Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4578

Indiánökörszem

Indiánökörszem (4.87)

Vélemények: 21

Megnézve: 503

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Hangulat / Volt egyszer egy Malom


Volt egyszer egy Malom

  Volt egyszer egy Malom

Fényképezőgép:

Canon 760D

Objektív:

Canon 55-250/F4-5.6 EF-S IS STM

Záridő:

30s

Rekesz:

F9

Fókusz:

18 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Bagimajor

Lajmo előző képei
Kriszti

Kriszti (-)

A kölyök

A kölyök (5)

Levendulalány

Levendulalány (5)

Szitakötő

Szitakötő (4.97)

*_*

*_* (4.83)

| Még több

Feltöltötte:

  Lajmo 

Feltöltés ideje:

2016.08.07 13:57:56

Kategória:

  Hangulat

Átlag:

5 (2 szavazat)

Megtekintve:

537

Betöltve:

920

Feldolgozható:

Nem

Volt egyszer egy Malom

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#25 Írta: Lajmo 2016.08.16 13:26:19   2114 146

Szia!

Van egy mélyebb kék verzió is,mert én is hasonlóan gondolkodtam,de ott picit sávosodott az ég alja.
Köszönöm szépen,örülök,hogy harmónikusnak találtad!

üdv!


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: gytoth 2016.08.13 13:15:22   3915 211

Szia! Szépen komponált felvétel, amihez hozzátartozik, hogy a távoli becsillanó lámpa és a malom igen szép egyensúlyt adnak a képnek. Én kissé mélyebb kékkel tartanám az igazinak, ha már ilyen felhőtlen az égbolt, vagy tennék egy ismétlést akkor, amikor szép felhők úsznak az égen. Üdv, Gyula


 

#23 Írta: Lajmo 2016.08.11 09:18:47   2114 146

Valóban,ez még az arany óra időszaka volt,és csak ezután jött a kék óra.

Amit az iso-ról írtál azt pedig az utolsó kommentemben írtam. Egyezést látok. :)

Köszi!


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: dmc 2016.08.11 00:27:46   3495 147

ezt nem is vitatom, hisz a mozgás miatt kell a magasabb iso, de több fény nem jut be, csak azért mert érzékenyebb az iso rövidebb záridő alatt, ugyanarrol beszélünk, csak te jobban fogalmaztad meg.


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: firecobold 2016.08.10 22:27:10   472 47

Nem kék óra, az más lásd csatolmány. Kék órában a Nap már a horizont alatt van és csak az égbolt kék fénye deríti a tájat. Azért kék minden, amit nem ér közvilágítás fénye.

Csillag témába had kotyogjak bele.
Mivel a csillagok a fix kamerához képest folyamatosan mozognak ezért a záridő növelésével nem exponálódnak ki jobban - hiszen folyamatosan vándorolnak pixelről pixelre. Csillagok mennyiségének növelésére nekünk gömbfejhez ragadt mezei fotósoknak csak két lehetőségünk van: húzzuk az ISO-t és nyitjuk a rekeszt. Rekesz ugye egy adott értéknél koppan, onnan csak az ISO maradt. Asztrofotósok használnak start-tracker mechanikát (úgy rémlik itthon óraműnek hívják), ami a föld forgásával ellentétesen mozog, így folyamatosan ugyan azt a pontot látják az égen. Akkor már van értelme a hosszú zárnak, expó sorozatoknak. Expó sorozattal hétköznapi állványon is lehet próbálkozni, csak macera feldolgozni a képeket.

Próba: lőj egy képet ugyan azon a rekeszen ISO3200 30mp és ISO6400 15mp. Fel akkora ISO-n halványabbak lesznek a csillagok, hiába a kétszer akkora zár ;)

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: dmc 2016.08.10 16:56:35   3495 147

na ez, ami nem igaz :) ha hosszabb ideig exponálod akkor ugyannyi feny jut be csak hosszabb.idő alatt. akkor csak jol gondoltam azt, amit már az elején. az hogy érzékenyebb a fényre az nem jelenti hogy több részlet lesz a képen, a több csillag több részletet jelent. a magas csak érzékenységgel a záridő csökken, na meg a zaj. :)


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: Lajmo 2016.08.10 16:33:18   2114 146

Azt írtad hogy az iso emelésével fényre érzékenyebb lesz a szenzor. Ez így igaz. Ha visszábbveszem a zárat,és emelem az isot,szerintem több csillagot fog be,a magasabb érzékenység miatt.


 

#18 Írta: dmc 2016.08.10 16:07:57   3495 147

25 másodperced is csak akkor, ha csillagot akarsz fotózni, úgy hogy az ne mozduljon el.

mert lehet 2 perced is.. van bulb mód a legtöbb gépben, a tiédben is.

viszont én úgy értettem a mondataid, hogy a jelenlegi képeden azért nem látszódnak csillagok, mert nem volt elég magas az iso. Ez viszont így akkor nem helyes. Hisz helyes expót kaptál az égről, tehát magasabb iso-val sem látszódna a csillag, max úgy, ha túlexponálod az eget, és ez is csak azért lehet, mert még olyan világos van, hogy a csillag fénye ezen az expó értéken nem igazán tűnik fel, túl kell exponálni, amihez már magasabb iso kell. De ha sötétebb van, akkor már látszódnak a csillagok. Na, ez volt a lényeg :)


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: Lajmo 2016.08.10 16:01:41   2114 146

Végig képben vagyok,és értem mit szeretnél. Nos, a te képed egészen más eset sztem. De egy csuma sötét helyen,nem tudsz túlexponált képet készíteni az égboltról,maximum zajosat meg bemozdultat. Én ezekről a csillagokról beszélek.
Világos nappal iso 400?! Én azt maximum szürkület fele használom,de alapból nem is szeretek iso 200fölé menni. Itt jön a képbe az a mondatod,hogy amit tudok,azt megoldom zár idővel.
De sötétbe ahol max. 25 másodperced van,már csak az iso-hoz tudsz nyúlni.


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: dmc 2016.08.10 15:00:14   3495 147

Több fényhez jutsz ez igaz, de a kulcs, hogy ezt rövidebb záridő alatt teszed.

De ha ISO-100-on exponálsz 30 másodpercig egy helyes expót, és nem látszódnak a csillagok, akkor
ISO 800-on sem fogsz 7,5 másodperc alatt több csillagot látni.
Érted?

Persze, ha ISO800-on 30mp-ig exponálsz, akkor lehet, hogy látsz némi csillagot, de a képed túlexponált lesz.

Tehát, attól, hogy több fény jut be egységnyi idő alatt a gépbe, még nem jelenti azt, hogy feltétlen szükséges a csillagok fotózásához a magas iso. Ha látsz csillagokat az égen, és elég az ISO100-as is egy 30 mp-erces expóhoz, ami idő alatt a csillagok nem mozdulnak be, akkor nem kell iso-t emelned, csak azért, hogy látszódjanak a csillagok, elég az ISO100 is.

Nem tudom, így érted -e már, hogy miről beszélek.
Ezt csak azért próbálom pontosítani, mert olvastam már itt az oldalon olyan kommenteket, hogy fényes nappal is ISO400-on fotóznak, mert úgy több fény jut a gépbe, és szebbek a képek. Lópikulát. Ez nem így van. Attól, hogy ISO-t emelünk, csak annyit teszünk, hogy érzékenyebb lesz a fényre a szenzor. De ha meg tudjuk oldani záridővel ugyanazt, akkor nem kell emelnünk iso-t, mert hosszabb expozícióval ugyanúgy be fog jutni az fény a szenzorba.

Érthető, amit írok? vagy zavaros?


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: Lajmo 2016.08.10 14:49:27   2114 146

Mert mindkét művelettel több fényhez jutsz. A csillagok pedig fényesek.


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: dmc 2016.08.10 14:39:19   3495 147

visszakérdezek: és miért kell emelni az iso-n vagy nyitni a rekeszt?

a magyarázat érdekel, mert nem vagyok benne biztos, hogy ugyanarról beszélünk.


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Lajmo 2016.08.10 14:23:27   2114 146

A csillagokhoz vagy iso-t kell emelj,vagy ki kell nyitni teljesen a rekeszt. A tiéd 4,5-ön volt,pedig 2,8-at tud. Az zaj valóban több lesz,de a tiéd azért elbírja a 640-et.
A expo idő nálam ilyenkor nagy többségben 25sec.


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: Lajmo 2016.08.10 14:23:17   2114 146

A csillagokhoz vagy iso-t kell emelj,vagy ki kell nyitni teljesen a rekeszt. A tiéd 4,5-ön volt,pedig 2,8-at tud. Az zaj valóban több lesz,de a tiéd azért elbírja a 640-et.
A expo idő nálam ilyenkor nagy többségben 25sec.


 

#11 Írta: dmc 2016.08.10 14:06:27   3495 147

na... ezzel az állítással nem értek egyet. :)
attól, hogy magasabb az iso-d még nem lesz több csillag a képen, maximum rövidebb záridőt kapsz, és több zajt. Nekem nem azért kellett magasabb iso-t használnom, hogy több csillag látszódjon a képen, nem is lehetne erre használni, hanem ha megnézed az exifet, a záridőm 30 másodperc, ha többet akarok elérni, akkor bulb módban kell fotóznom, mondjuk 1 perc hosszúságú képet, akkor a csillagok már bemozdulnak, hisz a föld közben forog. Így, hogy a 30 mp körül maradjak, hogy a csillagok ne váljanak húzottá muszáj voltam emelni az iso-n.
Bár a képen nem így látszódik, de szabad szemmel nekem amikor az én képem készült, már az égbolt fekete volt. De a fényképezőgép még összetud annyi fényt gyűjteni, hogy kéknek mutassa meg az égboltot, hisz látható, hogy a nap fényei is látszódnak még, ez adja a fényképezőgép kékes mivoltát a szabad szemmel ellentétben. Én állítom, hogy neked ez még a kék óra elején volt, míg az enyém a kék óra végén. A facebookon láthattad a másik stéges képemet, ami jobban is tetszik neked, az készült a kék óra elején, ott nekem sem volt sok csillagom még, vagyis csak minimális. Szerintem a Tiéd pont ebben az időszakban készült, vagy még előbb.
Összességében csak annyira akartam rávilágítani, hogy a magasabb iso nem hoz ki több részletet, csak rövidebb záridőt, és több zajt. :D

Üdv,
Gergő


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: Lajmo 2016.08.10 13:54:30   2114 146

az a lámpa engem is zavart,de ha már így alakult próbáltam a legelőnyösebben megfotózni. A csillagos javaslat nagyobb isoval ebben az időben elérhető lenne.

Köszönöm!

üdv!


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: Lajmo 2016.08.10 13:52:52   2114 146

Szia!

Köszönöm szépen! Van igazság bőven abban amit írsz!

üdv!


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Lajmo 2016.08.10 13:51:16   2114 146

Szia Gergő!

Igen,van potenciál még benne,és lehetőség. Nekem a színei és az égbolt bejön. Pedig te magad is kedveled a kék órát. Van egy olyan sejtésem,hogy itt nem működne az a csillagos rész,ami nálad a Balatonon,merthogy időben ez is ott körül van amikor a te képed készült. De itt egyrészt másak a fények,másrészt az iso-m is lenn volt. Ha emelem akkor már látszana több csillag. De ha lesz lehetőségem rálövök még ;)

Köszönöm!

üdv!


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Lajmo 2016.08.10 13:45:46   2114 146

Szia!

Fél óra és tök sötét lett volna :) Ez a kép kék órában készült ;)
A glória jogos,egy retus és eltűnik. A koszfolt ciki,de valóban ott van. ejnye bejnye magamnak :) Kicsit idegesít,mert nem szeretem. Köszönöm,hogy írtad.
a lámpa retro,biztos nem aludna ki egy pontrúgástól :D

Köszönöm!

üdv!


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: dmc 2016.08.10 09:10:57   3495 147

szia Lajos!

Más időszakban kellene ezt a témát megfotóznod. Kicsit később.
Az ég így elég jellegtelen, színeiben sem igazán szép. A képem után azt mondom a csillagok jól állnának neki. Picit még vársz meglenne az. Vagy pedig felhőkkel, ND-zve jó hosszú záridővel naplementekor.
A kompozíció nagyon jó, szóval ugyanezt a nézőpontot választva, de egy másik időszakkal, sokkal szebb, izgalmasabb végeredményt láthatnánk.
Remélem megpróbálod még máskor, szívesen megnézném.

Üdv,
Gergő


 

#5 Írta: Bringás 2016.08.10 00:14:25   28277 1150

Alapjában jó ez kompozíció… DE… szerintem a mesterséges fények túl erősek, magukra húzzák a tekintetet a főtémáról, illetve a nagy homogén eget is soknak érzem. Ez utóbbi problémát úgy orvosolnám, hogy vagy felhőket, vagy csillagsátrat (inkább ez utóbbit) próbálnék odafotózni - arra alkalmas időben. Nagyon ígéretes helyszínnek látszik.
További szép fotonokat!


 

#4 Írta: firecobold 2016.08.08 21:48:40   472 47

Még egy fél órát vársz... ;) Ha jársz még erre nézd meg kékórában is.

A kompozíció vonalai jó formát mutatnak - lehet érdemes volna megnézni egy mono konverziót, színek kékóra nélkül szerintem ennél a képnél nem fontosak.

Pár apróság. A tetőnél javítanám az árnyék szerű sötét glóriát. Van két nagy koszfoltod. Talán nem a szenzor, de érdemes megnézni nincs-e rajta olajpötty. Lehet az obiban is por, vagy frontlencsén valami apró csepp. F9-nél már megjelenhet a képen szennyeződésből adódó folt, homogén felületeken a leglátványosabb.

Képre visszatérve megnézném ugyan ebből a szögből az álmodó malmot csillagfénynél. Igazi mese lehetne belőle.

(Ha fémhalogén a közvilágítás akkor belerúgsz párat az oszlopba és kialszik. Kár nem éri, 20-30 percen belül újragyújt.)


 

#3 Írta: SzEjO157 2016.08.08 18:57:15   2842 176

Remek a fénylapát-malomlapát. Amit mindig betartok és minden véleményezőnek javaslok. Képet nézni,véleményt alkotni utána olvasni mások bírálatát.

A két jeles és a két szöveg azonosság "csak a véletlen műve" és a jó fotóé


5.0

 

#2 Írta: Lajmo 2016.08.07 17:35:19   2114 146

Igazán jó megfigyelő vagy. Köszönöm a véleményed és az előkelő pontszámot is,örülök,hogy elnyerte a tetszésed.

üdv!


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: acier 2016.08.07 16:15:08   556 54

Mesélős kép - még a lámpa világító csillagkeresztje is rímel a malom lapátjaira! Ez persze csak egy kis finomság, de nagyon kijelöli a kép erővonalát.


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Canon 760D

Képek az alábbi objektívvel:

Canon 55-250/F4-5.6 EF-S IS STM


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0999 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat