Hát már itthon is? Most olvastam egy cikket, hogy a demográfiai miutatók szerint mikor alakul meg a Német, illetve a Francia Muzulmán Köztársaság, s erre megtalálom ezt a balatoni képet. Azt hiszem, hogy a kép egy nekünk talán szokatlan, de a maga összességében teljesen koherens, s sem nem rosszabb, sem nem jobb, hanem más társadalmi szemlélet illusztrációja. A zaj, ami az egyéniséget elfedi, a nők szemmel látható gyors mozgásának kimerevítése, amivel sietnek (vagy sietniük kell szokásaik szerint) valahova a tartalmat segíti. (Tartalomhoz a forma!). A kép tagadhatatlanul sötét, de azt hiszem, hogy azt amit én érzek benne, azt kifejezi, s lehet, hogy formailag mutatósabb lehetett volna egy világosabb kidolgozás, de többet az sem mondana. A kéz? Most találtam egy kezet a képeimen, ami éles, de olyan furcsa rövidülésben ábrázoldóik, mintha valami súlyos deformitást szenbedett volna, pedig csak egy olyan szög megörökítése, melyben a kezet nem látjuk, mert valamilyen irányban továbbmozdul az életben, és nem erre a pontra emlékszünk vissza, mert szemünk, memóriánk alapjában végve konzervatív. Gratulálok a képhez, s bár nem szeretem a nagyon erős effektusok alkalmazását, ehhez a témához illik, így 5 pontot is küldök.
Szia!
Érdekes kép....többet láttat, mint mutat :)remélem érted :).
Egy kis történetet mesélhet e a képed.Elsőre nekem az asszonyok alárendeltsége jön le belőle, ahogy gyalog intenek le valaki(ket), talán férfiakat?Vagy valamit, de itt a nézőre hagyod az értelmezést.Néha valamely fotós saját maga sem tudja, csak , ha megfigyeli jobban utánuk megy akkor tudja mi is történik.
Így nekem sejtelmes a képe, magával a nagy érzékenységgel.
Jó ötlet volt négyzetesbe rakni, kisit értelmet ad a képnek, mesélteti
Ja, a zaj sztem nem baj itt,az említett sejtelmesség miatt, és hasonlít a filmes zajra.
Szép fényeket!
Naggyából ugyanazokra világítottatok rá ezért a csoportos válasz:
A kezével nem tudom mi történt, a zajon és a vágáson kívül nincs rajta utómunka, FF-ben fotóztam, az ISO 400 eleve egy kicsit bezajosította, erre erősítettem rá, sajnos álló volt (fekvőben kellett volna) + elég komoly sebességgel mentek, ezért lett négyzetesre vágva, balról nekem is hiányzik.
Naplemente után volt, ezért lett alexpós, pontosabban még direkt alá is lőttem, mert túl világosra hozta a fénymérés (EV-0,7)
Csabi! Pont az objektív értékeléseitek miatt vagyok itt! :))
Köszönöm szépen, hogy megnéztétek és értékeltétek!
Ez nem ff. kidolgozás, hanem fekete-szürke. A világos és fehér tónusok szinte teljesen hiányoznak a képből, túl sötét. A filmzaj manapság nagyon divatos képi elem és sokak szemében művészi értékkel ruházza föl a fotót, vagy legalábbis művészi hatás, illetve a régi idők illúzióját hivatott kelteni a nézőben. Szerintem ez ízlés kérdése, hogy kiből mit vált ki, illetve, hogy a fotós eléri-e általa, amit szeretett volna. Mindenesetre sokan kedvelik és nagy rajongó tábora van. Objektíven mérlegelve se nem jó, se nem rossz, lényeg, hogy neked (és a nézőnek) tessék. Személy szerint nem rajongok érte:)
További szép fotonokat!
Nagyjából egyetértek Katával, a zaj engem is zavar ilyen mértékben.
Nem ismerem a szűrőt, de attól lett ilyen, mintha alexpós lenne??
A téma jó, arab hölgyek a Balatonnál, de a kidolgozás nekem nem jön be...
Szép fényeket!
Jó kis történtet lenne, ha többet mutatnál balról, kívánja a szemem. Az integető (vagy stoppoló :) ) hölgynek furcsa a keze, mintha túlhúztál volna valamit szerkesztéskor. Értem, hogy bemozdult, de akkor is...
A zajosság engem zavar. Nem ad a képhez pluszt inkább elvesz belőle.
Próbáld egy kicsit átszerkeszteni, mert engem érdekelne még. :)