Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 5032

...a zsákmány...

...a zsákmány... (5)

Vélemények: 24

Megnézve: 664

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Állatok / Kis vörös


Kis vörös

  Kis vörös

Fényképezőgép:

Olympus E-5

Objektív:

Olympus Zuiko 50-200mm f/2.8-3.5 Digital ED

Szűrő:

UV

Záridő:

1/400s

Rekesz:

F7.1

Fókusz:

400 mm

Iso:

ISO 400

Készítés helye:

Európa Magyarország Budapest

jube előző képei
Ebédszünet

Ebédszünet (-)

A Nap sem szeplőtelen

A Nap sem szeplőtelen (-)

A híd

A híd (4.82)

Moon 2011

Moon 2011 (5)

Büszke tartás

Büszke tartás (5)

| Még több

Feltöltötte:

  jube 

Feltöltés ideje:

2011.02.06 16:48:49

Kategória:

  Állatok

Átlag:

-

Megtekintve:

1146

Betöltve:

1598

Feldolgozható:

Nem

Kulcsszavak

madár, vörösbegy

Kis vörös

Tudom, sokan nem szeretik a természetes, néha kicsit kusza környezetben lévő madárfotókat, de én igen:) Ezek a kis jószágok nem csak a címlapokon élnek, hanem ágak, bokrok között, és persze a földön is próbálnak élelmet keresni, a fű alatt, mindenhol, ahol remélhetnek néhány magocskát, morzsát, bogarat találni a túlélésért.
sam2011

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#33 Írta: jube 2011.03.01 04:44:37 www  2671 343

Köszönöm szépen döpö!


Válasz hozzászólás
 

#32 Írta: döpö 2011.02.28 22:01:53   9512 764

Gratulálok az 5. hét 1. helyezéséhez! Megérdemelten kapta a fotó ezt a helyezést, gyönyörűek a madár színei, élesség, kompozíció minden kifogástalan!!!


 

#31 Írta: jube 2011.02.07 19:15:18 www  2671 343

Köszönöm szépen, szép estét!


Válasz hozzászólás
 

#30 Írta: epiv 2011.02.07 18:27:00   6125 425

Nekem is tetszik, szépen és remek minőségben örökítetted meg, tényleg az egyik kedvenc közegében és még passzol is tollai színéhez ez a háttér, gratulálok a képhez


 

#29 Írta: jube 2011.02.07 06:59:20 www  2671 343

Köszönöm Janika, valóban, nem szoktam ilyen képeknél vakut használni és jól is gondolod, 2x telekonverter volt az obin (EC-20), de nem előtte, hanem mögötte. Sajna a listában nem láttam ezt a lehetőséget, ezért nincs jelölve.


Válasz hozzászólás
 

#28 Írta: jube 2011.02.07 06:52:13 www  2671 343

Köszi szépen Ancsa!


Válasz hozzászólás
 

#27 Írta: Janika 2011.02.07 04:10:43   8306 1292

Sztem nagyon is termeszetes a kornyezete, es a megvilagitas is pont jo lett, kicsit sotetebb hatterrel, Az arnyek is ott van, es latszik h a feny nem e te vakudbol szarmazik. Fokusz pontos, szinek jok, En is csak gratula, Gondolom 2x TC volt az objektived elott?


 

#26 Írta: ancsa 2011.02.06 21:45:10   14067 626

Nagyon pipec lett. Engem nem zavar ez a környezet, egyáltalán nem ront a fotón, az élesség is a helyén van!
Gratulálok!
Üdv.ancsa


 

#25 Írta: jube 2011.02.06 20:53:23 www  2671 343

Akkor csak én változom eszerint:)

Szép estét Neked is!


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: Mariamaria 2011.02.06 20:51:01 www  7226 380

Illés...még most is! Na látod, vitatkozni jaj de sok mindenen lehet:-) Szép estét.


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: jube 2011.02.06 20:49:12 www  2671 343

Annak idején egyértelműen Omega. Ennyi év után már nem vagyok ennyire biztos a dologban. Változunk...


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: Mariamaria 2011.02.06 20:45:31 www  7226 380

Akár velem:-) Illés vagy Omega???


 

#21 Írta: jube 2011.02.06 20:43:04 www  2671 343

Köszi szépen! De akkor most már kivel vitatkozzak? :D


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: Mariamaria 2011.02.06 20:40:00 www  7226 380

Nagyon tetszik a madarad, értékelem a ,,sterilebb" fotókat is, de itt Dodó nagyon plasztikusan fogalmazott: "A természetfotó és a természet elengedhetetlen kapcsolatával egyetértek!" ÉN IS!!!


 

#19 Írta: jube 2011.02.06 20:25:11 www  2671 343

"A természetfotó és a természet elengedhetetlen kapcsolatával egyetértek!"

Ezt én sem tudtam volna találóbban megfogalmazni.


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: Dodó 2011.02.06 20:20:56   11000 727

A vita gerjesztése jó dolog, hasznosnak tartom magam is... Az "elvárható" szintet jeleztem én is a fény, mélységélesség megjegyzésével. A természetfotó és a természet elengedhetetlen kapcsolatával egyetértek!


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: jube 2011.02.06 20:19:14 www  2671 343

Köszi szépen!


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: jube 2011.02.06 20:17:45 www  2671 343

Nem áll távol tőlem a vita gerjesztése - feltéve, hogy építő jellegű:)
Amúgy egyetértek szinte szó szerint (kivételesen), mindkét dolognak van létjogosultsága, ha amúgy egy bizonyos szintet azért megüt a kép. Természetesen ágakon is látható, fényképezhető, nincs semmi gond azzal, sőt én inkább a földön látom ritkábban. Kis ellenérzésem a mesterséges (körülmények segítségével készülő) "természetfotókkal" szemben van mindössze.


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: zso6607 2011.02.06 20:17:34   13843 177

Jól lekaptad a madárkát, nagyon minőségin, és ez tetszik, gratulálok


 

#14 Írta: Dodó 2011.02.06 20:07:13   11000 727

Azt hiszem sikerült ismét egy jó kis vitát gerjeszteni (amiből mindenki tanul, s remélem, senki sem sértődik meg). Az alapkérdés tehát az, hogy mennyire merjünk vagy ne merjünk a realitással szemben a "klasszikus esztétika" (vagy talán "hagyományos elvárások" felé elmozdulni. Azt hiszem, hogy ez is olyan kérdés, amire nincs válasz, legfeljebb az, hogy "attól függ". Ha a vizuális élmény az elsődleges cél (egy mozgás-sorozatból is a leginkább látványosat választjuk ki). akkor egyértelmű a kérdés, s akkor is, ha a mondjuk "egy madár élete" címmel próbálunk képsorozatot készíteni. Ami a kettő között van, az a fotós szubjektuma, feltéve, ha nem a kép technikai hiányosságainak az idealizálását próbáljuk meg elérni. A fény és a mélységélesség sokféle környezetben ki tudja emelni a témát, talán jobban is, mint a szemünk, vagy legalábbis máshogy. Magam részéről nem untam és remélhetően nem is unom meg a klasszikus madárképeket, de a realitást is tisztelem... Kinek a pap, kinek a papné...
Egyébként - ha hinni lehet a weboldalnak, amiben megnéztem - nem irrealitás az ágon ábrázolni őket, mivel elsősorban a költés és a táplálkozás során van a talajon...
Élőhelye: Nagy kertekben, parkokban, lombos, elegyes és tűlevelű erdőkben tanyázik, ott, ahol aljnövényzet is van. Sok vörösbegy marad télire is Közép-Európában, és jelenik meg ekkor az etetőkön.
Elterjedése: A vörösbegy csaknem egész Európában és Elő-Ázsiában megtalálható.
Életmódja: A vörösbegy rovarokkal, férgekkel, csigákkal és más apró állatokkal táplálkozik, de alkalmasint bogyókat is eszik. Növényi anyagokból készülő fészkét kilógó fagyökerek közé, vagy más talajmélyedésekbe készíti. A fészekalja öt-hét világos színű, változatosan sötéten foltos tojásból áll. Egy évben kétszer, április végétől, május elejétől költenek


 

#13 Írta: jube 2011.02.06 19:36:55 www  2671 343

Igen, értem...
De nincs ezekkel a képekkel baj, amíg nem akarják természetfotónak hívni.


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: mérleg 2011.02.06 19:33:46 www  2526 219

Az Állatkerti barlangban volt egy természetfotó kiállítás.Az egyik nyertes fotó egy közeli kép Menyétről amint egy gombára támaszkodik. Kezdtem agyalni,hogy a pitlibe lehetett ilyen szerencsés valaki ezt a higanymozgású állatot így elkapta..:) Szelíd kézhezszoktatott állat volt, előre kiszemelt,de természetes környezetben. a kép fantasztikus volt,de mégis ott van a szuri,vagy csak az írigység..nemistom..:)


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: jube 2011.02.06 19:24:39 www  2671 343

Ne add tovább senkinek, de engem már a kissé mesterséges körülmények segítségével létrehozott "természetfotók" kezdtek idegesíteni...


 

#10 Írta: mérleg 2011.02.06 19:21:45 www  2526 219

Annyit még ,ha megengeded,(talán ez miatt kezdtél Te is más utat keresni).. sokan megsértődnek majd ha olvassák.. Azért is nem építek otthoni lest a kertben,mert özön már az ilyen jellegű kép. Nem találni már fantáziát benne,vagy inkább iszonyú nehéz igazán értékes szép fotót készíteni ezen a módon..


 

#9 Írta: jube 2011.02.06 19:20:26 www  2671 343

Dehogy kell:)
Amit és ahogy érzel, azt fotózd! Nem muszáj azonos sablon szerint dolgozni, addig jó, amíg máshogy tudjuk látni a dolgokat...


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: mérleg 2011.02.06 19:17:26 www  2526 219

Értem,akkor nekem még barátkoznom kell ezzel az irányzattal..:)


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: jube 2011.02.06 19:13:56 www  2671 343

Na ebben lettem az utóbbi időben kicsit bizonytalan. Illetve inkább számomra kezd az utóbbi szimpatikusabbá válni az Általad "bemutató"-nak nevezett világ, mint a kissé "steril" "művészibb" változat.


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: mérleg 2011.02.06 19:08:01 www  2526 219

Vágom amit mondasz, véleményem szerint akkor inkább bemutató jellegű ez a kép. A másik verzió talán "művészibb" bemutatása a természetnek. Azt gondolom egy ilyen kaliberű fotósnak mint Te inkább azt a vonalat lehetne (kéne) erősitenie! :)


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: jube 2011.02.06 19:03:28 www  2671 343

Attila966; imperatore: köszönöm szépen!


 

#4 Írta: jube 2011.02.06 19:02:04 www  2671 343

Köszi, persze, ez nem címlapfotónak való (olyan képem is van róla). Természetesen nem kapcsolom ki a gépet, ha egy ágon pózol előttem:) De szvsz nem az mutat meg valamit a madár életéből, bár az esztétika értéke lehet nagyobb.


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: mérleg 2011.02.06 18:47:40 www  2526 219

Azt mondom azért mutatósabb homogénebb hátérrel ez a madárka is. Számtalan képet lehet róluk látni ami nem etetőknél,vagy azok közelében készült. Természetes környezet az is ha pl: egy téli, bogyókkal megrakott ágon ülve, az objektív diszkréten elmosva,vagy csak sejtetve mutatja a környezetet.Véleményem szerint az olyan fotónak nagyobb az esztétikai élménye. Annyit hozzátennék még imperatore kommentjére reagálva,hogy nagy ritkán található Vörösbegy odvakban,akkor is csak költés idején esetleg.


 

#2 Írta: Attila966 2011.02.06 17:57:29   107 20

Szia!

Remek jó kép mondhatni borotvaéles. A környezet tetszik ezek élő állatoknak ez a természetes környezetük, és nem beállított modellként pózolni. Minél több ilyen természetes közegben készült képet kellene bemutatni. Még egyszer gratulálok a képhez.


 

#1 Írta: imperatore 2011.02.06 17:34:10   204 19

Szia!


Ragyogó kép, tökéletes élesség és részletesség. Véleményem szerint nincs baj azzal, hogy ebben a környezetben fényképezted le! Aki ismeri ezt a kismadarat, az tudja, hogy odvakban él és nem rója fel, hogy nem egy faág csúcsán kaptad le!


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympus E-5

Képek az alábbi objektívvel:

Olympus Zuiko 50-200mm f/2.8-3.5 Digital ED


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.3406 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat