Köszönöm szépen a kimerítő választ és a nagyon jó tippeket.És még egyszer köszönöm a "meghívást" az oldalra már most tanultam ebben a pár napban.És a Ps dologról teljesen igazad van ha jobban belegondolok.És mától kicsit jobban belemerülök az alkalmazható Ps kép javításokról.Szép napot.
Nem azért rossz felfogás, mert digitális kort élünk, hanem azért, mert mindig és minden korban javították a fotók kisebb hibáit. A filmes korszakban éppúgy megvoltak a jól bevált trükkök. Magával az alapelvvel tökéletesen egyetértek, én is a fotóimat mutogatom, nem pedig a PS-t. Az agyon PS-ezés rossz út, de a mindent elutasítás is az.
A felszerelésednek vannak korlátai, hiszen Te sem professzionális cuccal dolgozol:
- nincs meg a szükséges dinamika átfogás,
- az objektív nem elég kontrasztos,
- téved a fénymérő,
- téved a fehéregyensúly mérő
és még lehetne sorolni.
Ezeknek semmi köze a fotóstudásodhoz. (Az első három tetten is érhető a fotódon.) A pénztárcádhoz van köze, hogy milyen gépvázad van és milyen objektívet raksz elé. Neked se telik több millás felszerelésre. Teljesen normális dolog, ha elvégzel apróbb utómunkákat annak érdekében, hogy még pontosabban add vissza azt a látványt, amit ott és akkor átéltél. Persze megvannak a határok, amit nem illik átlépni. Az utómunka olyan szinten normális és szükséges dolog, hogy még a legmagasabb színvonalú fotópályázatokra beadott műveknél is megengedett egy bizonyos szintű utómunka. (Amiket persze tudnak ellenőrizni, hogy belefér-e a megengedettbe.) Na, a hozzászólásodról ennyi volt a gondolatom.
A képről szólva pedig úgy vélem, hogy itt mese nincs, egyértelműen a madár a főtéma. A főtémát pedig helyesen illik exponálni. Világos, hogy akkor a hó kiégne… Én több megoldást szeretnék javasolni.
1. Művészies megközelítés. Hagyod a havat kiégni és készítesz egy high key hatású fotót, ahol csak a finom mintázatok sejtetik a havat. Ez esetben nem baj a kiégés.
2. Raw megközelítés. A raw fájlból úgy előhívni a jpg-t, hogy a lehetőségekhez képest a hó ne égjen ki, de a madár világosabb legyen. (Ez aztán végképp nem olyan utómunka, ami csorbítaná a fotós tudásodat.)
3. HDR megközelítés. A hiányzó tónusok előcsalogatásra egy olyan finom HDR kidolgozás, amit észre sem venni és csak a természetes részleteket adja vissza.
A kompozícióval és az élességgel semmi gond. Még egy tipp. Legközelebb a belsőséggel érdemes egy kicsit összevérezni a havat, a táplálkozó ragadozó körüli véres hó ugyanis rendkívül drámai hatást ad a képnek.
További szép fotonokat!
Méteres hóban sajna a háttér nem nagyon lehet más de értelek.A zsákmányból azért nem mutattam többet mert nem hiszem, hogy egy kupac disznóbél szebb látvány lenne.A Ps-t még gyakorolgatom de nem nagyon visz rá a lélek, hogy nagyon belenyúljak a képeimbe.Valamiért a fotós tudásomat szeretném meg mutatni és nem a számítógépes tudásom.Ez lehet rossz felfogás a digitális korban.
Üdv!
Szép kép, bár nekem a kompozíció valahogy nem az igazi, meg a háttér is túl steril, látszódhatna több a zsákmányból is. A cím sem az igazi valahogy. Ez csak személyes véleményem, azonban a képszerkesztő programokat ne hanyagold. Az analóg fotózásnak sem arról kell szólnia, hogy beadod a képed, és megvárod, míg előhívják. szerintem.
Minden jót!
Tetszik a pillanat,remek az élesség ,igaz én még egy kis fényt el tudnék képzelni a madárkán de a havas táj ehhez nem járul hozzá úgy tudom:)))
üdv.swed