Köszönöm, ez érdekes info, még csak nem is halottam erről a márkáról. Van egy gyanúm, hogy, ezt már nem lehet színsemlegesben elkészíteni. Egy kicsit még az NDx1000-es is viszi a színeket, pedig az elég márkás cucc (és jóval gyengébb erejű).
Ma néztem, mert nekem is venni kellene egyet, a régi sajnos kicsi méretben, már van 16 és 20stoppos is.
Nálam az volt a baj mindig, hogy a 10 fényérték nappal kevés volt, ND8-am meg nincs.
Polárt nem tennék rá:) Ha még ezen a "hegesztőszemüvegen" át is túl sok lenne a fény, akkor ennyi erővel fölrakhatom pluszban az NDx8-ast is, az úgy színhelyesebb kombináció… de az már brutál vignettálást okoz. Az átmenetest volt már, hogy föltettem mellé:)
Köszönöm szépen az értékelést, örülök, hogy jónak találtad!
Biztos van olyan is, aki itt lakik, de ezek alapjában horgásztanyák, persze ágy és minikonyha mindegyikben volt, amelyikbe bepillantásom volt. Mesélték a pecások, hogy rengeteg a fotós… :)
Akkor szerinted nem kéne annyi tér annak a "magányos" tartópillérnek? Köszönöm, hogy megnézted és véleményezted, örülök, hogy tetszik Neked!
Jó kis kép lett grat!
Örülök, hogy újra töltesz!
Polár nem volt előtte? Én még ilyenkor azt is fel szoktam rakni (naptól függően) -2 fényérték.
Az erős fényekhez képest jó hosszú záridőd lett. A felső része miatt raktam volna rá még átmenetest. (ha jó a régi rá)(bár harmadszorra megnyitva már nem biztos :) )
Itt laknak?
Egyszer el kellene menni szétnézni.
Bár egyre többen fedezik fel így annyira már nem lesz egyedi ha lövök róla egy képet, persze nekem attól még az lesz :)
Tetszik az expó, jók a színek is, talán nekem egy kicsit sok alul.
Gratulálok!
Pontosan úgy ahogy mondod, ez egy hegesztő szemüveg csak ép neutrális, vagyis színsemleges. Elvileg nem viszi el a színeket. (Gyakorlatilag az enyém egy picit melegít, de ez még direkt jól is néz ki.) Ha föltekered, akkor a keresőben semmit sem látsz, olyan mintha az obisapka fönn lenne. Persze élőkép és AF sincs. Állványról kell komponálni, aztán ha megvagy, csak akkor teheted föl a szűrőt, mert aztán már semmit sem látsz többé.
Panorámát egyenletes megvilágításnál, szigorúan állványról és a szűrő föl-, levételével lehetne készíteni.
Én nagyon szeretem ezt az optikát, rengeteget használom, csupa jó tapasztalatom van vele. Az enyém nagyon szépen rajzol, sokkal jobb, mint ahogy előzőleg a tesztek alapján vártam. Vagy kifogtam egy átlagon felüli darabot, vagy a tesztek alul mérték. Ha nem kell valamelyik spéci üveg (ultra nagy, vagy makró, vagy tele) akkor mindig ez van rajta. Kattints az adatlapon az obi nevére, és kidobja a vele készült képeket.
NAgyon precíz munka. Bitang egy szűrőd lehet,ha ezt 94 sec exponáltad ki. Mi ez,hegesztő szemüveg? :) Ilyenből szívesen néznék panorámát. Na azt hogy csinálnád meg? :) Jut eszembe,nézegetem a mark III ast. Adnának hozzá egy olyan obit mint ami ezzel készült. Mi a tapasztalatod vele?
Képről is mondjak valamit: Rövid leszek, nagyon tetszik :)
Köszönöm Péter az értékelésedet, őszintén örülök, hogy tetszik Neked! Ha egyszer beszerzel egy ilyen szűrőt, valószínűleg sok örömöd lesz benne, bár időt azt tényleg nem ad:)
Csodaszép felvétel, gratulálok! Méltán lett nap képe. Úgy látom, be kell szereznem nekem is egy ilyen jó kis szűrőt, bár ez az időhiányomat nem oldja meg...
Gyönyörűen elmosta d a víz felszínét. További szép fényeket!
Ha van NDx400-as szűrőd, akkor azzal ugyanezt simán megcsinálod. Az a szűrő 9 fényértéket vesz el, szóval gyakorlatilag ugyanaz, mintha NDx1000-essel dolgoznál.
Magam részéről rátettem ezeket egy ilyen fülre:)
Nézz szét a galériámban a teszt kategóriában, találsz ott 4 db képet… az adatokból láthatod, hogy jó sokan elolvasták már őket… :))
Nagyon jó kis leírás. Én is szeretek hosszú záridővel fotózni, de ennyire hosszúval még csak csillagforgót fotóztam, így nem volt nagy jelentősége a záridőnek. ND 1000-em meg nincs, csak max. 400 De nagyon jó, hogy így leírtad a dolgot, hasznos volt.
Az ilyeneket is jó lenne egy ilyen jellegű fülre is feltenni, mert így sajnos elveszik egy idő után.
A képed nekem nagyon tetszik, jó kompozíció, szép színekkel, széprészletekkel. Voltam itt én is, és tervezem, hogy visszamegyek még.
Azt se tudtam, hogy van NDx1000-es képed. Melyik az?
Igen, a sötét területeken megjelenő piros pixelek a hotpixelek, meg a kékek és a zöldek is - RGB!! Néha fehérek is vannak, mikor mindegyik összetevő döglött.
Magyarul sajnos nem hotpixel a neve, az én kézikönyvemben hosszú expozíciós zajcsökkentésnek sikerült lefordítani, ami nem a legszerencsésebb szóhasználat.
Ha a normál záridőd pl. 1/15 akkor a többi paraméter változatlan hagyása mellett pontosan 1 perces záridő ad + 10 fényérték többletet.
Segítségként itt egy sorozat, ahol minden egyes záridő +1 fényértékkel több, mint az előtte levő. A köztük lévő 1/3-ad értékeket gondolom már magadtól is tudni fogod.
Nagyon jó, köszönöm!
Jó, hogy írod a hotpixeleket, elfelejtettem kérdezni, de akkor gondolom a kis méretű, főként piros pixelhalmazok ennek a következményei. A használati szószedetében megnéztem, írnak-e valamit róla, nem találom, még neten utánanézek.
Az utsó és egyben első ND1000-es képemnél F13-on 1/15-öt választott a gép (bár F16-on készült), szóval itt akkor mennyi is a záridő, 150mp? Vagy nem ilyen egyszerű? :) Megjegyzem, hogy az a képem alexpós lett eredetiben.
Teljesen igaz, amit írsz. Sajnos önerőből soha nem tudok odaérni a hajnali szép fényekre, és az alkonyati fényekig pedig nem tudok ott maradni. Ezért készül a fotóim többsége olyan fényeknél, amilyenek éppen vannak. Ez van.
Jéé, eddig észre sem vettem, hogy kacsák is vannak a képen!!!
A gondolatmeneted logikus, én mégsem úgy csinálom. Két okból igyekszem elkerülni, hogy ilyenkor sok felvételt készítsek.
1. Az akksi igen hamar elhervad az ilyen hosszú expozíciós időknél, aztán már mehetsz is haza.
2. Ekkora záridőnél már illik bekapcsolni a hotpixel szűrő funkciót, így egyből kétszer olyan hosszú lesz elkészülési idő, mint a zársebesség. Ha ehhez hozzáveszed a beállványozást, komponálást, szűrő föl- és letekerését, stb., akkor könnyen azon kapod magad, hogy alig fotóztál valamit és máris eltelt a rendelkezésre álló időd - különösen, ha tömegközlekedéssel, vagy bringával kell utaznod a helyszínre és haza.
Én a következők szerint járok el:
- Ha megvan a beállványozott kompozíció, akkor blende-előválasztás üzemmódban beállítom a kívánt rekesz és ISO értéket.
- Így készítek egy normál fotót és megnézem, mekkora záridőt rendel hozzá a gépváz. A fénymérés minden esetben matrix.
- Felteszem az NDx1000-es szűrőt, ami pontosan 10 fényértéket vesz el.
- A gépvázat átállítom Bulb üzemmódba a rekesz és az ISO érték változatlan hagyásával. Záridőnek az előzőleg elkészített képhez képest annyival hosszabbat választok, ami kompenzálja a 10 fényérték veszteséget. Ez pár pillanat alatt kiszámolható. Így elméletileg meglesz a helyes expozíció.
A gyakorlati tapasztalat viszont az, hogy ehhez képest érdemes még további +0,5 vagy +1 fényértékkel hosszabb expozíciót választani, akkor lesz igazán szép az expozíció. Aztán a raw fájlból is lehet korrigálni valamennyit. A kijelzőn pedig egyből össze tudod hasonlítani a hosszú záras és a normál fénykép expozícióját. Ha nagyon rossz, akkor persze újrafotózom.
Érdemes még olvasgatnod itt is, biztos találsz érdekességet:
Nagyon jó expó lett, a színek is természetesek, az élességre sem lehet panasz. A kompó jól választott, a bedőlő stég és a jobb alsó kis rozogaság jó előteret ad. A kacsák nem voltak valami izgágák. :) A záridőt hogyan választod meg? Tapasztalati úton, aztán készítesz többet és marad a legjobb? Legalábbis én így csináltam.