Köszönöm Dodó!
Mi tagadás, én simán - a tudatlanok ártatlanságával - örültem, hogy ilyen lett, eszemben sem volt kérdőre vonni a technikát:-))
Viszont azért örülök, hogy Bringás ilyesmikre is figyel, mert hátha ragad rám is valami a technikából...:-))
Szép fényeket!
Na, megint eljutunk egy filozófiai kérdéshez, ha nem vigyázunk... Adott egy nagyon mutatós kép, ahol a környezet színvilága a hideg-medleg ellentét miatt is kiemeli a virágot. (Az, hogy milyen szép harmadoló átlók is vannak a képen, azt most hagyjuk, mert az nálad szinte természetes). Hiba-e, ha ezt a gép technikai korlátai hozták elő, amikor csodáljuk azt, ha ezt nagyon gondos utómunkával érjük el. Szerintem nem hiba. A kép elkészült, és különleges színvilágú ledtt. A fotós ilyenkor három dolgot tehet: örül a különleges, a főtémát kiemelő hatásnak, vagy nekiáll, és a kékes árnyalatot utómunkával igyekszik megszüntetni, vagy megborzadva kitörli a mappából. Mi a lényeg? A kép hatása, a vizuális élmény, az "élvezeti érték", vagy annak tudatában az elutasítás, hogy ez bizony a gép lehetőségeinek túlbecsüléséből eredő hiba következtében állt elő? Mondhatjuk úgy is, hogy merjünk-e örülni a szerencsénknek, ami nem egy elrontott fotó, hanem ilyen különleges hatéső képet eredményezett
Nekem könnyű dolgom volt a kép első megtekintésekor, mert a szenzor-kérdést nem tudva nyugodt lelkiismerettel csodálhattam... Messze vezethetne a gondolat, de - ha nem veszitek rossz néven - a kép nekem tetszik, és szeretném, ha minden technikai probléma, amit a gépen és a géppel elkövetek, ilyen fotót adna (sajnos, nekem általában a harmadik változatot, a törlést kell választanom - úgy látszik, a "jó hiba" is feltételezi a fotós tudását, és mint ahogy a kép készítésének filozófiája során elmondtad, tudatos tervezését. Gratulálok és 5 pontot is küldök.
Jpg-ben fabrikálok, a RAW-os munkát most határoztam el, hogy megtanulom (a gépen RAW-ban és JPG-ben is(?) rözíti a képeket...
Szép fényeket, kösz, hogy figyelmeztettél...
A rawból a WB-t csak egységesen az egész képre igazíthatod… akkor meg a virág lesz "rossz"…
Ez azaz eset, amikor a kész jpg-t érdemes SZELEKTÍVEN "fabrikálni".
Köszönöm Bringás!
A gép valóban auto WB-n van, a proci döntött:-))
Meg fogom nézni, hogy milyen lesz a fehéregyensúly igazításával, de ami azt illeti, nekem ez a verzió tetszik (a másikat még nem csináltam meg:-))
Valóban, nem lepődtem meg a véleményeden, hisz Te fogod mindig az egyik lábam, hogy azért a földön maradjak, s igyekezzem tényleg megtanulni a technikai részeket is...
Szép fényeket!
Azért lett kékes árnyalatú a kép alja, mert az árnyékos és a napos területen (e "különleges" fényviszony miatt) alaposan különbözött a színhőmérséklet. Szerencsétlen fényképezőgép, ha megfeszül sem tud ezzel a helyzettel mit kezdeni. A processzor végül úgy döntött, (amúgy helyesen) hogy a WB-t a virágra állítja be. Ebből kifolyólag az árnyékos részen helytelen lett a fehéregyensúly. (Ha a gép nem auto WB-n volt, akkor Te döntöttél így a processzor helyett.)
Nos, ennyit a magyarázatról. A képpel kapcsolatban pedig szerintem nem fogsz meglepődni, ha most azt olvasod, hogy nekem ez így nem tetszik. Magam részéről szelektíven a fotó érintett részein változtattam volna a színegyensúlyon. (A szemed, illetve az agyad sem így érzékelte, ezért is lepődtél meg magad is. Hiába az emberi szemnél jobb optika és az agynál jobb proci nem létezik.) Maga a sötétségből kivilágló virág szép, ez jó és bizony ügyes észrevétel. A kompó és a nézőpont is korrekt.
További szép fotonokat!
Köszönöm tengelic!
Ez a virág egy bokor tövében, a reggeli árnyékos oldalán nőtt így magában.
Amikor fotóztam, valószínűleg szerencsésen, abban az egy-két percben jártam ott, a kertnek abban a részében, amikor a kora reggeli nap éppen csak a virágzatot érte, semmi más részét se a virágnak, se a környezetének.
Általában ilyen fényekre, helyzetekre vadászom, mert ilyenkor látszik, hogy mit tud tenni a fény. (És mint írtam, ezek csak percek, v. pillanatok, a Nap tovább áll és minden olyan, mintha nem is történt volna itt az előbb egy kis csoda...)
Szép fényeket!
Érdekes megvilágításod volt. Kevés fénnyel szépen megoldottad ,vagy az utómunka vette el az élét,tény,hogy a levél fonák és a levél tető is remekül látszik.Picit több élesség a virág szirmaira mehetett volna. A kékes tónus hajnali hatást kelt. Nekem tetszik.
Szia!
A #3-ban Lacinak leírtam, ez nem effekt. (Magam sem voltam benne biztos, ezért visszakerestem az eredeti képet)
Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet!
Szép fényeket!
Köszönöm berkilac!
Örülök, hogy tetszik. Az érdekes az (direkt megkerestem a "szűz" képet), hogy a kékes árnyalat természetes, valóban az árnyékban lévő levelek így rögzültek a fotón. (Aztán, hogy ez esetleg a sárga hatására alakult így? Elképzelhető)
Szép fényeket!