|
#5 Írta: Bringás
2015.11.25 16:09:38
28277
1150
Ha ezt a nézőpontot választottad, akkor érdemes lett volna egy szimmetrikus kompozícióra törekedni, mert így hogy „majdnem olyan” már nagyon megkívánná a tekintet a szimmetriát. Ha újra fényképezed, ne felejts el pontosan középre állni. Nem rossz az ennyire kontrasztos kidolgozás, de a „Tiszavirág szárnyainak” azért jó volna látszódniuk. Javasolnám még, hogy arányaiban a kevesebb eget és a több hidat mutass.
További szép fotonokat!
*
|
|
|
#1 Írta: dmc
2015.11.24 14:58:06
3495
147
Szia Lajmo!
Nos, ehhez a képhez tudok pár jó tanáccsal szolgálni.
Az első, hogy a kompozíciód esetleges szerintem. Bár a jobb alsó sarokból indítás jó ötlet, de a bal alsó nem túl szép, azt is érdemes sarokból indítani.
Bár szerintem sokkal jobban működne ez a kép, ha a szimmetriát választottad volna, és a középre vezetnéd a szemet. De azzal sincs gond, ha pl metszésbe, vagy harmadolási pontba vezeted a szemet. De ettől sokkal pontosabb szerkesztést igényel a képed, ahhoz, hogy az igazán tudjon működni.
Csináltam egy feldolgozást ebből. Jelzem a feldolgozást nem azért csináltam, hogy ezzel meg van mentve a kép, mert szerintem nincs. Én ezt újra fotóznám.
De! Lágy a képed, ezen én élesítettem.
Próbáltam a 3:2-es aránynál maradni, ehhez viszont túl sok az ég. Én szeretek szabványos formátumba 3:2, esetleg 1:1-be komponálni, néha 16:9, vagy 16:10... Ilyen mindenfajta vágásokat azért nem szeretem, mert szerintem így bármelyik képből lehet elfogadható képet csinálni, és nincs benne kihívás. De ez legyen az én problémám.
Mivel én maradtam a 3:2-es vágásnál így relatíva a híd kevés, és az ég sok. Ezt egy nézőpont változtatással lehetne megoldani, hogy ne függőlegesen ne középre vezesd a szemet, hanem fentebb.
Ha már a teljes sötétséget választottad a fotózáshoz, akkor érdemes lenne úgy exponálni szerintem elnézve ezt a fotót, hogy expósorozatot csinálsz, mert bizonyos részletek túlságosan ki vannak exponálva, bizonyos részletek meg teljesen eltüntek.. Bár ez akár utómunka is lehet... Nem húztad túl a kontrasztot esetleg?
Ha nem, akkor javaslom az expósorozatot, sokkal jobban működne, ha a híd összes vonala látszódna. Megint csak újrafotózást igényel. Esetleg RAW-ból lehet javítgatni, de szerintem közel sem lesz az igazi.
És ha már a teljes sötétséget választottad ez esetben az oldalt megjelenő épület elemek nagyon zavaróak. Én azokat már leretusálnám még akkor is, ha nem vagyok egy retus párti.
De jelzem, én a következőképpen lőném meg a képet, ha a sötétséget választánám:
Középről, szimmetriában, úgy, hogy a híd mindkét oldala sarokból legyen indítva. Vagy az egyik oldalhoz közelebb állva, és bal felső aranymetszésbe vezetném a szemet.
Élesíteném a képet leméretezés után, és a két épületet retusálnám.
Tehát, akkor mellékelve a 3:2-es feldolgozás, illetve egy 16:9-es is.
Személy szerint én a 16:9-el vagyok jobban kibékülve.
A lágyságot még élesítve sem sikerült annyira megszüntetnem... Ennek nem tudom mi az okozója... attól tartok ez is valami elrontott utómunka eredménye. Talán ha az eredeti RAW-t látva, már többet tudnék mondani.
*
A hozzászóló képet töltött fel:
|
|