Hegyes csőrök, éles karmok, ha nem muszáj, egyik ölyv sem kockáztat. A tollak felborzolása, a szárnyak megemelése, a fenyegető póz és az agresszív fellépés is elég lehet - néha.
Szinte minden témában kategóriában van pazar képed! Amikor regisztáltam ide,megnéztem pár képedet. Van egy ehhez hasonló ami a 30nap legjobbja is lett. (megérdemelten) Szenzációs fények érték a madarakat! A pillanat remek! A háttér tankönyvbe illő. Sokat nézegettem a képet,mert nem tudom eldönteni,hogy szűk lett e. De mivel egymással vannak elfoglalva,talán fölösleges a nagyobb tér a két oldalra,hiszen a lényeg a centrálban van.
A technika és a fotós ezen paraméterek mellett remekül teljesített.
Gratulálok!
Bár a jobboldali öregebb ölyv valóban nagyobb lehet, de gondolom némi optikai csalás is van a fotódon. A közelebbi éles madár ezáltal dominánsabbnak tűnik. Szinte ellenpontként hatnak egymásra. Fények, részletesség példás.
Jól sejtem, hogy nem saját les?
Szia, Gratulálok, szép minőségi munka. Az ölyv páros remek jelenetet mutat, a jobb oldali mintha megszeppent volna. A háttér nagyon szépen mosott, kellemes harmonikus színek jellemzik a felvételt. Üdv.Ili
Először nem tetszett, hogy csak az egyik ölyvön van a fókusz, de rá kellett jönnöm ez így tökéletes, abszolút fölényben van és ezt remekül kiemeled a fotón! Remek pillanat! Gratula!
( ez beetetett lesből való fotó?)
A jobb oldali szinte leugrik a monitorról, ritka jó az élessége, szépen megvannak a részletek az iso3200 ellenére is. Máshogy csináltál itt most valamit a kidolgozásnál?
Érdekes a bal oldali kacsa (gondolom, hátrébb állt), ezzel a pont életlen mivoltával még nem jutottam dűlőre. Mindenesetre jól mutatja a címben leírt dolgot. A színvilága nagyon jó.
Most, hogy kacsa prof. (Láma) említette felteszem a kérdést, kellett ide az ilyen nagy záridő? 1/1600... mert akkor lejjebb lehetett volna vinni az iso értéket... mondjuk 1/800 iso 1600...
vagy csak "maradhat így" alapon, hisz még ekkora iso mellett is szépen muzsikál a szenzor ? :)
Köszönöm az elismerő szavakat, őszintén örülök, hogy ez a véleményed! Ahogy Gergő is többször megjegyezte, szeretem a szűk szerkesztéseket. Élőlényeknél pl. lehet előny, ha jobban kitöltik képmezőt, s ezáltal nagyobb lehet a részletgazdagság - ha ez cél. Itt most amúgy sem lehetett nagyon variálni, mert az optika fix.
Igen, van benne optikai csalódás: a "nagyobb" közelebb van hozzánk és magasabb "dombon" áll. Talán még az élesség is a javára szól. A les természetesen nem saját, pesti gyerek vagyok, na meg se időm, se energiám nincs egy les "normális" kialakítására és fenntartására. Csak vendég voltam, mint ahogy nálad is leszek - persze csak ha áll még az a tavaszi meghívás:) Az értékelést pedig köszönöm, igazán örülök, hogy tetszik!
Igazából a mélységélesség nem így volt tervezve, mindkettőt szerettem volna élesben. Viszont az érzékenységet már nem akartam még ettől is feljebb tolni. Reménykedtem, hogy az f/6.3 elég lesz. Nem lett az, de a hozzászólóknak pont így tetszett, szóval mégis szerencsém lett:)
A les pedig természetesen beetetett, hisz anélkül lehetetlen ilyen fotókat készíteni.
Köszönöm szépen az értékelést, igazán örülök, hogy elnyerte a tetszésed!
Mihez képest csináltam máshogy?
De azt hiszem, "látatlanban" is nemmel kell válaszolnom, mert, hogy kidolgozás az nem volt. Ez a kamera által kiköpött jpg (a raw+jpg fotózás előnye). Megfigyeltem, hogy a kamera jpg (legalábbis nálam) magas érzékenységen is nagyon jól kordában tartja a zajt. A PS és a LR konverter sokkal jobban előhozza (még alap beállítások mellett is). Különösen, ha a kamera jpg által biztosított kiváló élességet is igénylem. Ezt amúgy sokszor képtelen vagyok reprodukálni a konvertálókkal. Ennél a képnél az expó jól sikerült, a színek, a kontraszt, a sötétek, stb is rendben voltak. Nem volt miért "kidolgoznom" csak vesztettem volna élességben és zajban. Egyedül zajt szűrtem, szelektíven az életlen részeken, mert megtanultam már, mások ott is látják a zajt, ahol én nem:)
Nálam a nagyon magas érzékenységen és/vagy extra hosszú záridővel készült képeken addig van meg a a zajtalanság, amíg nem történik jelentős expó-, kontraszt-, tisztaság emelés. Ezt használtam ki. Nem tudom, erre gondoltál-e?
A mélységélességgel kapcsolatosan pedig azt tudom mondani, hogy nem így volt tervezve, mindkettőt szerettem volna élesben. Viszont az érzékenységet már nem akartam még ettől is feljebb tolni. Reménykedtem, hogy az f/6.3 elég lesz. Nem lett az, de a hozzászólóknak pont így tetszett (legalábbis így vettem ki).
A színek nagyon szépek. Nekem egy kissé ez is szűkös kép, de itt még jobban megbocsájtható a fix obi miatt, és ráadásul ezek ugye nem kis termetű madárkák... Az életlenség sem zavar, visz bele egy kis játékot.
Korábban már szavaztam rá, most jöhet a pont is, és az írás is.
Más: Mikor cserélted le a gépedet 0-ra? :D (exif adatok)
Igen kellett ez a záridő, sőt adott esetben még kevés is lett volna.
Persze önmagában, ehhez a viszonylag nyugodt pillanathoz sokkal kevesebb is elég lenne. DE…
…Ilyenkor minden fotós álma a balhé, az összecsapás lefotózása. Ami azért egy ilyen szituban már jó eséllyel bekövetkezik. A verekedés mindig a másodperc töredéke alatt robban ki, és csak 1-2 pillanatig tart.
Szemed a keresőn, ujjad a gombon, sorozatlövés beállítva… és még így is szinte lehetetlen lereagálni. Arról nem is beszélve, hogy a fizika törvényeit látszólag meghazudtolva, ezek a madarak akár egy méterrel is odébb kerülhetnek, mint ahol a gomb megnyomáskor még voltak.
A verekedés piszok gyors. Ehhez viszont kell a záridő. Ha teljesen biztosra akarok menni, akkor 1/2000-re van szükségem. Az viszont már ISO 4000-et jelentett volna. Így az 1/1600 kompromisszum. Az f/6.3-ból sem engedhetek, hisz valamekkora mélységélességre szükségem van. Az ideális legalább f/8 lenne, hiszen csatában kiugranak a madarak, az előre beállított fókuszból… És csak reménykedni lehet, hogy benne maradnak a mélységéles tartományban (no és a kompozícióban).
Ha mondjuk több a fény, akkor 1/2000 és f/8 lett volna a választásom, változatlan érzékenység mellett. Ennyi fénynél viszont ez ISO 6400-et kívánt volna. Ez a magyarázata a beállításoknak, hogy a hőn áhított balhés képek elkészülhessenek. Persze a beállításokat természetesen előre kell megtenni, s az ilyen nyugisabb pillanatokban feleslegesnek tűnnek. Lett is néhány csatás fotóm, csak sajnos kompozíció kárára, mert hogy az ölyvek rendre kiugráltak a fix 300-as látómezejéből.
Nem a gépet cseréltem le, hanem a fixet egy zoomra:) Pontosabban még folyamatban van, a régit már eladtam, és remélem nemsoká, a vásárlás is meglesz. Köszönöm az értékelést és a megtisztelő szavazatot, a vázat adatot ezúton javítom!
Hát ez mindent visz,az elkapott pillanat,a színek,a mélység élesség egyaránt remek.A kép címe abszolút tükrözi a mondanivalóját.Csak gratulálni tudok!
További szép fényeket kívánok!
Szia! Micsoda pillanat! A nagyobb madár fegyelmezi a kisebbet, aki lehajtott fejjel hallgatja.Gondolom később nem hagyta magát.Nagyon beszédes fotó.Gratulálok az elért eredményhez.Üdv:Robi
Az élesítésre gondoltam, hogy máshogy történt-e mint máskor, mert most ezt tényleg nagyon jónak látom.
Ha jó az expó, akkor a jpg-t tényleg nem érdemes bántani, ezt már én is tapasztaltam.
Az se rossz, vagy lehetne „nem megmondtam, hogy bontott csirkét hozzál?” - biztos emlékszel még arra a reklámra:) Köszönöm Péter a véleményt, örülök, hogy tetszik neked!
Szia Csaba! Mintha embereket látnánk a fotón. Jobb oldalon a szituáció domináns, helyzetet uraló egyede, bal oldalon a megalázkodó másik madár. A pillanat egyedisége a fotó fő erőssége, nem elfelejtve példás technikai kiválóságot. Üdv, Gyula
Szia...Remek kép lett ez is! Gyönyörű madarakat sikerült lencse végre kapnod... alig várták hogy megtaláld őket hogy fejedelmien pózolhassanak e remek kép elkészüléséhez:) Gratulálok a képedhez!