Köszönöm berkilac!
Örülök, hogy tetszik. Az érdekes az (direkt megkerestem a "szűz" képet), hogy a kékes árnyalat természetes, valóban az árnyékban lévő levelek így rögzültek a fotón. (Aztán, hogy ez esetleg a sárga hatására alakult így? Elképzelhető)
Szép fényeket!
Szia!
A #3-ban Lacinak leírtam, ez nem effekt. (Magam sem voltam benne biztos, ezért visszakerestem az eredeti képet)
Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet!
Szép fényeket!
Érdekes megvilágításod volt. Kevés fénnyel szépen megoldottad ,vagy az utómunka vette el az élét,tény,hogy a levél fonák és a levél tető is remekül látszik.Picit több élesség a virág szirmaira mehetett volna. A kékes tónus hajnali hatást kelt. Nekem tetszik.
Köszönöm tengelic!
Ez a virág egy bokor tövében, a reggeli árnyékos oldalán nőtt így magában.
Amikor fotóztam, valószínűleg szerencsésen, abban az egy-két percben jártam ott, a kertnek abban a részében, amikor a kora reggeli nap éppen csak a virágzatot érte, semmi más részét se a virágnak, se a környezetének.
Általában ilyen fényekre, helyzetekre vadászom, mert ilyenkor látszik, hogy mit tud tenni a fény. (És mint írtam, ezek csak percek, v. pillanatok, a Nap tovább áll és minden olyan, mintha nem is történt volna itt az előbb egy kis csoda...)
Szép fényeket!
Azért lett kékes árnyalatú a kép alja, mert az árnyékos és a napos területen (e "különleges" fényviszony miatt) alaposan különbözött a színhőmérséklet. Szerencsétlen fényképezőgép, ha megfeszül sem tud ezzel a helyzettel mit kezdeni. A processzor végül úgy döntött, (amúgy helyesen) hogy a WB-t a virágra állítja be. Ebből kifolyólag az árnyékos részen helytelen lett a fehéregyensúly. (Ha a gép nem auto WB-n volt, akkor Te döntöttél így a processzor helyett.)
Nos, ennyit a magyarázatról. A képpel kapcsolatban pedig szerintem nem fogsz meglepődni, ha most azt olvasod, hogy nekem ez így nem tetszik. Magam részéről szelektíven a fotó érintett részein változtattam volna a színegyensúlyon. (A szemed, illetve az agyad sem így érzékelte, ezért is lepődtél meg magad is. Hiába az emberi szemnél jobb optika és az agynál jobb proci nem létezik.) Maga a sötétségből kivilágló virág szép, ez jó és bizony ügyes észrevétel. A kompó és a nézőpont is korrekt.
További szép fotonokat!
Köszönöm Bringás!
A gép valóban auto WB-n van, a proci döntött:-))
Meg fogom nézni, hogy milyen lesz a fehéregyensúly igazításával, de ami azt illeti, nekem ez a verzió tetszik (a másikat még nem csináltam meg:-))
Valóban, nem lepődtem meg a véleményeden, hisz Te fogod mindig az egyik lábam, hogy azért a földön maradjak, s igyekezzem tényleg megtanulni a technikai részeket is...
Szép fényeket!
A rawból a WB-t csak egységesen az egész képre igazíthatod… akkor meg a virág lesz "rossz"…
Ez azaz eset, amikor a kész jpg-t érdemes SZELEKTÍVEN "fabrikálni".
Jpg-ben fabrikálok, a RAW-os munkát most határoztam el, hogy megtanulom (a gépen RAW-ban és JPG-ben is(?) rözíti a képeket...
Szép fényeket, kösz, hogy figyelmeztettél...
Na, megint eljutunk egy filozófiai kérdéshez, ha nem vigyázunk... Adott egy nagyon mutatós kép, ahol a környezet színvilága a hideg-medleg ellentét miatt is kiemeli a virágot. (Az, hogy milyen szép harmadoló átlók is vannak a képen, azt most hagyjuk, mert az nálad szinte természetes). Hiba-e, ha ezt a gép technikai korlátai hozták elő, amikor csodáljuk azt, ha ezt nagyon gondos utómunkával érjük el. Szerintem nem hiba. A kép elkészült, és különleges színvilágú ledtt. A fotós ilyenkor három dolgot tehet: örül a különleges, a főtémát kiemelő hatásnak, vagy nekiáll, és a kékes árnyalatot utómunkával igyekszik megszüntetni, vagy megborzadva kitörli a mappából. Mi a lényeg? A kép hatása, a vizuális élmény, az "élvezeti érték", vagy annak tudatában az elutasítás, hogy ez bizony a gép lehetőségeinek túlbecsüléséből eredő hiba következtében állt elő? Mondhatjuk úgy is, hogy merjünk-e örülni a szerencsénknek, ami nem egy elrontott fotó, hanem ilyen különleges hatéső képet eredményezett
Nekem könnyű dolgom volt a kép első megtekintésekor, mert a szenzor-kérdést nem tudva nyugodt lelkiismerettel csodálhattam... Messze vezethetne a gondolat, de - ha nem veszitek rossz néven - a kép nekem tetszik, és szeretném, ha minden technikai probléma, amit a gépen és a géppel elkövetek, ilyen fotót adna (sajnos, nekem általában a harmadik változatot, a törlést kell választanom - úgy látszik, a "jó hiba" is feltételezi a fotós tudását, és mint ahogy a kép készítésének filozófiája során elmondtad, tudatos tervezését. Gratulálok és 5 pontot is küldök.
Köszönöm Dodó!
Mi tagadás, én simán - a tudatlanok ártatlanságával - örültem, hogy ilyen lett, eszemben sem volt kérdőre vonni a technikát:-))
Viszont azért örülök, hogy Bringás ilyesmikre is figyel, mert hátha ragad rám is valami a technikából...:-))
Szép fényeket!