Szép az ég színe ahogy átvált.A hullámtörés csak a ráadás.
Szépen sikerült kattintanod, pont jókor,jó helyen.Ez olyan a kép
amiért érdemes sok 100at végignézni.
Gratulálok
Pedig az expókorrekció egy nagyon jó funkció, nem véletlenül van benne még a kompaktokban is…
A fényképezőgép az expozícióval kíméletlenül a túlélésre játszik. Mindig, minden képkockánál. Kivétel nélkül. A fényképezőgép mindenáron meg akarja menteni a képet, közepes expozíciót akar, szabályos harang alakú hisztogrammal, nem bebuktatni és nem kiégetni semmit. Ez van beleprogramozva mindegyik masinába. Egészen pontosan minden fényképezőgép a 18 %-os fényvisszaverődést tételezi föl a témáról és e szerint kalkulálja ki az expozíciót. És ez tökéletesen is működik mind a több millió átlagos fényességű témánál. Van azonban még néhány ezer másik téma, ami nem átlagos fényességű. Na ezekhez kell az expókorrekció. Pl. itt is: az alkonyi égről, és alatta a vízről is sokkal több fény érkezik az átlagosnál…
Szóval, jól jön azaz expókorrekció csak nem mindig kell használni. Majd kitapasztalod, hogy mikor +, és mikor - a jó.
A Kelbynek meg vannak nagyon jó tanácsai és vannak semmit nem érő töltelék tanácsai is, hogy csak kitöltse a könyvet és több folytatást írhasson jó pénzért.
Szerintem pl. helyesen kell exponálni (nem fölé és nem alá) vagy pedig úgy korrigálni, az expót, hogy az elképzelésednek és a témának megfeleljen. Ha így teszel, akkor lesz legkevesebb a zaj, mert akkor egyáltalán nem kell utólag állítanod rajta.
Szia Csaba!
Köszönöm a véleményt, hozzászólást.
Igen, most, hogy írod látom én is azt a fény foltot, amit aurásodásnak írsz, valóban szokott az utómunka ilyent (is) létrehozni. Talán az árnyékok csökkentése hozta elő, de megnézem, mert ugyanakkor ott hátrébb is világosabb az ég, és lehet, hogy csak arrólvan szó.
Nem szoktam expozíció korrekciót alkalmazni, mert bár kipróbáltam, de nekem nem igazán hozott semmi pluszt. Mivel raw-ba fotózok, nagyon nagy expozíció korrekciót elbírnak a képek. Valaki - talán Scott Kelby könyvében olvastam, hogy inkább túlexponálni érdemes a képeket, mert visszavéve, kevésbé lesz zajos, mint ha a sötétebben világosítunk. Van benne valami, de az én gépemmel legalább is, nem nagyon látható a különbség.
Micsoda remek cím:)
A képet egy picit világosabbnak érzem a kelleténél, ami az ég kékjének szerintem nem tett jót, mert kicsit olyan irreális hatást kölcsönöz. Amúgy a színek önmagukban nagyon szépek. Nem tudom alkalmaztál-e mínusz expókorrekciót a fotózáskor, de ilyen alkalmakkor igen jót tesz a színeknek. Javaslom próbáld ki alkalomadtán. A sárgák is szebbek lennének. A kékekkel kapcsolatban szeretném megemlíteni, hogy a fa koronája mellett fölül világoskék aurásodás látszik, ami valamilyen utómunka nem kívánt hozadéka lehet. A kompozícióban jó a bal alsós futtatás, a fa koronáján még gondolkodom.
További szép fotonokat!
Szia Péter! Az az érdekes, hogy a napkelte színei ilyenek voltak. Lehet, hogy hihetetlen, ezért direkt visszanéztem a raw-ot, és a feldolgozást, hogy nem húztam-e véletlenül valamit túl. Összesen annyi történt, hogy a fényességet korrigáltam, kis mikroélesítést, majd utóélesítést alkalmaztam, beállítottam a fehéregyensúlyt, és ez lett belőle. Valóban ilyen hihetetlen fények, és színek voltak. Még a más által megjegyzett kéket a pocsolyában is megnéztem, és ott van, nem a túlhúzás eredménye.
Sok kockát csináltam, és percről percre változtak a színek, és a fények. De az sem volt mindegy, hogy az égnek éppen melyik részletét, és milyen szögben, vagy kivágásban fotóztam. Van ami még ettől is vadabb.
Ezzel együtt köszönöm a véleményed. Üdv.: Gábor
szia nagyon tetszik a fény és a színek a képeden én ilyenkor javasolnék több expót más és más WB-állilásat érdekes szép színek jönnek elő még pluszba . gratulálok a képedhez.
:))
A határokat próbálgatom a színek terén. Annak a határait, hogy meddig ízléses, és honnan már nem. Azt azért el kell mondjam, hogy alapvetően nem a színeket, vagy a szaturációt tolom fel, hanem pusztán a csúcsfények, árnyékok, világosság, és főként a színhőméréklet változtatásával érem el ezeket a talán valóban eléggé harsány színeket.
Köszönöm a véleményed.
Jót derültem a Rejtőt idéző címen, és sokáig nézegettem a képet. Azon töprengtem, nem túl harsányak-e az én ízlésemnek a színek. Végül úgy találtam, hogy de igen. Ezzel együtt is remek a kép, és ki mondta, hogy minden képpel az én ízlésemet kell követni?! :-)
Üdv!
Nálam a kép érdekessége, a Duna túlpartján markánsan visszatükröződő naplemente színei. A zöldeskék ég tényleg harsány, ez az innenső partszélen lévő bal alsó pocsolyákban mérhető le leginkább. Összességében kellemes kép. Üdv.!
Köszi, van fa nélküli is, majd egyszer felteszem. Lehet igazad a kékkel kapcsolatban. Most nekem ilyen kék korszakom van. Próbálgatom az időtálló jó ízlést megtalálni. Gábor
Már kicsiben is tetszett, szép színes az biztos. :) Tetszik a kompó, jól elhelyezted a hajót (a fát ha lehet kikomponáltam volna), jól mutat a felszálló pára és a part kivezetése is szerencsés. A ég kékjével nem teljesen vagyok kibékülve, de az összkép tetszetős.