Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 5192

Üvegcsiszoló

Üvegcsiszoló (5)

Vélemények: 9

Megnézve: 1035

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Hangulat / Cikola


Cikola

  Cikola

Fényképezőgép:

Olympus E-510

Objektív:

Olympus Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6 Digital ED

Záridő:

1/200s

Rekesz:

F8

Fókusz:

32 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Dunasziget

Bringás előző képei
Esőtánc

Esőtánc (5)

Vízlépcső

Vízlépcső (5)

Rózsaszín világ

Rózsaszín világ (5)

Kígyógomba

Kígyógomba (4.75)

Szent György tér

Szent György tér (5)

| Még több

Feltöltötte:

  Bringás 

Feltöltés ideje:

2012.08.13 12:17:17

Kategória:

  Hangulat

Átlag:

4.95 (10 szavazat)

Megtekintve:

539

Betöltve:

992

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

Duna, ellenfény, erdö, HDR, színes, táj

Cikola

Ajánlom -anTi-nak köszönettel, hogy elvitt erre a csodálatos helyre!

sam2012

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#35 Írta: Bringás 2016.02.22 07:36:52   28277 1150

Ma már én is:)
Örülök, hogy sikerült átadni a hangulatát, emlékszem, anno engem is megérintett, s pont ezért készült.


Válasz hozzászólás
 

#34 Írta: Zsírláma 2016.02.21 22:20:15   6929 488

Nagyon jó hangulata van ennek a képnek, jó kompó. Felülről vágnék kb. 2 centit.


5.0

 

#33 Írta: Bringás 2012.08.18 16:01:14   28277 1150

Köszönöm a véleményt, örvendek, hogy bírja a tetszésed!


Válasz hozzászólás
 

#32 Írta: alalat 2012.08.17 16:48:01 www  10883 854

Szia!
Nagyon jó nézőpontú felvétel.A növényzet szép keretbe foglalja a vizet.Szép színvilágú felvétel.
Üdv:Alajos


5.0

 

#31 Írta: Bringás 2012.08.16 21:45:51   28277 1150

Köszönöm szépen az értékelést, őszintén örülök a tetszésednek!


Válasz hozzászólás
 

#30 Írta: panka 2012.08.16 15:15:46   5594 430

nekem tetszik szerintem nagyon jó szépek a szinek és a benyúló ág is tetszik


5.0

 

#29 Írta: Bringás 2012.08.15 20:03:03   28277 1150

Köszönöm szépen a véleményezést, a kiégés nélkül valóban jobb volna, ennyi tellett a technikámból. A hely tényleg csodálatos, örülök, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#28 Írta: szujam 2012.08.15 19:28:09   3512 183

Hangulatos vízparti részlet, "megszólítja" a nézőt. Nagyon tetszik a kompozíció a belógó ágakkal. Szépek a színek. Kifogástalan a képminőség/élesség. Alul a szürke folt nélkül jobb volna, de ugye az egy másik napszak, pontosabban más fényviszonyok. Ennek ellenére tetszik, valóban csodálatos hely! Gratulálok!

Üdvözlettel.


 

#27 Írta: Bringás 2012.08.15 19:08:14   28277 1150

Ha figyelmesen elolvasod, akkor rájöhetsz magad is, hogy a leírásban egyáltalán nem esik szó arról, hogy mire találták ki a HDR-t. Még csak említés sincs arról, hogy eredetileg mire született. Így tehát, az sincs leírva, hogy tájképekre találták ki. Kérlek, ne adj olyan mondatokat a számba, amiket nem írtam, és kérlek, ne igyekezz kiforgatni a máshol írt szavaimat sem.


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: Bringás 2012.08.15 07:21:40   28277 1150

A fények valóban nem voltak jók, a Nap szemből sütött és a tükröződő égdarabka sem volt szerencsés. Köszönöm szépen az értékelést!


Válasz hozzászólás
 

#25 Írta: Bringás 2012.08.15 07:18:13   28277 1150

Majd időben megírom a szabadnapjaimat.


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: -anTi- 2012.08.15 06:22:24 www  5518 520

Sajnálom, akkor majd egyeztetünk. Lehet, hogy október lesz belőle ...


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: RICSI 2012.08.14 23:48:39   8986 509

köszönöm szépen!!!


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: Bringás 2012.08.14 18:42:05   28277 1150

Akkor terveim szerint a Balcsin leszek…


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: Bringás 2012.08.14 18:40:26   28277 1150

Digitális fotózásnál gyakran szembesülünk azzal a ténnyel, hogy a fényképezőgépünk képtelen egyetlen képkockán egyszerre megjeleníteni az erőteljes fényeket és a sötétebb felületek rajzolatait. Klasszikus eset a tájképek egén a napsütötte fehér felhőzet egy árnyékos előtérrel kombinálva, vagy csillogó felszínek és sötétebb tárgyak együttes fotózása.

Az eredmény ilyenkor az, hogy a világos képrészek részlettelenül kiégnek és/vagy a sötét területek részlettelenül bebuknak. A kiégett és bebukott képi információ még utómunkával sem reprodukálható, a kép végleg elrontott. Ugyanakkor a saját szemünkkel nézve a fehértől a feketéig minden árnyalatot, tökéletesen jól és részletesen látunk, minden színárnyalatot érzékelünk, a részletek nem maradnak rejtve. Miért nem képes hát a fényképezőnk ezt ugyanígy megörökíteni?

Nos röviden azért, mert a világ legjobb optikája a szem, továbbá a világ legjobb képfeldolgozó processzora az agy. A szemünkkel és az agyunkkal sokkal jobban tudunk alkalmazkodni a mindenkori fényviszonyokhoz, valamint jóval nagyobb kontrasztot vagyunk képesek látni és feldolgozni, mint a fényképezőgépek érzékelőlapkái és feldolgozó processzorai.

Dinamikaátfogásnak nevezzük a fényképezőgép azon tulajdonságát, hogy mennyire világos és mennyire sötét részleteket képes egyetlen képkockán egyszerre megrajzolni. A dinamikaátfogás véges. Ha a világos tárgyakat egyre jobban megvilágítjuk miközben a sötéteket egyre jobban leárnyékoljuk, egyszer csak akkora lesz köztük a kontrasztkülönbség, hogy a masinánk már nem lesz képes őket részleteiben lefényképezni egyetlen képkockán. Ekkor érte el a fényképezőgép a dinamikaátfogásának maximumát. A jobb, profibb fényképezőgépek nagyobb dinamikaátfogásúak, vagyis nagyobb kontrasztkülönbséggel képesek megbirkózni. A fényképezőgépek dinamikaátfogása a képérzékelőtől függ. Minél nagyobb a képérzékelő mérete, annál nagyobb a dinamikaátfogása. Többek közt ezért is készít egy full frame érzékelős gép sokkal szebb, mélyebb árnyalatú, szélesebb tónusú képet, mint egy kompakt. Azonban bizonyos megvilágítási helyzetekben még a legjobb gép dinamikaátfogása is kevés.

Ráadásul maga a jpg fájl sem képes felépítése és szabványa miatt elmenteni a valósághű fényspektrumot. Egy fényes nappal délidőben 1 : 1 000 000 kontraszt is lehetséges. Az emberi szem 1 : 10 000 arányú kontraszt érzékelésére képes, míg a jpg fájloknál színenként ill. csatornánként 256-féle értéket lehet elmenteni, amivel 1 : 255 arányú kontrasztot tudunk csak archiválni.

A fényképezőgép és a jpg fájl korlátait próbálja kikerülni a HDR technika. A neve is a nagy dinamikaátfogásra utal, HDR = High Dynamic Range (Nagy Dinamika Tartomány). Maga az elv egyszerű. Mivel a fényképezőgép nem tudja egyetlen kockában befogni a fényerősségek (kontrasztok) teljes spektrumát, ezért 3 vagy több képből (expozícióból) álló sorozatot kell készítenünk. Ezek közül egy normál felvétel, egy-egy pedig túl sötét, illetve túl világos fénykép. Az alexpós képeken leképezzük az erősen fényes tárgyak részleteit, míg a túlexponált képeken a sötét területek részleteit örökítjük meg. A normál kép természetesen a középtónusokat tartalmazza majd.
Ezután már csak annyi a dolgunk, hogy az expozíciósorozat felvételeit egyetlen képpé rakjuk össze. Ezt a feladatot végzik el a HDR programok, amelyek mindegyik képből kiválogatják a használható részleteket és egybegyúrják a használható képi információkat. Ha ügyesen kezeljük a HDR programot úgy végeredményként előállítható egy olyan kép, amit az agyunk és a szemünk a valóságban látott, csak épp fényképezőgépünk képtelen volt megörökíteni.


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: -anTi- 2012.08.14 17:32:12 www  5518 520

Azért mindenre nem emlékszem én sem. Illetve úgy szoktam mondani, hogy én mindent tudok! Csak van amit nem jól! :))

Az augusztus nem jó! Holnap szolgálatba megyek, csütörtökön meg Pestre. Sajnos nem hsam (nem emlékszem pontosan, ez volt itt a neve?) fotókiállítására ( http://www.budaorsinaplo.hu/kultura/20120801/tobb-mint-fotok ), hanem mert péntek reggel elmegyünk Kanadába. Szeptember 7 péntek, jó neked? Mert akkor mehetünk!


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: RICSI 2012.08.14 17:18:51   8986 509

szia mitől lesz egy fotó hdr? egyénként a kép horgászni hív tehát megyek pakolni várnak a halak.szép napot!!!


 

#18 Írta: Bringás 2012.08.14 16:55:42   28277 1150

Pedig könnyű… A töredékpontjaidtól függően 5 vagy 6 elfogadott értékelés után már kapsz is egy pontot. Azt az 5-6 értékelést pedig negyedóra alatt megírhatja bárki… Más oldalakon akár 20-at is meg kell írni egy feltöltéshez.

Köszönöm a véleményt, örvendek, hogy bírja a tetszésed! A HDR-ben nagyon igazad van, bizony kényes dolog az:)


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: Rozi 2012.08.14 16:45:28   1636 80

Szia, én nem érzem, hogy könnyű pontot szerezni (csupán négy van nekem :)), pedig ha időm van, igyekszem írni, ha tetszik egy fotó. Kellemes fotó, szép helyszínről, imádom a tükröződéseket. A HDR kényes dolog, igazi művészet a helyes alkalmazása...


5.0

Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: Bringás 2012.08.14 15:24:26   28277 1150

Teljesen igazad van, már én is nagyon bánom. Lejjebb kellett volna fordítanom azt a fényképezőgépet! Köszönöm szépen az értékelést!


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: Bringás 2012.08.14 15:22:24   28277 1150

Jaj de jó, hogy írtál, már előre bánkódtam, hogy úgy sem fogod látni, olyan ritkán látlak az oldalon!
Az ismétlést meg szívest örömest, ha tudsz rá időt szakítani, még akár augusztusban is.

Miket nem tudsz, hogy honnan készült? Én csak arra másikra emlékszem, amit régebben töltöttem föl. Nos igen, muszáj volt neki a HDR, mert nem hogy az Olympus, de egy sokkal jobb gép se tudott volna megbirkózni ezzel az ellenfénnyel meg a tükröződéssel. A monitorom meg tényleg nem csúcsmodell (egy igazi "tesco gazdaságos" darab). Ráadásul le is van véve a fénye, mert nagyon zavarja a szemem az írásnál. Sokszor beleszaladtam már ebbe, hogy én semmi zajt nem találok, de mások igen. Köszönöm szépen a részletes véleményt, örülök, hogy összességében azért tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: Bringás 2012.08.14 15:06:06   28277 1150

Köszönöm szépen, mindig nagy öröm az elismerésed!


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Bringás 2012.08.14 15:04:58   28277 1150

Aludtam rá egyet… és azt hiszem igazad van… lejjebb kellett volna fordítanom azt a kamerát…


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: Bringás 2012.08.14 15:03:49   28277 1150

Köszönöm szépen a véleményezést, őszintén örülök, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: challenger 2012.08.14 12:36:59 www  727 0

Kár, hogy nem látszik a vízben a fa árnyéka teljesen. Az én meglátásom szerint úgy sokkal ütősebb lenne a kép.


 

#10 Írta: -anTi- 2012.08.14 08:24:04 www  5518 520

Köszönöm az ajánlást! Számomra megunhatatlan a táj! Az az érdekes az egészben, hogy a legszebb részeket nem is láttad, mert azokat csak a vízről lehet, kenuból! Viszont azt csak magadban tudod megőrizni. Pl. pár kilométeren keresztül egy vörös gém "vezette" a kenus csapatot, pár tíz méterre előttünk, mindig beült, ellenfényben, tükröződve. Majd visszafordult és elszállt felettünk. Ez pár hete történt. Itt mondjuk egyedül eveztem az egyik holt ágon, kb. 4 órát: http://antalfoto.blogspot.hu/2012/07/harkaly-sziget-kornyezete-cikola- tobbi.html#more
Ismétlés?

A névtelenség mögé rejtett képfeltöltést én is támogatnám, bár tény, hogy sokatok képét már kicsiben megismerem, vannak jellemző vonások. Szép lassan mindenkinek körvonalazódott a stílusa! A "régi" feltöltők közül.

A kép szép, jól szerkesztett. Az eltolt horizonttal az mutattad be, amit nem is tapasztaltál. Sokszor az ágak, bedőlt fák között, alatt bujkálva halad csak a kenu. Ennek a képnek, vízről készített hatása van. Legalább is számomra. :)
Dicsérik a visszafogott HDR-t. Én inkább kicsit bírálom. Na nem a visszafogottságott, hanem az alkalmazását. Nekem nem tetszik az előtérben lévő fa leveleinek a zöldje és a keletkezett zaj. Ráadásul a kép jobb alsó részében felütötte a fejét a színzaj is! Természetesen összességében jó a kép, és ha gyengébb fényerejű monitoron dolgoztad fel, mint amin látom, akkor feltehetően ez nálad nem jelentkezik, mert akkor korrigáltad volna. :) Azt is tudom, hogy korrigálni kellett, mert nagyon bebuktak volna levelek.
A képet a táborhelytől egy kicsit a vízbe nyúló földnyelvre kidőlt/elhajolt fáról készítetted, szerintem! :)
Szerintem nem tökéletes a HDR alkalmazás, így nem 5 pontos a kép!


4.5

 

#9 Írta: ancsa 2012.08.13 20:44:28   14067 626

Finom kis részlet..tetszik...


5.0

 

#8 Írta: csodaszarvas 2012.08.13 19:58:43 www  1317 124

Szia!

Köszönöm, hogy kielégítő választ adtál a kérdésemre.:)


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Raptor 2012.08.13 19:57:46   3115 197

Szerintem hangulatos fotó. Egyszerű, természetes. Az adott pillanat korrektül lefotózva. Nekem amúgy is bejönnek az ilyen jellegű fotók, nagyon szeretem a tavakat, folyókat.

A mostani nap képére még vélemény sem érkezett! ;)
üdv.


5.0

 

#6 Írta: Bringás 2012.08.13 19:51:54   28277 1150

Köszönöm az értékelést, igazán örülök, hogy tetszik Neked!

A másik véleményedet is köszönöm, bár őszintén szólva nem tudom, hogy mit tehetnék ez ügyben. A gondolataimat leírtam a Csodaszarvasnak küldött válaszomban, nem ismételném, ott úgy is elolvasod. Azt el kell ismerni, hogy van ilyen jelenség és persze más gondokat is lehetne sorolni. Hibátlan fotómegosztó oldal nincs. Mindegyiknek van előnye és hátránya. Mindent összevetve szerintem az FV a legjobb. Ha érdemi beszélgetést szeretnél e témáról, akkor ennek a kérdésnek az ötletdobozban a helye, ott szoktunk ilyenekről "vitázni". Bár sajnos mostanában ott is pang az élet, oda se ír senki már…


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: Bringás 2012.08.13 19:42:42   28277 1150

Őszintén megmondva örök lemaradásban vagyok magammal szemben, így volt ez most is, ez a kép is jó pár hónapja készült. Ezért aztán nem emlékszem már a készítés körülményeire. Gondolkodtam, de nem tudtam visszaidézni, hogy hol álltam, egy stégen, a parton, vagy egy másik fán? Volt-e konkrét oka, hogy ez lett a kompó, vagy lehetett volna úgy is, ahogy javaslod? Nem tudom már. Mindenesetre most, hogy mondod megnézném úgy is, de már csak ez van. Köszönöm szépen a véleményt, igazán örülök, hogy így is elnyerte a tetszésed.


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: Bringás 2012.08.13 19:27:15   28277 1150

Köszönöm szépen az értékelést, nagyon örülök, hogy elnyerte a tetszésed!

Én is mindig nekikeseredek, mikor érdektelenségbe fullad egy-egy feltöltésem. Sajnos az emberek nem szeretnek, és sokan nem is tudnak negatív kritikát írni. Azt a legnehezebb, egy hasznos negatív kritikát összehozni. Valószínű nem nyerte el a többiek tetszését és inkább írtak dicséretet máshová. Vagy nagyon szerencsétlen időpontban töltötted föl.

A kérdésedre nem tudok válaszolni, hiszen én is csak egy ugyanolyan tag vagyok itt, mint Te. Ilyenekben nem mi döntünk. De úgy emlékszem, mikor régen ilyesmiről "beszélgettünk" végül el lett vetve az ötlet. Jelenleg anonim feltöltés nincs. (Amúgy egy csomó ember képeit már kicsiben is meg lehet ismerni.) Különben személy szerint én a problémát inkább abban látom, hogy itt nagyon könnyű pontot szerezni, mindenkinek van egy rakással és ezért nincs értékelési "kényszer". Sokan csak töltenek és az írást nem érzik dolguknak (de azért ha kapnak az jól esik).


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: bence92 2012.08.13 16:02:57   2083 197

A kép remek, az alapján, amit tőled eddig láttam, mondhatni szokásos. Megy is az ötös. Ugyanakkor más tészta: teljesen egyetértek csodaszarvas véleményével, sőt, támogatom is. Aki nincs itt rég óta, jóval kevesebb figyelmet kap, sőt tapasztaltam azt is, hogy akadt, aki itt van jó ideje, és többen dicsérték egy képét, ami ugyan azokat a hibákat tartalmazta, mint egy "kezdő" feltöltő képe. Mindezt csak megemlítettem, mindenféle név, képcím és főleg hátsó szándék nélkül.


5.0

 

#2 Írta: stefanfoto 2012.08.13 15:30:41   786 78

Szia!
Nagyon természetes színekben adtad vissza a természetet, annak hangulatát.Tetszik, hogy nem nyúlkáltál bele, hogy manipuláld.
Mégis bele kell kötnöm, bár azt fogod gondolni, más kép lenne:Itt úgy érzem középpontos tükrözés lenne a helyes kompozíció,középre a horizontot.Ezt valahogy megkívánja a kép.Lehet sokan nem értenek velem egyet, de úgy érzem, és ahogy látni szoktam jobban mutatnak.
De ennek ellenére megy az 5 pont, mert amit leírtam csak mellékes szubjektív látásmód.


5.0

 

#1 Írta: csodaszarvas 2012.08.13 15:08:53 www  1317 124

Szia!

Szép egyensúlyban van a fotó. Tetszenek a színek, jó az élesség. Kellemes hangulatú kép! Szép helyen jártál.

Más téma: Kíváncsi lennék lenne-e arra lehetőség itt az fv-n, hogy névtelenül töltsünk fotókat egy pár hétig, mert sajnos akik nem tartoznak a nagy feltöltők közé, elvesznek az oldalon. Pár napja töltöttem fel egy fotót. Egyetlen egy hozzászólás érkezett. Elkeserítő. Csak egy ötlet.

Üdv: Laci


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympus E-510

Képek az alábbi objektívvel:

Olympus Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6 Digital ED


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1572 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat