugedge 2010.09.26 10:29:52   5549 280

remek pillanatot kaptál el a témában, külön jót tesz a képnek, hogy a lovasunk elnéz oldalra
vágást illetően zso véleménye szerint
grat


 

#3 Írta: zso6607 2010.09.26 09:51:20   13843 177

Jól elkapott, dinamikus pillanat. Tetszik, üdv
(jobbról a léces fehér tartó részt simán vágnám, a képarányok elbírják, és akkor csak a lovas marad, semmi figyelemterelő képelem...)


 

#2 Írta: Mariamaria 2010.09.26 08:53:22 www  7226 380

Átnyergeltél? :-) Nagyon jó pillanat, jó vágás, tetszik. A keret most nem, de ez ízlés kérdése :-)


 

#1 Írta: Dogy 2010.09.25 23:47:58 www  363 89

Szia, remek sport fotó, minden rajta van aminek rajta kell lenni, hogy mit ugrik át, hogy mi ugorja át...csak ami nekem furcsa...nem tudom szemem csal vagy tényleg úgy van...de a lovas és a ló körül mintha egy halvány aurát látnék...
üdv, Dogy


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympus E-420


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1155 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat