Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 5142

Téli minimál

Téli minimál (-)

Vélemények: 8

Megnézve: 706

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Elkapott pillanatok / Versenybíró


Versenybíró

  Versenybíró

Fényképezőgép:

Nikon D5100

Objektív:

Nikkor 70-300mm f/4-5.6G AF

Szűrő:

UV

Záridő:

1/1600s

Rekesz:

F7.1

Fókusz:

105 mm

Iso:

ISO 200

Készítés helye:

Európa Magyarország Gyula

Dodó előző képei
Edzés után

Edzés után (-)

A kicsi, a nagy - de hol van Artúr és az indián?

A kicsi, a nagy - de hol van Artúr és az indián? (-)

"A kör közepén állok"

"A kör közepén állok" (-)

Győztem...

Győztem... (-)

Lassan vége lesz a nyárnak

Lassan vége lesz a nyárnak (-)

| Még több

Feltöltötte:

  Dodó 

Feltöltés ideje:

2012.08.27 16:58:27

Kategória:

  Elkapott pillanatok

Átlag:

-

Megtekintve:

1057

Betöltve:

2018

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

D-SLR, Gyula, kültéri, színes, tele, úszás, vaku nélkül, versenybíró

Az 7 nap legjobbja lett:

2012.08.31 17:21:11

Versenybíró

Expozíció kompenzáciű: -0,7

2012.08.24-26., Gyula, XLII. Nyitott Medencés Szenior Bajnokság

Ahogy illik, a fiatalok segítik közreműködésükkel a szeniorokat

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#44 Írta: Dodó 2012.09.16 12:59:56   11000 727

Az indulatokat én is sajnálom, de azt hiszem, nem adtam rá okot, de arra öreg vagyok, hogy egyes dolgokat szó nélkül hagyjak.
Sajnos,a látásom nem teszi lehetővé a manul objektív alkalmazását, a feltöltött képeket (az úszóversenyen készülteket is) automatikus élességállítással és képstabilizátorral vagyok kénytelen készíteni, és ha jó szemű lányomat sikerült rávenni arra, hogy segítsen elkerülni a túlszűrést vagy -élesítést, akkor vannak köztük szerintem sikerültebb darabok is. Az Olymus 520-hoz "munkaobjektívnek" 18-180 mm-est, a Nikon-D5100-hoz erre egy 18-105 mm-est (ez egy kicsit lehetne nagyobb, minimum 135 mm-ig), és "hosszú objektív"-ként mindkettőnél 70-300-mm-s a felszerelés. (A Nikonra azért kellett részben áttérni, mert az "Oly" a benti versenyekhez szükséges ISO emelést nem tolerálta).


Válasz hozzászólás
 

#43 Írta: shiverlead 2012.09.16 08:45:14   45 11

Sajnálom az indulatokat. Azért ha sikerült valami nagyot lőni, töltsd fel nyugodtan!:) Egy úszóversenyen megdöbbentően jó képeket lehet készíteni, főleg ha van az embernek egy jó fullmanuál teleobija.


Válasz hozzászólás
 

#42 Írta: Dodó 2012.09.16 00:03:47   11000 727

Köszönöm, hogy megnézted! (Nem kell "felvágni" fotóstárs, én is láttam már jobbat is, de akkor - boldogult fiatalkoromban például - nem volt jellemző, hogy fényképezőgép is legyen nálam, és itt ez volt megörökíthető).
Úgy gondoltam, hogy az úszóversenyeknek ezekkel a pillanataival nem foglalkoztam, s miután sok képet töltöttem fel a gyerekeket irányító edzőkről, most a szenior bajnokságon közreműködő fiatal is megér egy fotót. Aztán a heves indulatok miatt magáról a versenyről nem töltöttem képeket, de lehet, hogy fogok...


Válasz hozzászólás
 

#41 Írta: shiverlead 2012.09.15 22:13:43   45 11

Szép fenék, bár láttam már sokkal szebbet is:) Természetesen ez sem hagy hidegen. Néha én is lövök ilyet, csak az saját archívumba kerül:)


 

#40 Írta: Dodó 2012.09.01 22:47:16   11000 727

Köszönöm a véleményedet, örülök, hogy tetszik, és hogy olyan sokaknak tetszik, hogy hét képe lett belőle.
A vélemény-nyilvánítás szabadságába valóban sok minden belefér, s szívesen vettem azokat a hozzászólásokat, amelyek a képpel foglalkoznak, s jelzik (amit el is fogadok), hogy sokkal hatásosabb lett volna egy képen a fiatalt és az időst egymás mellé tenni; sajnos a 70-300-as objektívvel ez nem nagyon ment, (valamelyik "fél" hajlamos volt a fotón "kicsúszni" a mélységélességből, amikor pedig erősebben reteszeltem, akkor a háttér is élesebb lett, mint szerettem volna. (Másik objektívre váltás meg nem jutott az eszembe) - ezért gondoltam egy sorozatra.
A vélemény-nyilvánítás szabadsága viszont szerintem nem terjed ki az olyan megfogalmazásra, ami kimeríti a Polgári örvénykönyvben a 78. § ()-(2) bekezdésben szereplő "jó hírnévhez való jog" sérelmének tényállását, s amit minősített esetként, a bíróság a "széles nyilvánosság előtt" történtnek is értékelhet.
Azt hiszem, hogy mindenkinek megmondtam eddig - kulturált formában - a véleményem, és nekem is meg lehet mondani (sőt, kérem, hogy mondjátok el, mert tanulni jöttem ide), ami a képről, vagy annak esztétikai aspektusáról, esetleg filozófiai tartalmáról szól, de a sértő személyeskedést nem szeretem.


Válasz hozzászólás
 

#39 Írta: Dodó 2012.09.01 22:28:59   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Én is férfiból vagyok, és egy kicsit nézegettem, válogattam, hogy melyik fordulóbíróval fejezzem ki azt, ami most már elmaradt. A képeket álló hölgyekkel terveztem, ez a leguggolás volt az elkapott pillanat.


Válasz hozzászólás
 

#38 Írta: Dodó 2012.09.01 22:25:16   11000 727

Köszönöm szépen - örülök, hogy nemcsak vihart kavart, hanem tetszést is aratott...


Válasz hozzászólás
 

#37 Írta: Laczkó Zsolti 2012.09.01 13:43:28   685 336

Érdekes kép s jól is mutat!
Jó pillanat kép!
... kár hogy nem lehetett olvasni a törölt véleményt...
Nem fér bele a vélemény nyilvánítás szabadságába?


 

#36 Írta: 4D 2012.09.01 09:57:47   419 46

Húú ez nem semmi. Megmondom őszintén, nem volt időm, és türelmem végigolvasni minden kommentet. Ennek ellensúlyozására csak egyszerűen tetszik a kép. Mi tagadás, férfiból vagyok, és nem az eszmei mondanivalót kerestem első nekifutásra. A formák, és színek harmóniája az én szememnek elég ez esetben. Mondjuk ha az a bikini alsó piros, vagy hupi-lila volna, már nem simogatná a retinámat annyira. Elnézést a szerzőtől, nem akarom az érzéseit, a kép mondanivalóját le degradálni. Egyszerűen ezt látom, és ez nekem ez így is bejön.


 

#35 Írta: AndOr 2012.09.01 06:05:03   1349 19

Hétképe? Hát hová lészen a világ??? ;) ... :D
Gratulálok!


Válasz hozzászólás
 

#34 Írta: Dodó 2012.08.29 12:28:56   11000 727

Köszönöm a megelőlegezett elismerést... előbb-utóbb kinő belőóle az ember, csak kérdés, hogy elél-e addig...


Válasz hozzászólás
 

#33 Írta: AndOr 2012.08.29 07:15:11   1349 19

Igazán sajnálom, hogy egy szentbeszéd miatt lemaradunk egy jó kis sorozatról. :(
De meg tudom érteni... Már én is kinőttem a dackorszakból.


 

#32 Írta: Dodó 2012.08.29 01:05:21   11000 727

Köszönöm a véleményedet, ahogy minden véleményt köszönök, ami értékelhető. Nem volt célom az állóvíz minden áron való felkavarása, sőt, ezzel a talán többek számára esztétikai élményt adó, vagy legalábbis a kíváncsiságot felkeltő képpel akartam "bevágódni" a sorozat többi fotójához, de ha már így alakult, akkor sem fogok a kardomba dőlni. Sokszor leírtam már: nagyon unalmas lenne a világ, ha mindannyian úgy látnánk, csak mindenkit kérek, az eltérő véleményeket is fogalmazza meg oly módon, hogy ne polgári jogi kereset legyen a vége! Az, hogy a kép sokaknak tetszik is, számomra már csak "hab a tortán"...


Válasz hozzászólás
 

#31 Írta: Dodó 2012.08.29 00:57:29   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Igen, Woody Allen is megfogalmazta már az aggályainkat... Ilyenkor egy kicsit irigyelem a természetfotósokat, tájfotósokat, makrofotósokat, ahol kevesebb vihart vált ki egy-egy motívum bemutatása. "De engem csak a majom érdekel" énekelték - nos engem az ember érdekel. Sajnos, esendőségét etikai okokból nem mutathatom be, így a másik oldal marad - örülök, hogy a kép felhívta (volna) a figyelmet a sorozatra.


Válasz hozzászólás
 

#30 Írta: Dodó 2012.08.29 00:52:39   11000 727

Örömmel vettem, hogy leírtad a véleményedet, mivel tanulságos, és a józan, megfontolt érvelés iskolapéldája, amelyre lehet reagálni.
A kép egy sorozat első eleme lett volna (mondjuk olyan, mint a szenior úszók felvonulásán az elől haladó pompon-lányok), mivel nem tudtam egy képen az ellentétet ábrázolni, ezért egy kis csokorba szerettem volna az idősebb és a fiatalabb szenior-úszók és a segítő személyzet ellentétét bemutatni. Mindkettőnknek (lányommal együtt) okunk volt arra, hogy ezzel a kicsit szokatlan, de szerintem az esztétikál és jóérzés nem sértő képpel indítsak (az ok - ne haragudjatok - nem publikus, de minket megviselő élmény volt.)
Igazaf van, ezzel a képpel önmagában nem tudtam a kontrasztot bemutatni, több képet szántsam volna, ez - saját feszültségünk "feldolgozásán" túl - a "captatio benevolentiae" szerepet is betöltötte volna. A tervezett (de most már elmaradó) sorozat képei már részben a memóriakártyán, részben a szerkesztési elképzelésekben összeálltak bennem (remélve, hogy a szokatlan gép képei sikerülnek), csak valami "Blickfang"-osat kestem az elejére, s bár nem akartam szelet vetni, a jelek szerint vihart arattam.
Igazad van, ez a kép önmagában sem fejezi ki a szenior bajnokságnak sem a szívderítő, sem a tragikus folyamatát; egy nyitóképnek indult. Az, hogy esztétikailag kinek mit mond, az valóban szubjektív - több változatból, több időmérőből választottam ezt, a leginkább szolid képet.
Azt írod, hogy "Remélem nem bántottalak meg, nem ez volt a célom, csak a véleményemet fejtettem ki. Remélem ez nem szegi kedved a további fotózásoktól és képek feltöltésétől." Egyáltalán nem bántottál meg, sőt, örültem, és köszönetet mondok azért, hogy el tudtam mondani az egészre vonatkozó elképzelésemet, aminek a megvalósítása aztán valóban annyiféle lehet, ahányan gépet veszünk a kezünkbe.
Nem vagyok sértődékeny, mint fotós, de azt hiszem, hogy mint ember, akit ebben a minőségében sértettek meg, nem tűröm a megalapozatlan vágaskodást.
A fotózást és a képfeltöltést nem hagyom abba, de ezt a sorozatot most - ennyi indulat után, melyből kiemelkedik objektív elemzésed - nem rakom fel, mivel nemcsak a fotók, hanem az előzmények is befolyásolják a fogadtatását.
Még egyszer őszintén köszönöm a részletes és őszonte véleményedet - a világ ezektől megy előre...


Válasz hozzászólás
 

#29 Írta: Dodó 2012.08.29 00:22:21   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Nem láttam olyat rajta, ami bárki érzékenységét sértette volna, s szerintem (lányom közreműködésével) technikailag is jól sikerült, egy sorozat bevezetőjének szántam.
Mindig örömmel veszek részt a kultúrált vitákban, s amikor "nehéz napjaim" vannak, akkor gyakran leülök a Fotósok Világa elé, megnézem a képeket, s igyekszem egy kis örömet adni azoknak, akiknek fotói a "legkevésbé értékelt képek" kategóriájába kerültek, jelezve nekik, hogy a sok kép között a kevés vélemény nem feltétlenül a kép hibája,haínem lehet, hogy egyszerűen csak a sok jó kép között eloszló véleményből egy-egy képre jutó kevés. Nem emlékszem rá, hogy szándékosan megbántottam volna valakit az elmúlt hat évben, ha mégis így történt, elnézést kérek érte.
Éppen ezért nem tolerálom ezt a hangnemet, sőr, a "Hunter"-nek küldött képértkeléssel kapcsolatos kifogás során egy újonnna jelentkezett taggal kapcsolatos, szintén Sebestyén általi vélemémyt is szóvá mertem tenni. Mivel eddih nem voltam olyan helyzetben, hogy képet töltsek fel, feltehetőleg ezért is most kaptam meg a magamét...
Magam is kolerikus egyéniság vagyok, de éppen ezért uralkodom magamon, amennyire lehet.
Kár az oldal hangulatának veszélyeztetéséért, kár a publikációs etika kétségbevonásáért, s kár, hogy Sebestyén meggyőződése szerint a barátaim úgyis fel fogják a képet dícsérni, ami már nemcsak engem bánt, hanem azokat, akik véleményt mertek írni, s olyan "uram-bátyám" jelleget akar sugallni az oldalnak. Nem kellene.
Túl öreg vagyok ahhoz, hogy az ilyesmit lenyeljem, s elmondani sem tudom, hogy mennyit köszönhetek a web-oldalnak, de ha nagyon divergálunk, akkor talán otthon csodálom monotorom előtt a fotóimat...


Válasz hozzászólás
 

#28 Írta: Wman 2012.08.28 22:07:46   369 41

Üdv!

Na végre egy fotó, amely felzavarja az állóvizet és ütközteti a véleményeket!
Nem egyezik meg azokkal a képekkel, amelyek néhány ember szavazata alapján kerül a nap képévé.
Én csak gratulálni tudok a formák és a színek élményéért!

Gratuláció!
Wman


 

#27 Írta: Alladin 2012.08.28 19:52:57 www  1009 100

Dodó újrafogalmaztad bennem az "úszósport szépsége" fogalmát :)
Talán még meg kell említenem hogy vannak bizonyos férfiak akiknek egy szép nő látványa nem azt jelenti mint a többségnek, de ezért manapság nem szabad megszólni őket ... de remélem nem lesz ez a nézet kötelező!


 

#26 Írta: Brúnó 2012.08.28 19:43:45   768 59

Szia Dodó! Szerintem is jó lett a fotód...., nekem is tetszik. A vitának meg azért nincs értelme, mert pont az adja meg az oldal színességét, érdekességét, hogy különbözőek vagyunk, ezáltal sokféle fotót készítünk. Én például annak örülök, ha kevés szabadidőmet a természet lágy ölén tudom eltölteni, többnyire fotózással. Egyszóval, nekem nagyon tetszenek a fotóid, kívánok hozzájuk sok szerencsét és kitartást.... és kevés mérgelődést! Üdv. András


 

#25 Írta: Landora 2012.08.28 19:29:23   345 39

Kedves Dodó!

Leírom, hogy én mit látok a képen: egy fiatal hölgy guggol egy medence partján a rajtkőre könyökölve, bikini alsóban és egy feltűrt pólóban. A hölgy szinte teljesen kitölti a képkivágást, a kép központjában, középre szerkesztve látható. Ezek miatt a kép leghangsúlyosabb része a hölgy feneke, ami szinte vonzza a néző szemét. A lány mellett, szinte alig láthatóan, jóval kisebb hangsúllyal látható, hogy valaki úszik a medencében. A lány, mint a póló feliratából is látszik, valószínűleg azt nézi, hogy az úszó mikor ér be a célba. (Vagy, hogy szabályosan fordul-e.)

Mindezek alapján bennem az merül fel, hogy valószínűleg a kép célja a lány esztétikus hátsójának a bemutatása. Hiszen ez kapja a legnagyobb (szinte kizárólagos) hangsúlyt a képen.
Ezek után kérdezem: valóban ez volt a cél a kép elkattintásakor? A korábbi válaszaidban mintha mást fogalmaztál volna meg: valami olyasmit, hogy egy senior úszóbajnokságon a résztvevők idős kora milyen ellentétben áll a bírók fiatalságával. Kérdezem: szerinted sikerült ezzel a képpel megfogalmazni ezt a kimondott célt? Én azt gondolom, hogy a probléma az általad korábban egy válaszban már szerepel: "...sajnos olyan képet, ami a fiatal időmérőt és idős versenyzőt egymás mellett mutatja eddig nem találtam a fotóim között"

Azt gondolom, a fotózásnál egy kép először a fejben születik meg. (Vagy legalábbis ott kéne megszületnie.) Aztán a fotós elgondolkodik azon, hogy azt a gondolatot hogyan tudja kifejezni a fotográfia általa ismert eszközeivel. És ezután kattint. (Mindez persze a pillanat tört része alatt kell hogy eldőljön sokszor.) Ezek alapján: ha az volt a célod, hogy egy esztétikai élményben részesítsd a nézőket, akkor többé-kevésbé elérted ezt a célt (Ez persze szubjektív dolog.) Ha viszont az volt a cél, hogy ezen túl valami érdekes relációt, ellentétet, gondolatot is láttass a képi világon túl, akkor nem tudom, hogy sikeresnek mondható-e ez a kép. Hiszen arról például, hogy senior úszóverseny van, csak a kép mellé írt megjegyzésedből értesültünk. A képi világ semmilyen módon nem utal erre. Én nem látom (és ezek szerint Te sem) a kifejezni szándékozott korbeli ellentétet sem a képen lévő két személy között. (Annál is inkább, mert egyiknek sem tudjuk megitélni a korát, hiszen a vízben lévőt nem is látjuk, a hölgy pedig háttal van.)
Mindezek után számomra a kép megitélése nem olyan egyértelmű, mint az eddigi véleményezők többségéé. Én úgy gondolom, ez a kép nem sikerült jól. Ha esztétikai élmény nyújtása volt a cél, akkor a kivitelezés, nézőpont nem igazán jó. Ha több volt a cél, akkor a fentebb leírtak szerint gondolom, hogy nem sikerült bemutatni azt, amit szerettél volna.

Sokáig gondolkodtam, hogy leírjam-e mindezt. Remélem nem bántottalak meg, nem ez volt a célom, csak a véleményemet fejtettem ki. Remélem ez nem szegi kedved a további fotózásoktól és képek feltöltésétől.
Sok sikert és jó egészséget a további képekhez. Üdv.


 

#24 Írta: somasok 2012.08.28 18:05:22 www  11114 1026

Dodó!
Nekem ez kifejezetten tetszik, s mielőtt a Szt. beszédet olvastam volna, meg voltam róla győződve, hogy nincs is olyan, akinek ne tetszene.
Szerintem minőségben , szerkesztésben megállja a helyét, kimondottan jó, jól elkapott pillanat.
Sebestyénnek vannak nehéz napjai (pedig nem is nő), s olyankor kicsit túllő a célon. Most is ez történt.
Gratulálok!
Szép fényeket!


 

#23 Írta: Dodó 2012.08.28 14:40:11   11000 727

Természetesen Boginak is átadom a gratulációt - jó, ha bam egy pár éles szem a családban (már nem is kell szemüveget hordania, egy éves viselés után, így aztán jobban be tudom fogni...)


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: Dodó 2012.08.28 14:38:19   11000 727

Köszönöm! Az Olympushoz már kezdtem egy kicsit konyítani, de a Nikon az újabb területet, mondhatni "terra incognitát" jelent, és a monotoron derül ki, hogy mit állítottam élesre, és mennyire mosott el (sőt, mit mosott(...


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: Dodó 2012.08.28 14:34:48   11000 727

Bíztam benne én is, hogy ez más mérettartomány...
Nem kell, hogy mindenkinek minden kép tetsszen, unalmas lenne az élet, s nem is ezzel van bajom. Boldogult édesapám mondása volt, hogy "Tudod, fiam, a strandon előbb-utóbb mindenki beleh@gyzik a medencébe - de a trambulinrál már nem illik."


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: z62 2012.08.28 13:12:12 www  2579 257

Ez az elmosás teljesen rendben van,aminek élesnek kell lenni az éles.


 

#19 Írta: AndOr 2012.08.28 13:04:40   1349 19

Persze, hogy Laca nem ilyet látott! :D
Örülök, hogy többeknek igenis tetszik a kép, akinek nem, az ne nézze, de a Milói Vénuszt, vagy a Maneken Pis-t, vagy Dávid szobrát se (ja, utóbbi kettő nem is nő...).
De ne is döntse le!
(Gratulálok a lányodnak a túlzott utómunka prevenciójához.)


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: Dodó 2012.08.28 11:24:23   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Mint írtam, a "hosszú" objektív cseréjére, vagy hátrabb "farolásra" nem volt lehetőségem, ezért a képet a versenybíró lány valóban döntően kitölti, s emiatt a beérkező úszó, kora, neme nem állapítható meg, s hiába keresek egymás melletti arcokat, mivel a portrékat általában a 70-300 objektívvel lüttem, ami a két egymástól nem is messze levő arc közül az egyiket már kivül helyezi a mélyséfélességi tartományon.
Szakmai tanácsokat, véleményeket ezen az oldalon mindig örömmel fogadtam és fogadok, mivel annak, hogy a képeim néha elfogadhatóak, az itt tanultaknak köszönhetem. Azt hiszem, hogy hozzászólásaimból látszik, hogy esztétikai vitában is örömmel veszek részt, még akkor is, ha a nézetem talán eltér az általánostól, de ezt igyekeztem nem bántó módon megfogalmazni. Sajnos, itt nem az esztétikai megítélésben való eltérés, hanem a hangnem és a gyanúsítások voltak azok, amik "kiverték a biztosítékot"; úgy vélem, hogy ezt a hangnemet sem régi, sem új fotóstárssal szemben nem engedheti meg magának senki.


 

#17 Írta: xaba 2012.08.28 09:18:57   759 60

Üdv!Szerintem ez egy dokumentarista kép ami félreérthető lett a túl szűk kivágás,és a nem látható szeniorok miatt.Az esztétikai vitának meg azért nincs értelme Szt. és közted mert műfajilag teljesen más vonalon vagytok!


 

#16 Írta: Dodó 2012.08.27 23:18:29   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Egy kicsit félve töltöttem fel - nem a vádaskodástól tartva -hanem azért, mert a túlpart vonalát és az innenső part csempéit nem tudtam párhuzamossá tenni (ehhez több utómunka-ismerete kellene, mint amivel rendelkezem). Lányom (aki ilyen esetben a "szemem" is) mondta, hogy ha dől a tőlpart, akkor senkit sem fig érdekelni, hogy állnak a csempék, és a jelek szerint igaza volt... (Persze, ha egy léápéssel errébb megyek... - akkor lehet, hogy lemaradok a képről).


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: bence92 2012.08.27 22:59:58   2083 197

Tudod Dodó, szerintem semmi gond a képpel. A pillanat jó, a mélységélesség remek, a színek passzolnak, mi kell még? Egy pillanatra sem hittem, hogy engedély nélkül használtad volna fel a képet, nem ilyennek ismerlek. Sebestyénről annyit, hogy szerintem, bár a képeid "faszák", ha már így írunk, de itt ezen az oldalon semmi keresnivalód. Lehet, hogy neked ez egyes, de akkor foglalkozz a kép technikai részével - lévén ez egy fotós, vagyis FOTÓS oldal - a véleményed elfogadhatatlan részével pedig tartsd a szádat, és akkor még nagyon finoman fogalmaztam. Gratulálok Dodó!


 

#14 Írta: Dodó 2012.08.27 22:46:05   11000 727

Ha megint eljön egy prűd korszak, akkor az már a Photoshop közreműködésével történik - remélem, ez csak egy rossz álom, mivel bizonyos határok között az önkifejezés értékes eleméről van szó ebben is (nem a saját képemre, hanem a tényleg művészi ábrázolásokra gondolok).
A Nikonnal most az öszeszokás fázisában vagyunk, feszegetem azokat a határokat, amit még és amit már nem lehet vele elérni... Sok furcsasága van (ellenkező irányú menet, nekem még nehezen kiszámítható mérőpontok az élesség állításánál, az Olympusnál sokkal teltebb szín), de az ISO emelésének lehetósége lenyűgöző. Mivel most már lassan fedettpályásak lesznek megint a versenyek, jó lenne, ha legalább olyan "biztosan" állna a kezemben (bár erről a képeimről kapott tanulságos vélemények alapján okkal írok idézójelben), mint az Olympus.


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: any83 2012.08.27 22:29:50   223 49

Az biztos, hogy fent maradtunk, csak azt nem tudom elképzelni, h. a mai nem művészi aktokat mibe fogják felöltöztetni az újabb prűd korszakban! ;-) A viccet félretéve érdeklődéssel várom a versenyről készült fotóidat. Nikon pedig nagyon jó társ, persze én elfogult vagyok a kisebb testvér birtokosaként! :-) További szép fényeket!


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: Dodó 2012.08.27 22:15:48   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Valóban, az emberi testnek a lelket gyönyörködtető ábrázolása - minden olyan korban, amikor ezt valamilyen okból nem tiltották - régi "nóta", és nem hiszem, hogy ezért a képért most megbánást kellene tanusítanom. (Ha jól emlékszem, a viktoriánus időkkben volt ízléstelen és erkölcstelen még a bútorok lábainak közszemlére tétele is, és talán akkor festettek több régi aktra ruházatot, hogy azok a közszemérmet ne sértsék. Szerencsére az emberiség ennek ellenére fennmaradt, tehát nem a kredenc lába vezetett "bűnös gerjedelemre"... Az alak megtetszett, a szituációban rejlő ellentét (amit sajnos nem hangsúlyoztam, talán a "versenybíró a szenior úszóbajnokságon" cím jobb lett volna, de hát csata után mindenki hadvezér) küloön megkapott. Egyébként részben azért voltam kinn, hogy hosszas Olympus-használat után a Nkonhoz szoktassam magamat (ez még nem sikerült), részben pedig azért, hogy a gyerekek megszokott mozgási sebességétől a 26-95 éves korcsoport mozgásának ábnrázolása hogyan sikerül (be kell vallanom, hogy elég nehezen, ahogy ezt sok még és már nem a megfelelő pillanatban készült kép bizonyatta...)


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: Dodó 2012.08.27 22:03:01   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Szerencsére ennél a képnél is Bogi volt a szemem, aki megakadályozta, hogy a képen még ezt vagy azt csináljak. Annak idején (még a rendszerváltás előtt) valami olyasmit tanultunk esztétikából, hogy "szép az, ami érdek nélkül tetszik".
Medence szélén? Érdekes, hogy a gyerekversenyeken az időmérők többnyire komoly megfontolt szakemberek, legfeljebb a fordulóbírók szoktak fiatalok lenni - itt, a szenior versenyen más volt a helyzet, részebn azért, mert a máskor a partról irányítók is a vízben voltak a versenyzők között. Érdekes volt a kontraszt, sajnos olyan képet, ami a fiatal időmérőt és idős versenyzőt egymás mellett mutatja eddig nem találtam a fotóim között.


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: Dodó 2012.08.27 21:56:25   11000 727

Köszönöm a véleményedet! A lány édesanyjával egyébként éppen azon viccelődtünk, hogy mit fog szólni akkor, ha a Facebook-on az "ismerősnek jelölés"-ben sorozatosan azonosítják a lányát... Azt hiszem, hogy nem kell férfisovinizmus ahhoz, hogy a szépet felismerjük, és tudomásul kell vennünk azt is, hogy egy férfi minden bizonnyal még előnytelenebb lenne hasonló helyzetben. (Ezt a női nem iránti őszinte, bár korom előrehaladtával egyre inkább csak elméleti csodálatom kifejezésére írtam).


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: Dodó 2012.08.27 21:50:01   11000 727

Köszönöm a véleményedet, bár szerimtem Laca nem pontosan ilyen formát látott... A látásomban lányom segítsége is benne van, aki a kép túlélésítése ellen tiltakozott. A pillanat adta magát, s bevallom, bármennyire tiszteletre-, sőt, irigylésre méltó a teljesítmény a szenior úszók seregszemléje (akik közül a legidősebb versenyző 95 éves volt!), egy fiatal ábrázolásával szerettem volna kezdeni a sorozatot - bár most már a folytatástól egy kicsit elment a kedvem...


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Dodó 2012.08.27 21:45:19   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Bevallom, egy kicsit nyugtalan voltam, hogy a 70-300 mm-es objektív mellett sikerül-e megfelelő képet készíteni, viszont ez az a pillanat, amikor az objektív cseréjére nem volt lehetőség. A képet nagyban látva aztán már örültem, hogy nem volt, mivel a háttér elmosása ezzel talán jobban sikerült, mint a 18-105 mm-es objektívvel elérhető lett volna (bár lehet, hogy az 50 m-es távolság annak is elég lehetőséget ad.


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: any83 2012.08.27 21:39:31   223 49

A képen véleményem szerint egy szép női alak látható, és a női szépség bemutatása nem öncélú. Akkor lenne az, ha valaki csak azért készítené a fotót, h. otthon a monitoron nézegesse. Már évezredek óta foglalkoztatja az embert a női test, aminek ábrázolásával szeretné megjeleníteni annak minden szépségét, legyen szó festményről, szoborról vagy fotóról. Vannak fotósok akik kimondottan a női testtel, annak bemutatásával foglalkoznak, és vannak olyanok akiket megragad a pillanat és az általuk adott pillanatban megörökített szépséget szeretnék másokkal is megosztani. A szép női formákról, női testről készült jó képet én is szívesen megnézem, pedig nincs más irányú beállítottságom. Szerintem ebben semmi kivetnivaló nincs, ez is művészet. És ahogy látom a kép is rendben van, mind élesség, mind háttér mosása tekintetében.


 

#6 Írta: Dodó 2012.08.27 21:39:04   11000 727

Véleményed megváltoztatását nem kérem, viszont már az adminisztrátorhoz fordultam.


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: Dodó 2012.08.27 21:10:52   11000 727

Véleményed sajnos, nem a fényképre vonatkozik, így röviden lezárhatnám qazzal, hogy irreleváns, mivel csupán saját értékrended bemutatására szolgál:
1./ Vitatom, hogy a póz előnytelen, s ahogy látom, ezt mások sem kifogásolták.
2./ A felvétel valóban a hölgy tudta nélkül készült, de publikálás előtt, a helyszínen megmutattam neki, sőt, az édesanyjának is, akik egyaránt hozzájárultak nemcsak ahhoz, hogy a Fotósok Világán, hanem a szenior bajnokságot bemutató Facebook albumba is bekerülhessen. Alátámasztatlan állításod jó híremet, tisztességes fotósként való működésémet, sőt, az oldal jó hírét rontja. (Egyébként azzal, hogy a rendezvényen - amelyen rajtam kívül még legalább 30 másik fotós is jelen volt, közszereplővé vált, így a beleegyezés kikérése barátságból történt).
3./ Ha neked a kép öncélú, akkor arról nem tehetek - a szenior bajnokság és a fiatalság ellentétét hangsúlyoztam a szöveg alapján.
4./ Azt írod, hogy "ha neked tetszik ez, akkor nézegesd a monitorodon, de ne publikáld légyszíves!" - mivel eddigi tudomásom szerint személyiségzavarban nem szenvedek, s nincs szükségem arra, hogy monitoron nézegessek nőket, a leghatározotabban KIKÉREM MAGAMNAK A "NÉZEGESD A MONITORODON" kitételt, és jelzem Neked és az adminisztrátornak, hogy ezért a megjegyzésért elnézés kérését várom, mivel alkalmas jó hírem aláásására.

A jövőben örülnék, ha egy fotós oldalon a képpel foglalkoznál, mivel arról egyetlen szót sem ejtettél.


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: ancsa 2012.08.27 20:11:35   14067 626

Nekem tetszik... miért?? Mert szép formás..jó ránézni...lassan megértem miért vagy olyan sokat a medence szélén....
...s talán megjegyezném, hogy nem babráltad agyon a képet ez kimondottan előnyös számodra :)
Üdv.ancsa


 

#3 Írta: tengelic 2012.08.27 19:58:26   4788 388

Jaj de tudtam jaj de tudtam,hogy te vagy az ! :) Egy régi nóta is eszembe jutott izibe,hogy aszongya: jaj de kerek,jaj de kerek a versenybíró feneeeke. Egyben biztos lehetsz,ugyanígy készíteném el :) És mivel az arc nem látszik ezért bátran publikálhatod,még ha előnytelen is .Maximálisan nem értek egyet Szent írásával. Mondjuk egy rohadt férfisoviniszta vagyok :) . Mi más lehetnék egy nőkkel teli családban, :)))) Szeintem ez egy jó kép. Nekem is van hasonló !


 

#2 Írta: AndOr 2012.08.27 18:58:06   1349 19

"Mit látsz, Laca?" /A.E. Bizottság/
Bocs, de ez ugrott be :D
Ne is panaszkodj a látásodra, a mellékelt ábra szerint nagyszerű!
Szép élénk színek, különösen jól "rímel" a bikini-alsó színe a víz kékjéhez!
Príma az élesség és tetszik a vágás is, és nem semmi a forma sem.
Nem minden nap pontozok, mert nem érzem, hogy szakértően tudnám értékelni a képeket, de hirtelen felindulásból most megtenném, ha lehetne.
Virtuális hatos :)


 

#1 Írta: z62 2012.08.27 18:55:27 www  2579 257

Remek mélységélesség! Remek színek! Remek formák!


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Nikon D5100

Képek az alábbi objektívvel:

Nikkor 70-300mm f/4-5.6G AF


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1199 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat